Jump to content

Kriminalvården

Funnylin
 Share

Recommended Posts

men det kan hända. Har hört att om 10år kommer Ryssland att bli supermakter igen och kommer bli lika mäktiga som USA. Men vi är ju medlem i EU och alla inom EU ska försvara varandra om något land blir anfallet det är EU lag. Så vi är ganska trygga. Men om Danmark blir anfallna av nåt land vad ska vi hjälpa danskarna med?? B) ingenting? kylskåp kanske? :) Vi måste ha försvar punkt slut även om krig är onödigt så fattar inte alla länder det. :)

Men detta tjat om Ryssarna som rustar. Dom är inget annat än människor, det är inte fruktansvärda känslokalla kommunister som kommer och krossas oss bara för att vi inte tycker som dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 100
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag tycker att det är helt sjukt att ha en armé faktiskt, det man gör då är att uppmuntra krig. Krig är så satans omodernt och onödigt. Sverige behöver definitivt inte nåt försvar eftersom vi inte har haft krig på flera hundra år.

Mm visst, vi skrotar armen, alla är lyckliga och glada.

Vi aldrig mer få krig på planeten.

Det är bara det att stormakter som USA, Ryssland och Kina aldrig kommer göra sig av med sin armé, och om inga andra mindre länder har någon armé, då är det ju bara fritt fram för den att plocka...

Plus att om du läser hela mitt förra inlägg så skriver jag att försvaret inte finns här för att skydda mot en eventuell invasion av ett annat land.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bara det att stormakter som USA, Ryssland och Kina aldrig kommer göra sig av med sin armé, och om inga andra mindre länder har någon armé, då är det ju bara fritt fram för den att plocka...

Jag vill mycket hellre att landet ska "plocka" oss än att vi skulle försvara oss och massor av människor skulle dö i onödan. Då är det mycket bättre att vara ockuperad och att Ryssland tex. styr oss under en period så får man lösa det utan våld. I dagens samhälle tror jag dessutom inte att Ryssarna skulle tillåtas attackera ett land som Sverige av omvärlden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det faktiskt så att Sverige har så dåligt försvar. Visst kvantitéten har minskat men kvalitéten ökat de senaste åren. Svenska försvaret gjorde till och med en uträkning att vi skulle kunna stå emot en rysk invasion. Så nu kanske vi ska hålla oss till topic eller?

Sverige har för lite armeér dom har bra grejer välutvecklade saker bra kanoner bra Flygplan bra sikten till vapena. Problemet är att vi är för lite

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vad då? vill du att sverige ska bli okuperat av ett annat land? dom kanske stänger alla skolor , butiker osv. rent skit kommer vi få det då :D

Tror du att länderna sitter och väntar på att ockupera land som inte har armeer eller? tror du att krig är så enkelt?

"Hörru vi vinner nog mot Sverige så vi tar dem"

"Ja fan de har ju ingen jobbig arme att kriga emot nu"

Bullshit

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sverige har för lite armeér dom har bra grejer välutvecklade saker bra kanoner bra Flygplan bra sikten till vapena. Problemet är att vi är för lite

Men kvalitèn utjämnar kvantiteten.

Säg att äpplen är stadard päron elit och apelsiner über.

Så om nån anfaller oss med 5 äpplen kan vi försvara oss med ett päron och en apelsin.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men kvalitèn utjämnar kvantiteten.

Säg att äpplen är stadard päron elit och apelsiner über.

Så om nån anfaller oss med 5 äpplen kan vi försvara oss med ett päron och en apelsin.

Nämen han vil att vi inte ska ha nån militär huvudtaget. Vem ska då kriga? Polisen kanske? :D Dom skulle inte haft en schans!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herregud vad blev det av det här?

Vad tycker ni är så j*vla viktigt med ett försvar till?

Skulle ni inte hellre se att dom pengarna gick till viktigare saker?

Som skydd mot terrorister tycker jag inte man ska sätta in ett lands armé, det är väl bara USA som gör det. Man kan starta upp någon Europeisk antiterrorist styrka som får en viss summa av varje land varje år(Som inte opererar utanför Europa).

Och om man är rädd för att ett annat land ska invadera en...då tycker jag nästan att man är lite galen. Jag tror inget land i världen skulle våga invadera ett land som varit neutralt i 200 år.

Och angående att alla drar upp den där väskryckaren från mitt först inlägg...vi gör så här. Han råkade knuffa omkull tanten som dessvärre var väldigt dålig. Hon dog och han dömdes för dråp. Så ingen väskryckare...det var inte det som var själva poängen.

btw:

Om ni känner för att vara rädda för ett land...titta inte då på Ryssland. Blicka ögonen på Kina...dom gör ju inget annat än att kapprusta med USA!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och angående att alla drar upp den där väskryckaren från mitt först inlägg...vi gör så här. Han råkade knuffa omkull tanten som dessvärre var väldigt dålig. Hon dog och han dömdes för dråp. Så ingen väskryckare...det var inte det som var själva poängen.

Då kallas det väl för ''vållande till annans död''

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

tycker faktist att dom har för bra redan nu! va fan lixom.. dom lever ju bra!

om man var uteliggare är det ju typ bara mörda någon så får man ett jävla lyx-liv!

ganska instängt lyx men ändå.

LOL!

Varit på något fängelse?

Dom som mördar bara för att hamna på fängelse har nog antagligen en psykisk störning.

Hur f*n kan du kalla det för lyx att vara instängd 24/7? So what att dom får bra mat...skolungarna får ju åtminstone gå hem när dan är slut. Hur kan du kalla det lyx att inte få träffa sin familj och vänner när man vill? Hur kan du kalla det för lyx att man inte får göra vad man vill när man vill?

Jag tycker dock inte att pengarna ska gå till att förbättra maten ännu mer eller dekorera cellerna med designade möbler. Jag vill ha ett samhälle där dom som har blivit frisläppte faktiskt har en chans att kunna leva ett vanligt liv. Som det är idag kan man inte få jobb...då har man inget val, då får man gå tillbaka till sina kriminella aktiviteter!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis! Vad kan de göra? De har verkligen inget alternativ.

Håller med, bättre att hjälpa dem istället, och någonstans måste man ju få pengarna ifrån, då kan man för fan dra in lite på försvaret som enligt mig är slöseri med pengar, det låter ju på vissa som om vi skulle bli invaderade vilken dag som helst..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor