skribb Skrivet 8 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2004 Ok nu ska jag försöka ta det så enkelt som möjligt så jag inte snubblar över mina egna ord. Som ni säkert vet kan det brusa och ha sig i högtalare & hörlurar. Jag slapp detta genom att inaktivera sådant som inte användes i Ljudegenskaper, t.ex CD Audio, TAD, Aux, Line-in osv. Nu är det så här att mitt Tv-kort (Asus TVFM 7134) antingen behöver TAD eller Aux för att kunna frambringa ljud. Och då medföljer såklart det oumbärliga bruset! Jag har provat att dra ur antennsladd ur både TV & dator, men det tycks inte vara dessa som orsakar bruset (kan alltså inte dra nytta av isolator/transformator). Och mina uttag är inte jordade, till råga på allt. Undrar då, vad finns kvar att göra? Beror det på mina uttag och är jag i så fall helt körd eller finns det något alternativ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 8 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2004 Snackar du om dina högtalare eller din dator? Ladda ner ffdshow om det är fel på ljudet som hörs... kanske kan funka...! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 8 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2004 Jag snackar om datorn.. Vad är ffdshow? och vad gör det? Jag tror inte att det är fel på själva högtalarna...! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 8 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2004 Jag snackar om datorn.. Vad är ffdshow? och vad gör det? Jag tror inte att det är fel på själva högtalarna...! Det kan vara någon konflikt mellan några codecs... ffdshow används just för det... Tips: Ta bort alla codecs som finns i din hårddisk och då menar jag alla som du installerat därav DivX. Efter det installerar du ett såkallat codec pack. Ett rekommenderat codec pack är nog ACE Mega Codec Pack och kan laddas ner här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 8 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2004 Tyvärr så gäller detta hårdvara, så dina tips hjälper inte. Det är JORDFEL vi snackar om En musikfantasts värsta mardröm Nåja jag har iaf fått lite tips på olika håll så jag har iaf något att gå på, men tack för hjälpen ändå Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 8 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2004 Tyvärr så gäller detta hårdvara, så dina tips hjälper inte. Det är JORDFEL vi snackar om En musikfantasts värsta mardröm Nåja jag har iaf fått lite tips på olika håll så jag har iaf något att gå på, men tack för hjälpen ändå Okej då har jag ingen aning, kompis... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 11 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2004 Vad kostar ett tv-kort och vart man man skaffa ett? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 11 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2004 1. Det finns typ 20 olika kort... Mitt är ASUS TVFM kostar 700kr mycket prisvärt 2. I ungefär alla elektronikaffärer (Onoff, Siba, Webhallen, Datorbutiken....) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 11 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2004 Har kollat på webhallen. Hittade inget. Tittade lite på datakomponenter men kan nån ge mig länk till ett tv-kort...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 11 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2004 Varsågod: http://www.datorbutiken.com/se/page.php?ca...61&name=TV-kort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 11 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2004 Har kollat på webhallen. Hittade inget. Tittade lite på datakomponenter men kan nån ge mig länk till ett tv-kort...? http://www.webhallen.com/list.php?avd=3&konsol=13&genre=190 Nåt fel på dem eller? PS: Finns en funktion som heter sök Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts