Jump to content

Neverwinter Nights 2

Kalan
 Share

Recommended Posts

"Atari meddelade häromdagen det som många av oss trott en längre tid. Det blir en uppföljare till Neverwinter Nights. Spelet går än så länge under det fyndiga och ekonomiskt säkra Neverwinter Nights 2, och glädjen att utveckla spelet har fallit på Obsidian Entertainment. De håller för tillfället på med Knights of the Old Republic 2: The Sith Lords och liksom den titeln kommer NWN 2 att uvecklas under ”uppsikt” av mästarna bioWare, vilket låter tryggt. Obsidian skapades av Feargus Urquhart, som tidigare var högsta höns på före detta Black Isle Studios och har haft fingret med i titlar såsom Baldur’s Gate, Planescape Torment och Icewind Dale. Det finns således anledning att lita på beslutet att låta Obsidian utveckla NWN 2. Spelet beräknas anlända någon gång 2006 och ni lär få höra mer om det vad tiden lider."

Källa: http://www.pcgamer.se/nyhet.jsp?recno=0432001

Kolla även:http://www.atari.com/nwn2

Detta hade jag ingen aning om, trodde att Dragon Age skulle bli uppföljaren (den "andliga" uppföljaren)...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag ska vara helt ärlig ser jag mer fram emot Dragon Age.

1. Biowares egna licens(alltså inte AD&D.)

2. Med andra ord en helt ny värld(inte Faerûn alltså.)

3. Nya språk, nya raser(Bioware har ansällt språkforskare och författare.)

4. Troligen bara först delen i en lång saga om Biowares hittils onämda värld.

5. Iom med att det är Biowares licens kan dom lägga in saker som dom förbjöds lägga in AD&D spelen dom tillverkat.

Men visst ser jag fram emot NWN2 också. Fast Dragon Age är nog rollspelet framför allt annat!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag ska vara helt ärlig ser jag mer fram emot Dragon Age.

1. Biowares egna licens(alltså inte AD&D.)

2. Med andra ord en helt ny värld(inte Faerûn alltså.)

3. Nya språk, nya raser(Bioware har ansällt språkforskare och författare.)

4. Troligen bara först delen i en lång saga om Biowares hittils onämda värld.

5. Iom med att det är Biowares licens kan dom lägga in saker som dom förbjöds lägga in AD&D spelen dom tillverkat.

Men visst ser jag fram emot NWN2 också. Fast Dragon Age är nog rollspelet framför allt annat!

Jag håller med dig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor