Kalan Skrivet 17 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2004 (redigerad) Jag behöver hjälp! Jag scannade datorn efter spyware med Ad-aware 6.0, hittade ca 400 stycken, tog bort de flesta (alla kunde inte tas bort förräns datorn startas om), Strax efter så hittade Northon Anti Virus En Trojansk Häst (First Reboot.exe i /system32) som inte kunde lagas (se bild). Jag har laddat ner Trojan Guarder, men med det så kunde man inte scanna om man inte registrerade programmet. Spyware Doctor hittade något som klassades som "Farligt" men det gick heller inte att ta bort pga att man var tvungen att registrera. Det "Farliga" kallades Alexa... Annat som verkar inblandat är Zagro eller Zargo samt WildTangent (en vizualizor till Winamp) Hur får man bort den trojanska hästen? Finns det något bra program som är gratis? Tack på förhand... btw. tack för all hjälp på MSN -Made Man- (eller hur det stavas) Redigerad 17 augusti, 2004 av Kalan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 17 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2004 Gå in i kör och skriv msconfig, leta efter allt som har med trojanen att göra och ta bort ikryssningen i rutorna bredvid. Försök ta bort filen från system32 sen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 17 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2004 hatar virus över allt annat virus hjälper ju ingen det bara förstör virus skapare behöver livstraff hella bunten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2004 Prova The Cleaner...den kan ta bort trojaner i den oregistrerade versionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 17 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2004 Starta upp datorn i felsäkert läge och radera trojanen manuellt. Alexa är en tjänst som följer med Internet Explorer (Verktyg --> Visa relaterade länkar), inget farligt med andra ord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 17 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2004 Starta upp datorn i felsäkert läge och radera trojanen manuellt. Alexa är en tjänst som följer med Internet Explorer (Verktyg --> Visa relaterade länkar), inget farligt med andra ord. .....men den bör inaktiveras, iaf enligt Tuneup Utilities Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Conny_S Skrivet 17 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2004 Jag behöver hjälp! Jag scannade datorn efter spyware med Ad-aware 6.0, hittade ca 400 stycken, tog bort de flesta (alla kunde inte tas bort förräns datorn startas om), Strax efter så hittade Northon Anti Virus En Trojansk Häst (First Reboot.exe i /system32) som inte kunde lagas (se bild). Jag har laddat ner Trojan Guarder, men med det så kunde man inte scanna om man inte registrerade programmet. Spyware Doctor hittade något som klassades som "Farligt" men det gick heller inte att ta bort pga att man var tvungen att registrera. Det "Farliga" kallades Alexa... Annat som verkar inblandat är Zagro eller Zargo samt WildTangent (en vizualizor till Winamp) Hur får man bort den trojanska hästen? Finns det något bra program som är gratis? Tack på förhand... btw. tack för all hjälp på MSN -Made Man- (eller hur det stavas) Sätt den i karantärn. Annars, testa med file shredder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 17 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2004 (redigerad) Tack för all hjälp Det ordnar sig nog snart EDIT: Med hjälp av The Cleaner hittade jag en trojan vid namn BAT.xpon i C:\spel\Need For Speed Road Challenge\data\tracks\aquatica\spdra.bin Hur kan det komma sig? Spelet är köpt och omodifierat och så... Redigerad 17 augusti, 2004 av Kalan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 18 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2004 Tack för all hjälp Det ordnar sig nog snart EDIT: Med hjälp av The Cleaner hittade jag en trojan vid namn BAT.xpon i C:\spel\Need For Speed Road Challenge\data\tracks\aquatica\spdra.bin Hur kan det komma sig? Spelet är köpt och omodifierat och så... Falsk-larm skulle jag tro... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts