GTA3 freak Skrivet 8 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2004 Och Stridsvagn 122 är en förbättrad version (som så mycket annat Sverige har) av Leopard 2, för övrigt klassas Strv122 som en utav de modernaste stridsvagnarna i världen Japp extra pansar för fullt på den till och med hjulen i larvfötterna är bepansrade. Skulle nog vilja påstå att det är världens bästa stridvagn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 8 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2004 Japp extra pansar för fullt på den till och med hjulen i larvfötterna är bepansrade. Skulle nog vilja påstå att det är världens bästa stridvagn. Undrar vad man kunde göra för vettigt med utvecklingkostnaderna för en sån rackare... Bota HIV kanske... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 8 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2004 *Medhållning aktiverad*.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 9 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2004 Undrar vad man kunde göra för vettigt med utvecklingkostnaderna för en sån rackare... Bota HIV kanske... För en sån stridsvagn... Tja, inte speciellt mycket om man tänker i så stora skalor som att bota HIV Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 9 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2004 Han menade inte så..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 9 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2004 För en sån stridsvagn... Tja, inte speciellt mycket om man tänker i så stora skalor som att bota HIV Utvecklingskostnader=Alla pengar som gick åt när de skulle komma på den, inte tillverka den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 9 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2004 Utvecklingskostnader=Alla pengar som gick åt när de skulle komma på den, inte tillverka den. Orka läsa hela inläggen Ja, det har gått åt en hel del pengar till att utveckla Stridsvagn 122, men knappast några summor som har gjort bautahål i regeringens plånbok... Och om man ska snacka stora utgifter hos FM (Försvarsmakten) så ska man snacka JAS... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 9 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2004 Varför i h*lvete skulle någon få för sig att ockupera Sverige? Och varför i h*lvete skulle det då vara bättre att få alla våra soldater slaktade och säkert också civila? Varför skulle dom inte få för sig det? Varför okuperade Nazi tyskland österrike , danmark , polen, baltikum och frankrike under andra världskriget? Varför Varför anföll romarna grekerna och israel? Svaret är enkelt : För att få mer makt för att växa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 9 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2004 Varför skulle dom inte få för sig det? Varför okuperade Nazi tyskland österrike , danmark , polen, baltikum och frankrike under andra världskriget? Varför Varför anföll romarna grekerna och israel? Svaret är enkelt : För att få mer makt för att växa Världen fungerar inte på samma sätt idag.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 9 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2004 (redigerad) Angående Sveriges militär, dom flesta verkar tro att dom bara står här och väntar på att något land ska rulla över gränsen till Sverige.. så är det inte idag, Sveriges militär hjälper till nere i Kongo, Afganistan mm. för att förhindra deras konflikter det gör ju lite att Sverige får bättre rykte när dom hjälper till i världen.. Edit: Okej det finns massa ´militär som står och kostar pengar också men att ta bort hela armen tycker jag är fel.. Redigerad 9 augusti, 2004 av Add3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2004 Ok jag var inte helt säker på att Schweiz (så stavas det) inte har en armé men jag är helt övertygad om att Costa Rica inte har det. Googla lite själva så får ni se. Precis som Everest säger. Värlen är inte som den var förr nu finns det ett FN tex. som skulle sätta stopp om någon invaderade ett neutralt land. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 9 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2004 Varför skulle dom inte få för sig det? Varför okuperade Nazi tyskland österrike , danmark , polen, baltikum och frankrike under andra världskriget? Varför Varför anföll romarna grekerna och israel? Svaret är enkelt : För att få mer makt för att växa Jo men skillnaden mellan nu och för 2000 år sen är att man inte får mer makt när man ockuperar ett land(Förutom USA). Varför? För att i stort sett hela världen kommer sätta sig emot det och på det sättet skulle ockupationsmakten förlora en j*vla massa pengar. Andra världskriget var iof inte så länge sen, men världen här(Europa, Amerika, Oceanien och vissa delar av Asien och Afrika)har förändrats så extremt mycket på så kort tid. Det är otroligt att det gått så fort. Okej det finns platser där strider har fortskridit under många, många år. Bland annat den USA finansierade terrorn som Israel utför mot Palestinierna. Men att ett krig skulle komma till Europa är oerhört små, nästan obefintlig. Ner med försvaret och fokusera på viktigare saker! Sveriges militär hjälper till nere i Kongo, Afganistan mm. för att förhindra deras konflikter det gör ju lite att Sverige får bättre rykte när dom hjälper till i världen..Vilket inte är försvarets syfte. Så det känns ju lite desperat. Jag är inte mot att Sverige hjälper till, bara att försvaret är dom som tvingas göra det bara för att dom inte ska stå och kosta pengar. Ja, det har gått åt en hel del pengar till att utveckla Stridsvagn 122, men knappast några summor som har gjort bautahål i regeringens plånbok... Nä, men det var ju inte poängen. Om vi säger så här: Om USA lagt lika mycket pengar på medecinsk forskning som dom lagt på försvaret dom senaste åren skulle världen idag kanske inte behöva oroa sig för AIDS/HIV, Mjältbrand, Cancer osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 9 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2004 Har man inga vapen får man inga fiender Enkelt. Skrota armén. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 9 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2004 Har inte varit i denna tråden innan men det funny säger är enligt mig 50% rätt! Jag tycker Dagens samhälle är för dåligt. Jag är inte rasist eller så men det flesta som sitter i fängelse är invandrare, själv är jag inte emot invandrare bara vissa som är så jävla kaxiga. Och kom inte och säg att jag inte har rätt med att de flesta är invandrare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 9 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2004 (redigerad) Har inte varit i denna tråden innan men det funny säger är enligt mig 50% rätt! Jag tycker Dagens samhälle är för dåligt. Jag är inte rasist eller så men det flesta som sitter i fängelse är invandrare, själv är jag inte emot invandrare bara vissa som är så jävla kaxiga. Och kom inte och säg att jag inte har rätt med att de flesta är invandrare Betyder inte det också att 50% är fel? Arghh...die! Back to serious: Jo det stämmer absolut att många i Sveriges fängelse är invandrare, vilket till största delen kan skyllas på samhället. Varför? Man placerar alla på ett ställe, där gaddar dom ihop sig mot svenskar och svenskar i deras närhet blir gärna rasister då. Dessutom funkar ju inte migrationsverket så j*vla bra i det här landet, för när man utvisar sjuka barn men inte har några problem med att ta in kriminella är det något som är fel! Edit: Woaw glömde det viktigaste av allt, högutbildade invandrare har extremt svårt att få jobb som motsvarar deras kompentens bara för att dom inte är Svenskar. Okej dom kan få jobb som städare, men det är ju att sikta väl lågt Redigerad 9 augusti, 2004 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zane Skrivet 9 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2004 Betyder inte det också att 50% är fel? Arghh...die! Back to serious: Jo det stämmer absolut att många i Sveriges fängelse är invandrare, vilket till största delen kan skyllas på samhället. Varför? Man placerar alla på ett ställe, där gaddar dom ihop sig mot svenskar och svenskar i deras närhet blir gärna rasister då. Dessutom funkar ju inte migrationsverket så j*vla bra i det här landet, för när man utvisar sjuka barn men inte har några problem med att ta in kriminella är det något som är fel! Edit: Woaw glömde det viktigaste av allt, högutbildade invandrare har extremt svårt att få jobb som motsvarar deras kompentens bara för att dom inte är Svenskar. Okej dom kan få jobb som städare, men det är ju att sikta väl lågt Du har koll på läget! Vissa tror att racism är så simpelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 9 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2004 Du har koll på läget! Vissa tror att racism är så simpelt. vaddå är du invandrare eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zane Skrivet 10 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2004 (redigerad) vaddå är du invandrare eller? Nä, hurså ? Ok... Jag tror att det är så som han påstår. Stora problem finns det iaf... Edit: Med det jag sa att racism inte är så simpelt, menade jag att det blivit mest som ett slagord till fördel för vissa och inte ord för de som verkligen tänker rasenligt. Redigerad 10 augusti, 2004 av Zane Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 10 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2004 Dessutom funkar ju inte migrationsverket så j*vla bra i det här landet, för när man utvisar sjuka barn men inte har några problem med att ta in kriminella är det något som är fel! Tror du bedömer det där lite hårt. Visst verkar det som att abra sjuka barn skickas tillbaka. Varför? Jo för att tv, som utgör en stor del av folks nyhetsintag, bara bryr sig om sådana. Troir att det är väldigt många sjuka barn som får stanna i Sverige men första bästa som inte får det så är Uppdrag Granskning där direkt och gör ett reportage. De gör däremot inte reportage om vanliga, kanske bråkiga, blir utvisade... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 10 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2004 (redigerad) Tror du bedömer det där lite hårt. Visst verkar det som att abra sjuka barn skickas tillbaka. Varför? Jo för att tv, som utgör en stor del av folks nyhetsintag, bara bryr sig om sådana. Troir att det är väldigt många sjuka barn som får stanna i Sverige men första bästa som inte får det så är Uppdrag Granskning där direkt och gör ett reportage. De gör däremot inte reportage om vanliga, kanske bråkiga, blir utvisade..Det är ju ofta ganska vinklat också.. Men jag tror ändå Funnylin har en poäng där.. Dessutom funkar ju inte migrationsverket så j*vla bra i det här landet, för när man utvisar sjuka barn men inte har några problem med att ta in kriminella är det något som är fel! edit: Höll på att glömma att Quota i blå färg.. Redigerad 10 augusti, 2004 av Everest Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts