Mr Mister Skrivet 16 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2004 Själv tycker jag att det är ett dåligt beslut av S att sänka spritskatten. Anledning: sprit förstör samhället! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 16 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2004 det tycker jag med men kolla här: sprit är dyrt i sverige, folk åker till finland och köper sprit och åker tillbaka och säljer den billigt till ungdomar/vuxna. de försörjer sig så och om det blir sänkt spritskatt så blir det inte lönt att åka dit för då kostar det mer än de vinner på det. ungdomarna blir utan sprit för ingen att köpa av (förutom utköparna men de måste ta dyrare priser för att tjärna något på det). tycker så synd om alla fjortisarna som dricker sig fulla och gör dåliga saker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 16 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2004 Sänk skatten på vin&öl istället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 16 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2004 Sänk skatten på vin&öl istället w0rd! Vin kan dom sänka priset med, för det är så jävla gott Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 16 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2004 (redigerad) tycker så synd om alla fjortisarna som dricker sig fulla och gör dåliga saker Ja, och det är synd om alla som slår sig själva i skallen med träklubbor. Med flit. EDIT Kanske ska tillägga vad jag röstade också. Vote: Bryr mig inte. Redigerad 16 augusti, 2004 av Topp3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 16 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2004 Om det leder till att smugglingen minskar är det väl bara bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 16 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2004 Själv tycker jag att det är ett dåligt beslut av S att sänka spritskatten. Anledning: sprit förstör samhället! Tror du allvarligt att spriten skulle försvinna härifrån om man gjorde tvärtom? Det tror jag inte, för det funkar inte så. Ju dyrare det blir, desto fler gör själv, smugglar eller whatever. Självklart är det då bättre att det klirrar i systembolagets(Missförstå mig inte, jag är 100% emot monopol!)kassa än att folk åker över till Danmark. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deltanator Skrivet 16 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2004 Bryr mig inte, är fortfarande billigare att bara åka över till köpenhamn och handla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 16 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2004 Tycker det är ett väldigt bra beslut att sänka spritskatten på sprit. Skatten är på tok för hög i Sverige och det är därför så många köper spriten utomlands. Dom kan ju kontra med att sänka antal liter man får ta in och sånt till Sverige samtidigt som dom sänker skatten för då kommer ingen vilja åka utomlands för att köpa sprit för dom bara förlorar på det. Öl & Vin skatten är bra som den är tycker jag. Finns mycket billiga öl och vinsorter i Sverige som inte kostar mindre i något annat land. Men spriten kostar aldeles för mycket! @ Kariya: Är inte du på tok för liten för sånt? @ Mr Mister & guardian: På vilket sätt förstör spriten samhället? Tror ni det kommer bli mer alkoholister i Sverige om dom sänker spritskatten? Jag kan säga er såhär att de flesta alkoholister bränner hemma eller skaffar hembränt/smuggelsprit. Det är väl isf bättre att dom som redan har det dåligt ställt, för det har alkoholisterna även om man kanske inte ska tycka synd om dom får det bättre ställt när dom iaf vet vad dom dricker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 16 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2004 underbart, den billigaste vodkan för 130kr om dom sänker skatten, det är fakriskr överkomligt för att vara systemet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MP5 Skrivet 16 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2004 Bryr mig inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 17 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2004 Bryr mig itne heller så mycket men det är bra att dom sänker för annars kommer vi få systembolaget i konkurs tillslut. Här i skåne kör folk mest till utlandet o handlar bland annat mina föräldrrar drar till tyskland 4ggr per år eller nåt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Johnson Skrivet 17 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2004 Vote: Bryr mig inte. Som Fighter sa, här i Malmö tar man tåget till köpenhamn på 20 min och där kostar en 75:a vodka ca 100 spänn i vanliga livsmedelsaffärer. Åker man till Tyskland är det ännu billigare, där går det på 7-8 euro. Hög spritskatt gör inte att folk dricker mindre, det ökar bara brottsligheten här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lill-Tom Skrivet 17 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2004 Så jävla läckert, mina polare ska få handla så jävla mycket sprit till mig! Då blir det 2 helrör Smirre varje helg! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 17 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2004 Bryr mig inte, konsumerar inte alkohol och det kommer alltid att upptäckas nya sätt att smuggla och allt vad fan folk gör. Inget blir bättre, inget blir sämre, utan det står bara stilla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
3reZZ Skrivet 18 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2004 underbart, den billigaste vodkan för 130kr om dom sänker skatten, det är fakriskr överkomligt för att vara systemet 130 spänn för en sjuttis ? helt sjukt billigt. men när sänker dom spritskatten, hur många procent isf ? vote :ja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 18 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2004 130 spänn för en sjuttis ? helt sjukt billigt. men när sänker dom spritskatten, hur många procent isf ? vote :ja Senast jag kollade så är det väl ändå 750cl i en flaska? 450, 750 och 1000.. Väldigt bra att dom sänker skatten, man får betala ungefär detsamma för en kvarte som man kommer göra för en sjuttiofemma om dom sänker.. Bara att veta när man ska sluta dricka så går allt bra.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 18 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2004 Senast jag kollade så är det väl ändå 750cl i en flaska? 450, 750 och 1000.. Väldigt bra att dom sänker skatten, man får betala ungefär detsamma för en kvarte som man kommer göra för en sjuttiofemma om dom sänker.. Bara att veta när man ska sluta dricka så går allt bra.. finns olika... men vanligaste begreppet e väl ändå "sjuttis" och det borde ju naturligt vara 700 ? Men vet inte faktiskt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lord_Lime Skrivet 18 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2004 vodka har iaf 700ml flaskor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Griimn Skrivet 18 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2004 min åsikt: vi sänker skatten för att folk handlar billigt från andra länder pga kostnad i sverige, sänker vi blir det samma sak fast att folk köper jättemycket i sverige istället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts