Jump to content

Akut problem - ingen bild vid boot

vigge
 Share

Recommended Posts

Se denna tråd @ sweclockers.com för all information.

Behöver allt hjälp jag kan få, om ni har något tips, svar eller vadsomhelst, tveka inte att svara antingen här eller på sweclockers (hellre sweclockers, eftersom jag kollar där oftare).

Om denna tråd räknas som "reklam" får jag bara säga ursäkta mig, men jag är ganska desperat eftersom jag har en hel del grejer på datorn som jag måste komma åt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver allt hjälp jag kan få, om ni har något tips, svar eller vadsomhelst, tveka inte att svara antingen här eller på sweclockers (hellre sweclockers, eftersom jag kollar där oftare).

Om denna tråd räknas som "reklam" får jag bara säga ursäkta mig, men jag är ganska desperat eftersom jag har en hel del grejer på datorn som jag måste komma åt ;)

tror itne det går att koppla skärmen till mobo't men så är jag ju ingen expert på området ^^

Men vafan övertyga farsan din att du ska plocka ut grafikkortet, glöm inte att jorda dig bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skaffa nån gammal skitskärm så länge då! Jag köpte en för 100kr från min farsas jobb ("15) :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Flytta hårddisken till nån annan dator, backupa det du ska ha kvar.

Där har du svaret. (:!!!:)

EDIT: Om du har två datorer kanske du kan komma åt den andra via nätverket... Fast... Du kanske inte har allt du behöver utdelat direkt. Men prova i alla fall att flytta hårddisken till en annan dator.

Redigerad av Urachez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:D skribb: det är inte skrämen det är fel på, utan det är drivrutinerna i grafikortet, går något att ändras i bios eller liknande?

mikolan: backupa ca 100gb? nej tack, har inte ens en så stor hårddisk på den här datorn, och det finns ingen dvd-brännare här heller :mellow:

Urachez: problemet är att jag inte ens kommer in i felsäkert, när jag går in vill Windows Xp installationen att jag startar om innan jag hinner göra något.

Man tackar iaf för tipsen, ska överväga dem ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor