Curly Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 (redigerad) Integrerade ljud- och grafikkort är ett billigare alternativ som duger för kontors- och surfdatorer men för en speldator bör man alltid välja fristående komponenter för ljud och grafik för att erhålla bästa prestanda och slippa krångel. Vad har integrerat ljudkort med prestandan att göra? - Ingenting. Ska man behöva en icke integrerat ljudkort så är det nog för att man är lite kräsen när det gäller ljud. Jag märker ingen som helst skillnad på vår andra dator (Integrerat ljudkort) och den här (SB Audigy2 Platinum Pro) Edit: Ljudmässigt alltså, eller ja, inte prestandamässigt heller. Redigerad 15 augusti, 2004 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Onte Skrivet 15 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 jag kommer nu att uppgradera itt grafikkort till X800....men jag låter det vara eyy integrerat ljudkort eftersom jag inte har för avsikt att lägga ut mer pengar tack o hej *topic CLOSED* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 Datorn är INTE prisvärd, kom ihåg det bara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 Datorn är INTE prisvärd, kom ihåg det bara Håller med till 100%!. Hur vissa säga att det var en bra dator fattar jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 Håller med till 100%!. Hur vissa säga att det var en bra dator fattar jag inte. Skönt att nån förstår hur det ligger till Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 (redigerad) Vad har integrerat ljudkort med prestandan att göra? - Ingenting. Ska man behöva en icke integrerat ljudkort så är det nog för att man är lite kräsen när det gäller ljud. Jag märker ingen som helst skillnad på vår andra dator (Integrerat ljudkort) och den här (SB Audigy2 Platinum Pro) Edit: Ljudmässigt alltså, eller ja, inte prestandamässigt heller. Med ett bra ljudkort presterar datorn bättre ljudmässigt (jämför med att ett bra grafikkort gör att datorn presterar bättre grafikmässigt) så ljudkortet påverkar visst datorns prestanda. Edit: Och valet av ljudkort kan faktiskt även påverka hur bra vissa spel flyter. Sedan jag bytte till ett SB Live! 5.1 flyter Mafia mycket bättre än när jag använde mitt integrerade ljudkort. Edit 2: Integrerade ljudkort brukar oftast vara av ett okänt märke vilket gör det svårare att hitta drivrutiner och där talar jag av egen erfarenhet. Redigerad 15 augusti, 2004 av Arvid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Onte Skrivet 15 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 kan nån stänga denna topic... vill inte ta mer skit TACK!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 X300 är väl ett medelklass-kort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 kan nån stänga denna topic... vill inte ta mer skit TACK!! tål du inte sanningen eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 X300 är väl ett medelklass-kort? Low-end tom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts