Stora_tomtefar Skrivet 21 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2004 (redigerad) Ska formatera hårdisken, och ifall jag missuppfattat vad formatera innebär så beksriver jagvad jag vill göra: När familjens xp blev cp kan man säga att vi grundinställde hårdisken, vi tog bort allt genom att trycka på F8 eller något när datorn startades, och installerade i stort sett om hela datorn. Den blev alltså i samma skick som när vi köpte den. NU vill jag göra samma sak med 98:an som stått och samlat damm i några år, men jag vet inte hur jag gör, så hur gör jag? Redigerad 21 augusti, 2004 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 21 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2004 Ingen som vet? Eller vet ni, men vill inte svara? Kanske ni inte fattar vad jag menade? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 21 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2004 För att formatera om en dator med os win 98? Är väl bara göra Format: c i kommandotolken? Nämen jag använde inte 98 körde Linux förut (åååhåhåhåh, Linux äger) och nu sitter jag på XP (och en liten linux också förstås ) men, tror det bara borde vara så, annars kanske gå in i "Den här datorn" och högerklicka på hddn du vill formatera sen: "Formatera"? Nåja, se i alla fall till att du har din bootdisk annars blir det problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 21 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2004 (redigerad) Vad är det? Startdisketten, eller? Redigerad 21 augusti, 2004 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 21 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2004 Ta och installera xp på datorn med 98...men då behöver du förstås en xp-skiva. För att formatera datorn och installera xp så sätter du i xp-skivan i cd läsaren och startar om datorn. Då kommer texten "Vill du starta med skivan tryck på valfri tagent". När du startat med skivan så kommer en blå bakgrund fram och datorn läser in xp-information. Efter en stund så kommer du till et ställe där du kan formatera datorn. Först så tar du bort paktition C: (stavning?) och sen gör du en ny paktition och formarterar denna. Sen är det bara att fullfölja installationen och så har du xp... För mer hjälp adda mig på msn: tim_thornberg@hotmail.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 21 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2004 Okej, tack. Ska se hur det går, annars addar jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts