Jump to content

Kriminalvården

Funnylin
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 100
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

*Håller med till 100%! @ funnylin

Ang försvaret så slösar de bara på pengar. De slösar mer än ni tror.

Sjukvårdsmateriel från 70-talet som aldrig använts. Ligger orört i sina förpackningar och ser helt nytt ut. Väntar bara på att kastas bort.

Bara en sån sak.. :D

Redigerad av minigun
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stian jag tror att du såsom många andra ladar ner warez och det kan ge böter som upgår till miljonbelop plus fängelse skulle du förlora dina mänskliga rättigheter för något som många tycker är naturligt att göra.

men läste du vad jag skrev eller.. polismördare har inga mänskliga rättigheter..

inget fel med att tanka warez? :D skämt åsido..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nää, jag tycker att Sverige sak införa hårdare straff på allt. Särskilt våldtäkt! Sen ska vi dra ner på den så kallade lyxen, jag tycker fängelsena ska se ut som i Polen eller Ryssland. Fångarna ska få leva i skit! Det tycker jag!

Ja, då skapar man ju inte kriminella. Näe när dom kommer ut känner dom säkert tacksamhetskuld till samhället och blir hårt arbetande medborgare. :D

Okej, det finns även offer, och självklart ska man ju inte glömma bort dom...men det är nog ändå inte dom som är i mest behov av hjälp!

polismördare har inga mänskliga rättigheter..

Varför?

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

LOL!

Varit på något fängelse?

Dom som mördar bara för att hamna på fängelse har nog antagligen en psykisk störning.

Hur f*n kan du kalla det för lyx att vara instängd 24/7? So what att dom får bra mat...skolungarna får ju åtminstone gå hem när dan är slut. Hur kan du kalla det lyx att inte få träffa sin familj och vänner när man vill? Hur kan du kalla det för lyx att man inte får göra vad man vill när man vill?

Jag tycker dock inte att pengarna ska gå till att förbättra maten ännu mer eller dekorera cellerna med designade möbler. Jag vill ha ett samhälle där dom som har blivit frisläppte faktiskt har en chans att kunna leva ett vanligt liv. Som det är idag kan man inte få jobb...då har man inget val, då får man gå tillbaka till sina kriminella aktiviteter!

Det finns många uteliggare/alkoholister/knarkare som begår brottsliga saker bara för att få hamna i fängelse, det är mycket bättre än deras vardag på gatorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som skydd mot terrorister tycker jag inte man ska sätta in ett lands armé, det är väl bara USA som gör det. Man kan starta upp någon Europeisk antiterrorist styrka som får en viss summa av varje land varje år(Som inte opererar utanför Europa).

Har hört att EU har börjat satsa miljoner på sånt nu ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagt. Om vi blir anfallna så låter jag mycket hellre makten går över till landet i fråga tills allt är uträtt på fredlig väg, än att soldater ska dö i onödan, både våra och deras.

Vill du bli okuperat av ett annat land? Alla butiker stänger , alla nöjesstyällen stänger , skolorna får inte vara öppna bara få vara inne. Det skulle va skit heller kämpa mot då ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill du bli okuperat av ett annat land? Alla butiker stänger , alla nöjesstyällen stänger , skolorna får inte vara öppna bara få vara inne. Det skulle va skit heller kämpa mot då ^_^

Om nu något land av någon anledning skulle vilja attackera oss, varför skulle dom vilja oss illa och förstöra allt som är bra. Anledningen kanske skulle vara att komma åt naturrikedomar som malm eller nåt men varför skulle dom vilja stänga våra skolor.

Det skulle inte bli som i Bagdad där allt är söndersprängt och inget funkar eftersom vi inte skulle ha nån arme och alltså skulle ingen strid uppstå.

Det finns dessutom bevis på att det funkar, Costarica och Schweitz (hmm hur stavas det där satans landet egentligen) har ingen arme och har inte haft på ett bra tag, och eftesom Sverige har varit neutralt så länge så lär vi inte heller ha några problem med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns dessutom bevis på att det funkar, Costarica och Schweitz (hmm hur stavas det där satans landet egentligen) har ingen arme och har inte haft på ett bra tag, och eftesom Sverige har varit neutralt så länge så lär vi inte heller ha några problem med det.

Källa för påståendet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hurvidar dom där länderna inte har nån armé?

Jag har ingen källa jag bara vet det. Men det lär ju komma fram om jag har fel

Precis.

Jag råkar nämligen veta att Schweich (hur *** stavas det egentligen :) ) har en armé, dock så är den väldigt skruttig.

Några utav deras flygplan är t.o.m. från första världskriget...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis.

Jag råkar nämligen veta att Schweich (hur *** stavas det egentligen :) ) har en armé, dock så är den väldigt skruttig.

Några utav deras flygplan är t.o.m. från första världskriget...

Den är väl inte så skruttig? Dom har ju Pz87 en version av den tyskdesignade Leopard 2 en av världens bästa stridsvagnar. Den svanska Stridsvagn 122 är också en version av Leopard 2.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns många uteliggare/alkoholister/knarkare som begår brottsliga saker bara för att få hamna i fängelse, det är mycket bättre än deras vardag på gatorna.

Jo, men oftast ganska mycket lindrigare än mord!

Har hört att EU har börjat satsa miljoner på sånt nu
Jag är starkt emot EU så jag ser inte nån direkt glädje i det.

Vad ska militären göra om det blir jordbävning?

Nu får du allt anstränga dina grå lite! :)

Vill du bli okuperat av ett annat land? Alla butiker stänger , alla nöjesstyällen stänger , skolorna får inte vara öppna bara få vara inne. Det skulle va skit heller kämpa mot då
Varför i h*lvete skulle någon få för sig att ockupera Sverige?

Och varför i h*lvete skulle det då vara bättre att få alla våra soldater slaktade och säkert också civila?

Det skulle inte bli som i Bagdad där allt är söndersprängt och inget funkar eftersom vi inte skulle ha nån arme och alltså skulle ingen strid uppstå.

Det skulle nog skapa en del upplopp...mycket skulle förstöras!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den är väl inte så skruttig? Dom har ju Pz87 en version av den tyskdesignade Leopard 2 en av världens bästa stridsvagnar. Den svanska Stridsvagn 122 är också en version av Leopard 2.

Okej, det visste jag inte, jag visste bara att dom hade skruttiga flygplan :wub:

Och Stridsvagn 122 är en förbättrad version (som så mycket annat Sverige har) av Leopard 2, för övrigt klassas Strv122 som en utav de modernaste stridsvagnarna i världen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor