Jump to content

Datum

Recommended Posts

Idag på GTA San Andreas Officiella sida så märkte jag en sak,

Om man på kartan går in på området Ganton, och sen till B-Dup´s House så ser man att man kan lyssna på en telefonavlyssning (wiretap)

Där så står följande:

"Subject: B-Dup

Time: 2:40 AM

4/12/91"

sen om ni kollar på datumet så inser ni att GTA San Andreas utspelar sig under slutet av 1991 och början av 1992, även samma år som filmerna "Boyz n´the hood" samt "South Central" spelades in...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

mm jag såg det det e ju ballt.... undrar om det kommer vara riots i spelet som den vid den här tidpunkten då alla svarta tröttnade på orättvisan mot dem ( jävla U.S.A. kapitalister )

ja för kapitalism har verkligen med saken att göra

Men det är ett grymt år att spela en svart man från Los Angeles (Los Santos.. ni fattar) Och uppror samt gatukrig mot polisen hoppas jag kommer vara med så man kommer in i situationen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En kanske lite onödig detalj (som dock väcker ett större frågescenario) :

Spelet utspelas 1991. En av de tre(?) officiella låtarna är Snoop Doggy Dogg med "Gin & Juice". Låten fanns med på skivan "Doggystyle" som kom ut året 1993.

Antingen har R* helt enkelt gett fan i att ha tidsenlig musik eller så utspelas spelet under en längre tidsperiod. Vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En kanske lite onödig detalj (som dock väcker ett större frågescenario) :

Spelet utspelas 1991. En av de tre(?) officiella låtarna är Snoop Doggy Dogg med "Gin & Juice". Låten fanns med på skivan "Doggystyle" som kom ut året 1993.

Antingen har R* helt enkelt gett fan i att ha tidsenlig musik eller så utspelas spelet under en längre tidsperiod. Vad tror ni?

Tpå det också, men som jag ser det, hellre bra otidsenlig musik än sämre val och tidsenlig

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

tror det utspelar sig längre tid eftersom vi kan säga att det tar "2 år" att klara till sista staden där kanske just den där låten är på en av lokala radiokanalerna så då passar det ju perfekt.. i andra staden man klarar till kanske musik från mitten av -92 finns...

Redigerad av Griimn
Länk till kommentar
Dela på andra sidor