Onte Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 Jag funderar på att köpa en ny dator och nu undrar jag om den verkligen är bra och om den kommer att hålla i framtiden. Jag undrar även om det är något annat jag borde tänka på innan jag köper den - ska jag lägga till något? Jag ska främst använda min dator till att spela spel och surfa... Min Dator: Standardkomponenter: Intel® 915G Express chipset Innehåller Microsoft® Windows® XP Operativsystem Midnight Grey Mini-tower med 8x USB 2.0, 2x PCI, 1x PCIe x1, og 1x PCIe x16 Integrerad 10/100 Ethernet Integrerad 5.1 Channel Audio Välj mellan integrerad grafik eller PCI Express x16 Grafikkort Dual channel DDR2 400MHz minne Dell Media Experience 2.1 Operativsystem: Microsoft® Windows® XP Home Service: 3 år på-platsen-service, nästa arbetsdag + 1 års Online Training - Rekommenderad av Dell Processor: Intel® Pentium® 4 Processor 530 med HT teknologi (3.0GHz, 800MHz FSB, 1MB cache) Minne: Specialerbjudande: 1024MB Dual Channel DDR2 400MHz [2x512] Hårddisk: Specialerbjudande: 250GB Hårddisk SATA (7200RPM) m. 8MB DataBurst™ Grafikkort: 128MB PCI Express™ x16 ATI Radeon™ X300 SE med DVI/VGA - TV-out via S-video port och dual monitor support Bildskärm: Dell E172FP 17" (17" VIS) Analog plattskärm Optisk enhet: 48x/32x/48x/16x CD-RW/DVD-ROM combo-enhet Högtalare: Dell 5650 5.1 Surround Speaker System (+ SEK 1 363 kr) Ljudkort: Integrerad ljudkort Nyhet: Norton software: Norton Internet Security 2004 - 15 månaders licens - Rekommenderad av Dell (+ SEK 811 kr) Dell Picture Studio: Dell Picture Studio Standard Edition Tangentbord: Dell QuietKey tangentbord, standard PS/2 Mus: Dell USB mus med scroll wheel, optisk (+ SEK 163 kr) Mjukvara: Microsoft® Works 7.0 Språk på operativsystem och mjukvara: Svenska Pris: 16409...(inklusive Mus, Högtalare, och Norton Antivirus 15 mån.) Tack på Förhand...//Onte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 ja den verkar rätt bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.E Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 Ja den verkar bra... men musen har inte så mkt med att göra hur bra datorn är Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 ja den verkar rätt bra Agree... men jag föredrar XP Professional Edition... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tommy_Fido Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 Nej den är skit kass. Bara skämta den verkar bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 Agree... men jag föredrar XP Professional Edition... Det är för serverdatorer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 Integrerat ljudkort är inte att rekommendera om du ska använda datorn till spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 (redigerad) Prescott! DELL! NEJ! Väck mig! Det måste vara en mardröm! A64 för hela slanten. Edit: Grafikkortet suger också. Gå in på Komplett.se Tryck på snabbkassa och klistra in detta: 300871 300872 118737 115561 300895 113460 114711 124424 119522 124147 119615 300724 Byggde åt en annan igår. Redigerad 15 augusti, 2004 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 Det är riktigt bra... Men om du vill ha riktig kvalitet så köp ett nytt grafikkort... Vad kostar den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 Det är för serverdatorer. Knappast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Onte Skrivet 15 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 (redigerad) Varför är grafikkortet dåligt?? edit: Varför är det negativt med integrerat..?? Jag vet inte om jag vill lägga ut mer pengar på min PC Redigerad 15 augusti, 2004 av Onte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 Varför är grafikkortet dåligt?? Vadå varför? Det är inte ett bra grafikkort helt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 Bygg en själv det blir billigare, jag fick i hop en 2,8 pentium för 8000:- nu i våras. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Onte Skrivet 15 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 RADEON® X300 Graphics Technology - Versatility and Performance at a Value Price RADEON® X300 graphics technology is an affordable upgrade to broaden the visual possibilities on your PC. RADEON X300 delivers enhanced visual quality and performance for today’s and tomorrow’s graphics-intensive digital photo and video applications, web-surfing and gaming. The RADEON X300 fully supports the newest PC architecture standard – PCI Express™ with the ability to send and receive data simultaneously at twice the speed of current AGP 8x solutions. The RADEON X300 offers reliability, speed and graphics computing power. Whether it’s digital photography, video editing, web surfing, viewing streaming video or gaming, RADEON X300 graphics technology offers the performance to achieve the best visual experience possible at an affordable price! The RADEON X300 enhances the PC Experience: Maximize Peripheral Investments When buying the best digital peripherals like digital cameras and wide-screen monitors, upgraded graphics is required to fully optimize their capabilities. It’s about balancing input with output. The RADEON X300 drives high-end monitors to full capacity, ensures better refresh rates for reduced eye strain and improves digital photo and video image quality. The RADEON X300 is an ideal PC upgrade to make your digital photos appear at their best before you email or edit them for all to see. Game for Glory Gaming enthusiasts reap the rewards of ATI’s outstanding gaming reputation. RADEON X300 is designed with a 4 pipe rendering architecture. It provides full support for Microsoft® DirectX® 9, and ATI’s SMARTSHADER™ and SMOOTHVISION™ technologies to deliver impressive processing power, and superior 3D image quality. All this ensures that the RADEON X300 fully supports today’s game titles, allowing for a much better gaming experience. Future-Proof Hardware Next generation operating systems and applications will be designed around PCI Express™. The RADEON X300 incorporates ATI’s one-chip PCI Express™ graphics solution so that users can keep pace with changing technology requirements. DÅLIGT? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 Uppenbarligen är du trögfattad, den där texten bevisar inget, jag letar tester nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 Du kan få en bättre PC på komplett för 8 000 kr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 det var i april någon gång jag köpte den och då var det inte det billigaste moderkortet utan ett Lanparty. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 Ska prata med brorsan sen om X300 (ligger säkert i topp 10 på SweClockers forum i grafikkortsvetande) Har för mig att X300 ersätter 9200 eller 9600 (som suger hårt) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 Knappast. Jaja, datorer i ett nätverk menar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 edit: Varför är det negativt med integrerat..?? Jag vet inte om jag vill lägga ut mer pengar på min PC Integrerade ljud- och grafikkort är ett billigare alternativ som duger för kontors- och surfdatorer men för en speldator bör man alltid välja fristående komponenter för ljud och grafik för att erhålla bästa prestanda och slippa krångel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts