Jump to content

Sänkt spritskatt.

Mr Mister
 Share

Bra eller dåligt med sänkt spritskatt?  

59 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag är inte nykterist. Jag har allt druckit jag med i mina dagar, men på skolavslutningsfesten blev en kompis så packad att han fick åka till sjukhus. Då började man fundera på om det verkligen är så bra idé att supa så mycket.

Om jag skall svara på din fråga angående vad som är dåligt med sänkt spritskatt, kan jag ge dig flera goda anledningar. Man uppmuntrar till spritdrickande istället för öl & vindrickande, vilket gör att Sverige går tillbaks till det gamla spritdrickar bältet (Finland, Sverige, Norge, Ryssland) istället för att gå mot vin & öldrickarbältet (Spanien, Italien, Frankrike, Grekland). Om man någonsin varit i något av dessa sistnämnda länder vet man att folk inte super sig fulla på gatorna, spyr i rabatter, skriker svordomar och annat som görs i berusat tillstånd. <_< Ökat spritdrickande leder också till fler alkoholister, vilket gör att skatten måste höjas för att kunna försörja dem. Fler brott kommer att begås i berusat tillstånd, vilket givetvis ökar kriminaliteten. Mer spritdrickande ökar rattfylleriet, vilket ökar trafikolyckor.

Ökat spritdrickande förstör alltså samhället! DÄRFÖR är jag emot sänkt spritskatt! :lol:

Vad fan har det med att din kompis inte kan dricka med spritskatten att göra?

Du kan ju inte påstå att man uppmuntrar till spritdrickande bara för att skatten sänks, dom som dricker öl dricker öl och dom som dricker sprit dricker sprit.

Är man en öldrickare så börjar man inte att dricka sprit bara för att den bli billigare.

Det du skrev har du läst det på någon reklamposter för något parti som inte vill sänka spritskatten eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare