CopyCat Skrivet 16 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2004 jag har nu forskat igenom lite saker och kommit på varför 3dsmax inte funkar för att göra modeller till gta, (funkar självklart om man har extra plugins, men dem går ju inte att hitta -.-) iallafall, 3dsmax är bara gjort för att göra "face" modeller med andra ord: det är bara som en bild medans zmod är "solid" exempel: en kub i 3ds är bara 6sidor och innehållet är vakum i zmod räknas kubens insida som en massa och det är det som gta känner av när man skapar bla col filer, en annan sak är det där med spelar modeller, i dessa DFF filer så finns det ett sorts sklett som varje modell har och om du lägger in den i 3ds så flyttas detta sklett till linjer som går upp ner höger vänster, zmod = / 3ds = - och därför så flyger modellerna runt hur som helst när man använt 3ds personliga tankar: DETTA SUGER >.< zmod är ett av de svåraste 3dprogg jag använt och nu måste jag jobba med det GAH! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CopyCat Skrivet 16 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2004 kan någon vara så snall och hjälpa mig igenom att göra en simpel bil model eller nått eller posta en toturial om hur man gör en modell .__. har lärt mig lite smått nu men vet fortf inte vad man använder när man gör modellen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 16 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2004 mitt tutorial det är inte klart än men du lär dig det viktigaste Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zane Skrivet 16 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2004 jag har nu forskat igenom lite saker och kommit på varför 3dsmax inte funkar för att göra modeller till gta, (funkar självklart om man har extra plugins, men dem går ju inte att hitta -.-) iallafall, 3dsmax är bara gjort för att göra "face" modeller med andra ord: det är bara som en bild medans zmod är "solid" exempel: en kub i 3ds är bara 6sidor och innehållet är vakum i zmod räknas kubens insida som en massa och det är det som gta känner av när man skapar bla col filer, en annan sak är det där med spelar modeller, i dessa DFF filer så finns det ett sorts sklett som varje modell har och om du lägger in den i 3ds så flyttas detta sklett till linjer som går upp ner höger vänster, zmod = / 3ds = - och därför så flyger modellerna runt hur som helst när man använt 3ds personliga tankar: DETTA SUGER >.< zmod är ett av de svåraste 3dprogg jag använt och nu måste jag jobba med det GAH!!! va? Dom räknar på samma sett dvs inget innehåll, bara 4 vertices kordinater. Skillnaden är att zmodeller är ett mod program och har alla nödvändiga plugins/verktyg för vice city inbakat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Griimn Skrivet 16 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2004 http://www.awesysnet.ca/zmt/v2/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 16 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2004 Där finns det ksnake några plugins HMM.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.