xPisc Skrivet 24 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2004 (redigerad) Jusst nu sitter jag på den bärbara saken för att jag kommer inte ut på internet med min stationära. Jag har nyligen bytt HD och installerat 2000 på denna. När jag går ut på internet så står det att Sidan inte kan visas. När jag kör en ipconfig så kommer inget upp och när jag kör ipconfig /renew Så står det: Fel: Inga kort som är bundna till TCP/IP är aktiverade för DHCP Har kollat kortet och det sitter i o lyser... Nån som kan hjälpa mig? EDIT: Dessa kommandon kör jag då i CMD... EDIT2: Tydligen så hittar ju inte datorn kortet... men eftersom att det sitter i så e det nått som gör att den inte hittar den... Redigerad 24 augusti, 2004 av xPisc Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 24 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2004 Först måste nätverkskortet vara installerat...kolla det i enhetshanteraren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 24 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2004 (redigerad) Som sagt, är du säker på att drivrutinerna till kortet är installerade? Och om dom är det så kan du ju prova att installera dom igen. Redigerad 24 augusti, 2004 av Zyber Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gurgel Skrivet 24 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2004 Jusst nu sitter jag på den bärbara saken för att jag kommer inte ut på internet med min stationära. Jag har nyligen bytt HD och installerat 2000 på denna. När jag går ut på internet så står det att Sidan inte kan visas. När jag kör en ipconfig så kommer inget upp och när jag kör ipconfig /renew Så står det: Fel: Inga kort som är bundna till TCP/IP är aktiverade för DHCP Har kollat kortet och det sitter i o lyser... Nån som kan hjälpa mig? EDIT: Dessa kommandon kör jag då i CMD... EDIT2: Tydligen så hittar ju inte datorn kortet... men eftersom att det sitter i så e det nått som gör att den inte hittar den... ser ju nästan ut som mitt fel. sitter ju på min mammas mac. jag skulle satsa på att formatera om inget annat funkar typ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Koffein Skrivet 24 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2004 så kommer inget upp och när jag kör ipconfig /renew Så står det: Fel: Inga kort som är bundna till TCP/IP är aktiverade för DHCP Här får du ju reda på exakt vad du ska göra. Aktivera TCP/IP för nätverkskortet och skriv in IP-nummer och dyl. Har kollat kortet och det sitter i o lyser... Då funkar kortet som det ska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 24 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2004 Har fixxat jag öppna dattamachiinen o tog ut kortet o skulle sätta in det igen... då starta datan !!! Den startar när jag nuddar nått metall med nätvkortet Men jag lät kortet nudda metallet och stängde av dattan o lät det va kvar, sen satte ja i de och stängde o sen starta jag datorn och det funkade Tack för alla ideér iaf (Inte för att dom är testade men... ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Koffein Skrivet 24 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2004 jag öppna dattamachiinen o tog ut kortet o skulle sätta in det igen... då starta datan !!! Om du har Wake-On-Lan påslaget i BIOS så kan det bli så. ps: Att skruva i datorn utan att dra ur sladden är ingen vidare bra ide. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lord_Lime Skrivet 24 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2004 ps: Att skruva i datorn utan att dra ur sladden är ingen vidare bra ide. jo på 486er går det å typ p1 er Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Koffein Skrivet 24 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2004 jo på 486er går det å typ p1 er Självklart så går det ju alltid att skruva i elektriska makapärer utan att dra ur sladden. Men det är inte att rekommendera om man inte vill riskera ofrivillig elshockterapi och ev. kortsluta något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts