Jump to content

Kriminalvården

Funnylin
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 100
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Haha, ja det var de sjukaste föräldrarna som säger att man ska ta deras mänskliga rättigheter från de. Är det dina som säger så?

Sen, inte komma in på gymnasium. Hur fan kan man inte komma in på ett gymnasium? Gymnasium har alla rätt till oavsett ifall man har IG vaje ämne.

Jag har aldrig hört om en debatt eller någon person som sagt att fångarnas mänskliga rättigheter ska tas bort. Möjligtvis att deras straff ska vara hårdare. Men du vet att fångar ska bli misshandlade inte få någon mat osv, tror jag ingen vill. (Kanske dina/vissa föräldrar enligt dig vill det) Men de fläst är inte så sjuka.

Sen jag fattar inte vad du snackar om för skit, ifall man har stora problem så får man vård ifall lagen tillåter det. Sen att fångar ska få hårdare straff tycker jag är rätt. Jag menar tänkt dig en barnmördare till 4 barn får 10 års fängelse. Med tv, data, spel, sport, bättre mat än i de flästa skolorna osv. Jag menar vad är det för jävla straff?

Inte nog med att svenska straffen är skit. I Sverige finns det ingen livstidsfängelse, jag fattar inte vem korkade idè det var att kalla livstid. Förmodligen någon sjuk svenne som inte fattade sitt eget språk. Livs-tid, man ska sitta av hela livets tid.

Så hårdare straff!

Fortsätt med vården (som du sa att det inte finns)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, ja det var de sjukaste föräldrarna som säger att man ska ta deras mänskliga rättigheter från de. Är det dina som säger så?

Sen, inte komma in på gymnasium. Hur fan kan man inte komma in på ett gymnasium? Gymnasium har alla rätt till oavsett ifall man har IG vaje ämne.

Jag har aldrig hört om en debatt eller någon person som sagt att fångarnas mänskliga rättigheter ska tas bort. Möjligtvis att deras straff ska vara hårdare. Men du vet att fångar ska bli misshandlade inte få någon mat osv, tror jag ingen vill. (Kanske dina/vissa föräldrar enligt dig vill det) Men de fläst är inte så sjuka.

Sen jag fattar inte vad du snackar om för skit, ifall man har stora problem så får man vård ifall lagen tillåter det. Sen att fångar ska få hårdare straff tycker jag är rätt. Jag menar tänkt dig en barnmördare till 4 barn får 10 års fängelse. Med tv, data, spel, sport, bättre mat än i de flästa skolorna osv. Jag menar vad är det för jävla straff?

Inte nog med att svenska straffen är skit. I Sverige finns det ingen livstidsfängelse, jag fattar inte vem korkade idè det var att kalla livstid. Förmodligen någon sjuk svenne som inte fattade sitt eget språk. Livs-tid, man ska sitta av hela livets tid.

Så hårdare straff!

Nu vet jag vad ditt problem är. DU har svårt att ta till dig vad du läser.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herregud vad blev det av det här?

Vad tycker ni är så j*vla viktigt med ett försvar till?

Skulle ni inte hellre se att dom pengarna gick till viktigare saker?

Som skydd mot terrorister tycker jag inte man ska sätta in ett lands armé, det är väl bara USA som gör det. Man kan starta upp någon Europeisk antiterrorist styrka som får en viss summa av varje land varje år(Som inte opererar utanför Europa).

Och om man är rädd för att ett annat land ska invadera en...då tycker jag nästan att man är lite galen. Jag tror inget land i världen skulle våga invadera ett land som varit neutralt i 200 år.

Och angående att alla drar upp den där väskryckaren från mitt först inlägg...vi gör så här. Han råkade knuffa omkull tanten som dessvärre var väldigt dålig. Hon dog och han dömdes för dråp. Så ingen väskryckare...det var inte det som var själva poängen.

btw:

Om ni känner för att vara rädda för ett land...titta inte då på Ryssland. Blicka ögonen på Kina...dom gör ju inget annat än att kapprusta med USA!

Snälla, skaffa dig en verklighetsuppfattning. Inget försvar! ^_^^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vet jag vad ditt problem är. DU har svårt att ta till dig vad du läser.

Öhm? Vad menar du? Jag höll bara inte med honom. För jag tycker att han har fel. Så nu har jag ett problem helt plötsligt? ^_^

Han skriver ju också så otroligt dumma saker, så man undrar ju. Inget försvar, inte komma in på gymnasium, ta ifrån deras mänskliga rättigheter.

Redigerad av Webbstudio
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det kanske låter lite skumt, men det är rätt långt ändå, 20 år eller mer? tänk en 25 åring som får sitta 20 år och kommer ut vid 45 års ålder och har då ingen särskilt stor chans med karriär o liknande.

Tycker iaf han fått det mesta av sitt liv försummat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det kanske låter lite skumt,  men det är rätt långt ändå, 20 år eller mer? tänk en 25 åring som får sitta 20 år och kommer ut vid 45 års ålder och har då ingen särskilt stor chans med karriär o liknande.

Tycker iaf han fått det mesta av sitt liv försummat.

Öö, jo? Det är det som kallas straff. ^_^

Sen beror allt på brottet! Livstid ska ju inte en IQ0 väskryckare få. Han får väl böter eller 1 månad.

Redigerad av Webbstudio
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öhm? Vad menar du? Jag höll bara inte med honom. För jag tycker att han har fel. Så nu har jag ett problem helt plötsligt? ^_^

Han skriver ju också så otroligt dumma saker, så man undrar ju. Inget försvar, inte komma in på gymnasium, ta ifrån deras mänskliga rättigheter.

Funnylin Sa ju att han var trött på folk som klagar på att det är så bra fängelser, han sa till och med varför han tyckte det men ändå kommer du och klagar och säger "men hur ska det räknas som straff det är ju lyx".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funnylin Sa ju att han var trött på folk som klagar på att det är så bra fängelser, han sa till och med varför han tyckte det men ändå kommer du och klagar och säger "men hur ska det räknas som straff det är ju lyx".

*bokstavligen skrattar jag*

Klagar? Hehe, jag mot arrgumenterar. Jag skapar en disskution. Så ska det vara i ett forum. Annars ifall alla hade tyckt lika dan hade det inte funnits trådar. Så du menar:

Han säger A är rätt!

&

Jag måste säga A är rätt för annars klagar jag på honom!

Jag tycker:

Han säger A är rätt!

&

Jag säger A/B beroende på vad jag tycker. (I detta fall ^_^ Men då klagar ju jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen jag fattar inte vad han klagar över? ^_^

Beroende på situationen så får man vård. Annars ett hårt straff. Men du kanske trodde att alla får samma straff för samma brott och för samma situation.

En kille med ett hårt liv som utför ett brott på grund av psykiska fel får sin vård.

En kille med i princip normalt liv som massmördar får fängelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öö, jo? Det är det som kallas straff.  ^_^

Sen beror allt på brottet! Livstid ska ju inte en IQ0 väskryckare få. Han får väl böter eller 1 månad.

Så du tycker det långt ändå?

Livstid på riktigt kan lika gärna vara dödsstraff.

Så hur många mördare är inte psyksjuka egentligen? De som inte hade från födseln blev det antagligen på grund av en dålig uppväxt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*bokstavligen skrattar jag*

Klagar? Hehe, jag mot arrgumenterar. Jag skapar en disskution. Så ska det vara i ett forum. Annars ifall alla hade tyckt lika dan hade det inte funnits trådar. Så du menar:

Han säger A är rätt!

&

Jag måste säga A är rätt för annars klagar jag på honom!

Jag tycker:

Han säger A är rätt!

&

Jag säger A/B beroende på vad jag tycker. (I detta fall ^_^ Men då klagar ju jag.

Nej det var ingen argumentation.

*bokstavligen runkar jag*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så hårdare straff!

Tycker Sverige har det ganska okej med straffen, jag menar, om det skulle sitta en 90-årig gammal gubbe i finkan för att han har livs-tid så kan man ju lika gärna släppa ut honom, han tar ju bara upp plats, Det är redan brist på fängelseplatser i Sverige..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker Sverige har det ganska okej med straffen, jag menar, om det skulle sitta en 90-årig gammal gubbe i finkan för att han har livs-tid så kan man ju lika gärna släppa ut honom, han tar ju bara upp plats, Det är redan brist på fängelseplatser i Sverige..

Pleas understend the law! :(

När man inför livstid i ett land, så betyder det inte att varenda brottsling ska få detta straff. Man överväger situationen, beror på vad man gör. Tar en gammal 90 åring en kopp kaffe på ett cafeteria utan att ta betalt, tror jag inte hon får livstid. Jag tror inget alls händer! Kommer en 90 åring och brutalt mördar 20 personer tror jag personen döms till fängelse.

Varför? Vi lever i demokratins land! Där alla ska behandlas lika, bara för man är 90 så kan man inte göra ett undantag. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pleas understend the law! :(

När man inför livstid i ett land, så betyder det inte att varenda brottsling ska få detta straff. Man överväger situationen, beror på vad man gör. Tar en gammal 90 åring en kopp kaffe på ett cafeteria utan att ta betalt, tror jag inte hon får livstid. Jag tror inget alls händer! Kommer en 90 åring och brutalt mördar 20 personer tror jag personen döms till fängelse.

Varför? Vi lever i demokratins land! Där alla ska behandlas lika, bara för man är 90 så kan man inte göra ett undantag. <_<

Du hajade inte vad jag menade, jag ska försöka vara tydligare, jag menade inte att en 90-åring hade snott kaffe, utan att han/hon hade t.ex. begått ett mord eller något när personen var 20-30 års åldern.

Jag kan bara inte se en mening med att hålla kvar en person hela livet, kanske till personen blir 60 eller något, men inte tills han/hon dör, det ska, som idag, bedömas om personen fortfarande är farlig för allmänheten, om inte, så skall personen bli utsläppt efter kanske 20-25 år..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du hajade inte vad jag menade, jag ska försöka vara tydligare, jag menade inte att en 90-åring hade snott kaffe, utan att han/hon hade t.ex. begått ett mord eller något när personen var 20-30 års åldern.

Jag kan bara inte se en mening med att hålla kvar en person hela livet, kanske till personen blir 60 eller något, men inte tills han/hon dör, det ska, som idag, bedömas om personen fortfarande är farlig för allmänheten, om inte, så skall personen bli utsläppt efter kanske 20-25 år..

Jag kan se en mening med det <_<

Ingen idè att du och jag snackar om detta. För vi tycker olika saker och står förmodligen fast vi det :(:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor