Jump to content

Sprängskiss - probem!

Noxzist
 Share

Recommended Posts

tjo!

Jo, det är så att jag och min polare skulle kolla i variatorn på min moped (derbi atlantis.... allså en scooter :rolleyes:)

Sedan när vi skulle starta den efter att vi "pillar lite" så lät den typ som en tystare variant av en traktor...när man gasade så åkte den sakta framåt (så jäkla kasst acc)

Så vi prövade skit många sätt att sätta in alla delar på ..... men icke..... mopeden reagerade precis som förut...så vi lämnade kvar den i hans garage...

iaf, jag fick skuts av min snälle polares far hem.

idag.... i skolan så fick jag höra av min klass kompis att man ska dra åt den yttesta muttern skit hårt.... som vi antagligen inte hade gjort....

btw. min polare sade att jag skulle försöka att hitta en sprängskiss på variatorn... men jag hittar ingenting på internet ;)

Jag har nu ångest.... jag vet inte vad jag ska ta mig till... ska se om man kan dra åt den yttersa muttern mer och se om den fungarar då...

Kan ni hjälpa mig snälla? Vet ni vad som kanske är fel? har ni kanske en bild på hur det ska se ut? eller kan ni hitta en sprängskiss?

Jag är så j*kla tacksam för den hjälp jag kan få :huh: Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor