Jump to content

Mafia bra?

atWa
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 72
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Till skillnad från GTA-spelen så finns det mycket saker att göra efter man har klarat storyn, freeride, freeride Extreme. Det är mycket större och längre spelglädje.

Vad är det för skillnad på freeride och freeride extreme? Jag har aldrig spelat mafia, men jag funderar på att köpa det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I Freeride väljer du en bil och en plats att börja spela på, antingen i stan eller på landet, du väljer också om det ska vara dag eller natt. Sen gör du vad du vill fast det egentliga syftet är att tjäna pengar på olika sätt. Man kan döda gangsters, köra snabbt, spränga bilar, köra taxi + andra saker.

I freeride extreme ska man utföra 20 st små uppdrag som är ganska svåra i vissa fall, priset om man klarar uppdragen är alltid en hotrod-bil som du lägger i ditt garage. Freeride extreme utspelar sig nämligen efter storyns slut, då äger man ett hus med ett tillhörande garage.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte det men det funkade inte på min dator :'(... Eller det funkade men det hackade så j**** mycket så det gick inte åhh spela... :rolleyes: (trots att det var på det sämsta grafik inställd). Min dator måste suga ganska hårt... Eller är det något man måste fixa så att det ska funka även på en halvdan dator (någon inställning kanske)?

Men det jag har spelat hos andra har varit grymt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...
Mafia är ett skiit spel tycker jag, köp hällre GTA San Andreas det är 100gg bättre.

Personligen tycker jag att storyn är betydligt bättre i Mafia. Men det beror iofs på om man gillar spel/filmer med gangstertema under 30/40-talet eller om man hellre föredrar negerdunk, svordommar och drivebye's med uzis. Mafias grafik är även i stort sett bättre än SA på ps2... Iaf när jag spelade det hos min kompis, vet inte om han körde på bästa grafiska inställningarna, men det såg ruggigt fult ut, visserligen är Driv3r värre :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor