Jump to content

Jordfel? (tv-kort/ljudkort)

skribb
 Share

Recommended Posts

Ok nu ska jag försöka ta det så enkelt som möjligt så jag inte snubblar över mina egna ord. :D

Som ni säkert vet kan det brusa och ha sig i högtalare & hörlurar. Jag slapp detta genom att inaktivera sådant som inte användes i Ljudegenskaper, t.ex CD Audio, TAD, Aux, Line-in osv.

Nu är det så här att mitt Tv-kort (Asus TVFM 7134) antingen behöver TAD eller Aux för att kunna frambringa ljud. Och då medföljer såklart det oumbärliga bruset! Jag har provat att dra ur antennsladd ur både TV & dator, men det tycks inte vara dessa som orsakar bruset (kan alltså inte dra nytta av isolator/transformator). Och mina uttag är inte jordade, till råga på allt. ^_^

Undrar då, vad finns kvar att göra? Beror det på mina uttag och är jag i så fall helt körd eller finns det något alternativ? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag snackar om datorn..

Vad är ffdshow? och vad gör det? Jag tror inte att det är fel på själva högtalarna...!

Det kan vara någon konflikt mellan några codecs... ffdshow används just för det... :)

Tips: Ta bort alla codecs som finns i din hårddisk och då menar jag alla som du installerat därav DivX. Efter det installerar du ett såkallat codec pack. Ett rekommenderat codec pack är nog ACE Mega Codec Pack och kan laddas ner här!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr så gäller detta hårdvara, så dina tips hjälper inte. Det är JORDFEL vi snackar om :)

En musikfantasts värsta mardröm :wub:

Nåja jag har iaf fått lite tips på olika håll så jag har iaf något att gå på, men tack för hjälpen ändå :o

Okej då har jag ingen aning, kompis... :wub::P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor