skribb Skrivet 14 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2004 (redigerad) Självklart, men inget parti som har någon som helst chans att vinna medverkar i min dröm Redigerad 14 augusti, 2004 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
WiboO Skrivet 14 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2004 Vänsterpartist! Vote: Vänsterpartiet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 14 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2004 vänster...har gillat moderaterna men blir det lägre skatt blir de mer vi får betala själva i samhället...så ja röstar på socialdemokraterna...fast gillar inte göran... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 14 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2004 Politik är ju trots allt det viktigaste som finns. Det är det verkligen inte. Förstår inte varför du fått för dig det. Det är väl helt upp till personen i frågas prioriteringar. Dumheter, det där... @Tråden: Jag är vänster så det blir V. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Webbstudio Skrivet 14 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2004 Moderat! Ordning och reda! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 14 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2004 Jag tror dock att alla har en bild av det perfekta samhället i sina huvuden. mm...inga krig, och en värld där alla slutar utnyttja miljön! J*vla miljöbovar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 (redigerad) Moderaterna för dom vill ha lägre skatt men jag bryr mig inte så mycket Jaaa lägre skatt!!! Mindre pengar till sjukvård, skola och kommuner och dom rika kan bli ännu rikare och dom fattiga ännu fattigare. Jaaa!!!! Hurra vi gör massa privatsjukhus som konkurerar ut landstingens så att bara folk som har över 20 000 i månadslön har råd med sjukvård! ------- Null vote, jag hade röstat på sossarna om dom inte Göran hade varit så falsk och moderatisk. Redigerad 15 augusti, 2004 av EvilOL Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
adde_as Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 moderaterna.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 moderaterna.... Vill du och alla andra alltså ha det så som jag skrev i mitt förra inlägg. Det enda som händer när man höjer skatten är att gynna de rika och missgynna de fattiga eller behövande. Jag personligen skulle inte förlora på lägre skatt eftersom jag råkar ha föräldrar med hög lön men samhället blir ju mycket sämre om staten har minder kosing i stadskassan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 Jaaa lägre skatt!!! Mindre pengar till sjukvård, skola och kommuner och dom rika kan bli ännu rikare och dom fattiga ännu fattigare. Jaaa!!!! Är det så mycket bättre då med ett sosse samhälle där staten äger allt och tar ut skyhöga skatter från befolkningen? Alla tjänar på sänkta skatter och med lägre skatter behövs färre bidrag så det jämnar ut sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 Är det så mycket bättre då med ett sosse samhälle där staten äger allt och tar ut skyhöga skatter från befolkningen? Alla tjänar på sänkta skatter och med lägre skatter behövs färre bidrag så det jämnar ut sig. Det är ju främst de rika som tjänar på det eftersom det är dom som får betala mest skatt. Sen när dom blir sjuka så betalar dom bara en struntsumma och så får de sjukvård. Men de som inte har speciellt mycket pengar skulle inte ha råd. Se på USA t.ex. Sen att inga bidrag skulle behövas, så om någon är arbetslös så behöver dom inget bidrag för att skatten har sänkts? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 Men utan skatter skulle staten/kommunen inte kunna bygga några skolor, parker mm p.g.a pengabrist. Den där fotbollsplan som du brukar spela fotboll på, skolmaten, bussen du tar hem mm skulle inte finnas om du inte betala skatt. Så med andra ord betalar du för att få det bra. Fast iofs går det att ta bort allt sånt i och med lägre skatter. Om folk starta privata busslinjer, tåglinjer, skolor och sånt skulle staten/kommunen behöva oroa sig för det. Men vi är bara 9 mille i SV, så allt sånt här skulle nog inte kunna privateriseras. Fast för mig spelar det ingen roll, bara det skulle fungera. Vote: Null Vote Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 ... KPML® Vote: Null vote (annan) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 GTA3 freak: Lägg märke till att jag skrev "färre", inte "inga" bidrag. En av anledningarma till att jag är moderat är att jag tycker att fastighetsskatten borde avskaffas eftersom den drabbar alla som bor i villa, både rika och fattiga, vilket är orättvist. Man kan inte bedöma hur mycket någon kan betala i skatt på hur den personen bor. Det finns villaägare som inte alls tjänar jättemycket eller kanske har stora utgifter (t.e.x barnfamiljer) men sossarna tycker att bara för att man bor i en villa kan man avvara tiotusentals kronor om året på en orättvis villaskatt. Och sänkta skatter behöver inte alls innebära att staten får in mindre pengar, när folk får behålla sina pengar köper dom mer och då får staten in pengar på det sättet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Onte Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 Moderaterna är bäst!!! (vänstern = kommunister) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 Sossarna får d bli isf vet inte riktigt varför! Orkar inte ge mig in i politiken med alla konstiga o kluriga saker o ord! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 GTA3 freak: Lägg märke till att jag skrev "färre", inte "inga" bidrag. En av anledningarma till att jag är moderat är att jag tycker att fastighetsskatten borde avskaffas eftersom den drabbar alla som bor i villa, både rika och fattiga, vilket är orättvist. Man kan inte bedöma hur mycket någon kan betala i skatt på hur den personen bor. Det finns villaägare som inte alls tjänar jättemycket eller kanske har stora utgifter (t.e.x barnfamiljer) men sossarna tycker att bara för att man bor i en villa kan man avvara tiotusentals kronor om året på en orättvis villaskatt. Och sänkta skatter behöver inte alls innebära att staten får in mindre pengar, när folk får behålla sina pengar köper dom mer och då får staten in pengar på det sättet. Vill inte Moderaterna sänka momsen på varor också? Men minder bidrag fattar jag inte riktigt varför det skulle bli.. Det här med villaskatten vet jag inte så myckt om men jag har också hört att det är förjävligt. Men det är nog inte bara moderaterna som är kapabla att fixa det. Ni säger att fattiga också lider men det är det som är det fina med skatt att det svider lika mycket hur rik man än är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 Hur kan socialdemokraterna ha fått så många röster Men visst, jag känner igen det där "Jag bryr mig inte om politik så jag röstar på S"-resonemanget... Skulle vilja höra motiveringen till varför S är bättre än alla andra partier ... Själv sätter jag min vote på Folkpartiet. Jag gillar deras förändra/förenkla/förbättra vision. Men nästa gång kanske jag sätter min röst på M. Har stort förtroende för Reinfelt, han talar ärligt och bra utan några konstigheter eller något att dölja. Dessutom har partiet gått lite åt mitten så dom är inte lika extrema längre. Sen så vill jag rikta en känga till alla som behandlar sitt favoritparti som ett ishockeylag. Det är det värsta jag vet när folk "håller" på ett parti och följer "sitt" parti:s åsikter utan att tänka själv. Att byta parti är bara en fördel, då bryr man sig om politiken! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 15 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 Vänstern är kommunister? Nej det var länge sen... För övrigt vill jag påstå att de enda som är någorlunda vänster är just Vänsterpartiet, okej Sossarna officiellt men de är mer i mitten nuförtiden. Jag vägrar rösta eftersom jag int ehar den insikt man behöver... Irreterar mig på folk som t ex röstar ja/nej till Euron av anledningar som: "Det är fina pengar så ja" "Jag åker inte utomlands så ofta så nej" Den ytliga j**la analysen av en sån sak. Usch! Viss ha en åsikt men stå för den, ha kunskap att kunna argumentera för den. Annars är det ingen vidare åsikt. Null Vote Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 15 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2004 Men utan skatter skulle staten/kommunen inte kunna bygga några skolor, parker mm p.g.a pengabrist. Den där fotbollsplan som du brukar spela fotboll på, skolmaten, bussen du tar hem mm skulle inte finnas om du inte betala skatt. Så med andra ord betalar du för att få det bra. Fast iofs går det att ta bort allt sånt i och med lägre skatter. Om folk starta privata busslinjer, tåglinjer, skolor och sånt skulle staten/kommunen behöva oroa sig för det. Men vi är bara 9 mille i SV, så allt sånt här skulle nog inte kunna privateriseras. Fast för mig spelar det ingen roll, bara det skulle fungera. Vote: Null Vote Skolmaten får jag betala själv. 900 kr/termin kostar det. Så Göran Persson kan ju ta sig i häcken med sin "vänsterpolitik" Hultenius: Jag håller med dig om att det är störande med folk som bara lyssnar på ett parti hela tiden och sedan låter de fatta besluten om någonting är dåligt eller bra. Jag röstar på V, men tycker att deras politik är lite för mesig. Man kan ju inte bara gynna de svaga. Folk måste ju kämpa själva lite också. Själv är jag FÖR de som arbetar och gör rätt för sig i samhället. Sossarnas invandringspolitik är usel! Det kostar för mycket pengar och ökar kriminaliteten enormt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts