Stora_tomtefar Skrivet 21 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2004 alltid när jag startar Windos uppnbarar sej Programmappen, och det vill jag inte! Hur gör man så att den inte dyker upp när datorn startas? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 21 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2004 alltid när jag startar Windos uppnbarar sej Programmappen, och det vill jag inte! Hur gör man så att den inte dyker upp när datorn startas? strart-->kör-->msconfig---> auto start fliken längst bort tror ja...och kolla om den ligger med där Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 21 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2004 Okej, tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zane Skrivet 21 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2004 Det finns en fix på: http://www.pekspro.com/pmfix.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 21 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2004 Eller wintrix.net och ladda ner Progfix Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gtamama Skrivet 26 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2004 strart-->kör-->msconfig---> auto start fliken längst bort tror ja...och kolla om den ligger med där ska man avmarkera allt eller? :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 26 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2004 Den kommer upp för att något program i MsConfig som ligger i "Program Files" vill starta. Windows fattar inte mellanslaget, eller något, så den skickar bara upp program mappen. Kolla om det är någon tjänst i MSConfig med anknytning till ett program i Program Files mappen. Shit man lär sig av sina datakunniga bröder. Börjar bli nördigt detta... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gtamama Skrivet 26 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2004 Den kommer upp för att något program i MsConfig som ligger i "Program Files" vill starta. Windows fattar inte mellanslaget, eller något, så den skickar bara upp program mappen. Kolla om det är någon tjänst i MSConfig med anknytning till ett program i Program Files mappen. Shit man lär sig av sina datakunniga bröder. Börjar bli nördigt detta... du svara inte på det jag vile veta, kan du göra det så är du snäll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 26 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2004 du svara inte på det jag vile veta, kan du göra det så är du snäll Det enklaste är att avinstallera allt i "Program Files" mappen och isntallera om sakerna i Program mappen istället. Annars: START->KÖR->Skriv: msconfig Välj fliken längst till höger... där kollar du namnet på alla ikryssade prylar. Något namn som anknyter till något program i Program Files? Avmarkera den isåfall. Om du inte har något anti-virus skydd eller mjukvaru brandvägg kan du avmarkera alla... om du har, och int evet vilka osm är anti-virus/brandvägg, får du göra som jag skrev först. Ju fler avmarkerade ju snababre startar datorn. I fliken nästlängst till höger kan du kryssa i "Dölj alla Microsoft tjänster". Resten är antagligen onödiga. Men åter igen: Har du Anti-virus/Brandvägg finns de också där. Se till att inte avmarkera dem... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gtamama Skrivet 26 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2004 Det enklaste är att avinstallera allt i "Program Files" mappen och isntallera om sakerna i Program mappen istället. Annars: START->KÖR->Skriv: msconfig Välj fliken längst till höger... där kollar du namnet på alla ikryssade prylar. Något namn som anknyter till något program i Program Files? Avmarkera den isåfall. Om du inte har något anti-virus skydd eller mjukvaru brandvägg kan du avmarkera alla... om du har, och int evet vilka osm är anti-virus/brandvägg, får du göra som jag skrev först. Ju fler avmarkerade ju snababre startar datorn. I fliken nästlängst till höger kan du kryssa i "Dölj alla Microsoft tjänster". Resten är antagligen onödiga. Men åter igen: Har du Anti-virus/Brandvägg finns de också där. Se till att inte avmarkera dem... ok tack nu fattar jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 26 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2004 ok tack nu fattar jag Ha som regel att aldrig installera program i "program files" mappen som är förinställda på amerikanska program ofta om du använder en svensk version av windows. Då medför det ofta att program-mappen öppnas vid uppstart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 27 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2004 Min System32-mapp dyker upp vid start.. antagligen samma sak men man kan väl inte göra samma sak där va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts