Jump to content

3ds -> zmod

CopyCat
 Share

Recommended Posts

jag har nu forskat igenom lite saker och kommit på varför 3dsmax inte funkar för att göra modeller till gta, (funkar självklart om man har extra plugins, men dem går ju inte att hitta -.-) iallafall, 3dsmax är bara gjort för att göra "face" modeller

med andra ord: det är bara som en bild medans zmod är "solid"

exempel: en kub i 3ds är bara 6sidor och innehållet är vakum

i zmod räknas kubens insida som en massa och det är det som gta känner av när man skapar bla col filer, en annan sak är det där med spelar modeller,

i dessa DFF filer så finns det ett sorts sklett som varje modell har och om du lägger in den i 3ds så flyttas detta sklett till linjer som går upp ner höger vänster,

zmod = /

3ds = -

och därför så flyger modellerna runt hur som helst när man använt 3ds

personliga tankar:

DETTA SUGER >.< zmod är ett av de svåraste 3dprogg jag använt och nu måste jag jobba med det GAH!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag har nu forskat igenom lite saker och kommit på varför 3dsmax inte funkar för att göra modeller till gta, (funkar självklart om man har extra plugins, men dem går ju inte att hitta -.-) iallafall, 3dsmax är bara gjort för att göra "face" modeller

med andra ord: det är bara som en bild medans zmod är "solid"

exempel: en kub i 3ds är bara 6sidor och innehållet är vakum

i zmod räknas kubens insida som en massa och det är det som gta känner av när man skapar bla col filer, en annan sak är det där med spelar modeller,

i dessa DFF filer så finns det ett sorts sklett som varje modell har och om du lägger in den i 3ds så flyttas detta sklett till linjer som går upp ner höger vänster,

zmod = /

3ds = -

och därför så flyger modellerna runt hur som helst när man använt 3ds

personliga tankar:

DETTA SUGER >.< zmod är ett av de svåraste 3dprogg jag använt och nu måste jag jobba med det GAH!!!

va? Dom räknar på samma sett dvs inget innehåll, bara 4 vertices kordinater. Skillnaden är att zmodeller är ett mod program och har alla nödvändiga plugins/verktyg för vice city inbakat. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor