darkjak Skrivet 11 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2004 Jag har tänkt mig att jag ska göra en actionrulle. Men var kan jag få tag på realistiska vapen med rekyl, magasin som flyger ut då dom är tomma och mynningsflammor då man skjuter. Känns lite fjantigt med knallpuffror och såna där k-pistar men fjantigt motorljud då man skjuter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 11 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2004 ingenstans skulle jag säga om du inte skaffar riktiga vapen. Förresten åker inte magasinen ut av sig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 11 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2004 Jag har tänkt mig att jag ska göra en actionrulle. Men var kan jag få tag på realistiska vapen med rekyl, magasin som flyger ut då dom är tomma och mynningsflammor då man skjuter. Känns lite fjantigt med knallpuffror och såna där k-pistar men fjantigt motorljud då man skjuter. Post-Production! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 11 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2004 Tänkte precis säga det... Muzzleflashes, tomma skal till kulor (eller vad man säger) osv får du fixa i t.ex AlamDV Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 11 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2004 (redigerad) tomma skal till kulor Hylsor eller tomhylsor brukar man referera till. Redigerad 11 augusti, 2004 av GTA3 freak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 12 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2004 Hylsor eller tomhylsor brukar man referera till. Hylsor, justja, glömde ordet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 12 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2004 Hobbex säljer ganska realistiska replikor av både gamla och nya vapen. Inga mynningsflammor eller ljud tyvärr men sånt går alltid att lägga till i efterhand när man redigerar filmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 13 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2004 Vad använder man i äkta filmer??? Och dessutom, säljer dom sånna som har rekyl(se bild) och realistiska magasin som hoppar ut då dom är tomma? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 13 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2004 Vad använder man i äkta filmer? Realistiska replikor, men alla effekter läggs till i Post-Production. Är det en B-film har man ibland modeller som pyser ut lite rök när man trycker på avtryckaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 13 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2004 Jasså, jag trodde man hade pistoler med napalm eller nåt sånt i för att få mynningsflammor! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 13 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2004 Jasså, jag trodde man hade pistoler med napalm eller nåt sånt i för att få mynningsflammor!!! Varför i h*elvete skulle man använda napalm? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 13 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2004 Varför i h*elvete skulle man använda napalm? Skrämma skådisarna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 13 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2004 För att det brinner!!! Säkert låter det också då man spränger napalm. Med napalm menade jag rent allmänt nåt som brinner: krut, tändvätska... NAPALM!!! I LOVE THE SMELL OF NAPALM IN THE MORNING! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 13 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2004 För att det brinner!!! Säkert låter det också då man spränger napalm. Med napalm menade jag rent allmänt nåt som brinner: krut, tändvätska... NAPALM!!! I LOVE THE SMELL OF NAPALM IN THE MORNING!!! Vilket kan gå snett om det reagerar på "fel" element! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 13 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2004 Dom använder vanliga riktiga vapen vid filminspelningar? Fast med lösa skott? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 13 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2004 Dom använder vanliga riktiga vapen vid filminspelningar? Fast med lösa skott? Tror det klassas som säkerhetsrisk numer, kan dock ha fel. Men jag har för mig att jag läst en artikel om det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 13 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2004 I riktiga filminspelningar används väl vanliga atrapper? Och darkjak, varför envisas du med att tro att magasinen "hoppar ut" när dom är tomma? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 14 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2004 Var det inte vid nån filminspelning för "The Crow" som Bruce Lees ena barn dog för att det var en scen när dom skulle skjuta på honom så var det nån som inte hade lösa skott i men eftersom dom var så många så kunde dom inte hitta vem det va eller nåt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 14 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2004 Men omg, magazinen hoppar inte ut av sig själv... Du måste dra ut det själv/låsa upp den så den rammlar ut, själv. Bara i spel som dom rammlar ut av sig själv, men det är bara för att i options har du på "Auto-Reload"... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2004 I riktiga filminspelningar används väl vanliga atrapper? Och darkjak, varför envisas du med att tro att magasinen "hoppar ut" när dom är tomma? Han har kollat på vay för många ratata-filmer.. 200skott i en pistol sen kling, magget trillar ur så har man 50 nya mag i en väska eller på ryggen(Tomb raider någon? ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts