Patrik Skrivet 18 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2004 Spelar det någon roll vilket språk (tyska, franska, spanska eller svensk-engelska)man har i skolan, för att få ett bra jobb när man blir stor? Är det något språkval som gör det svårare för en att få ett bra jobb, ex: svensk-engelska..? Min kompis sa att om man har svensk-engelska så är det svårt att få ett bra jobb sen.. Är det så? Har inte det nu men jag funderar på att byta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 18 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2004 Det beror på vad du vill jobba med men för de flesta yrken räcker det att kunna bra svenska och engelska. Att kunna fler språk är dock alltid ett plus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 18 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2004 jag kan bra svenska och bra engelska (min engelska kompis säger att jag är skit bra på engelska) och lite tyska. tillräckligt för att köpa något eller fråga hur någon mår m.m Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 18 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2004 Det beror på vad du vill jobba med men för de flesta yrken räcker det att kunna bra svenska och engelska. Att kunna fler språk är dock alltid ett plus. Även i ett jobb där språket inte använts? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Griimn Skrivet 18 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2004 jag kan svenska,engelska, nästan komplett tyska(hoppade av för 6 mån sen), smått finska och norska( jätte svårt ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 18 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2004 Vad fan är svensk-engelska? Och Griimn tror du vi bryr oss Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 18 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2004 Vad fan är svensk-engelska? Man kan välja det i språkval. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 18 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2004 Skribb: Extralektioner i svenska och engelska som man får gå på om man väljer att inte läsa ett tredje språk. Kanske inte finns på alla skolor... Patrik: även om man bara säljer glass eller nåt är det aldrig fel att kunna till exempel tyska om man skulle råka få en tysk turist som kund. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 18 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2004 Skribb: Extralektioner i svenska och engelska som man får gå på om man väljer att inte läsa ett tredje språk. Kanske inte finns på alla skolor... Patrik: även om man bara säljer glass eller nåt är det aldrig fel att kunna till exempel tyska om man skulle råka få en tysk turist som kund. Kallades språk-mix på min förra skola.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 19 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2004 Även i ett jobb där språket inte använts? OM du vill jobba utomlands så är språk rätt bra att ha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts