Jump to content

Musiken

--JB--
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 74
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Guest Alice Cooper
Hörrö Miami_vice88 eller vad fan din gamla användare nu hette, du har ingen aning om vad du babblar loss om.

Har du överhuvudtaget hört något annat album än St. Anger? För om du kallar mästerverk som Kill 'Em All, Ride the Lightning, Master of Puppets, ...And Justice For All och Metallica som dåliga, då tror jag du borde tänka över din hjärna. Ok om du inte gillar musiken, men att de är dåliga låtskrivare kan ingen hålla med dig om.

Några av världens mest kända låtar är just Metallicas. Nothing Else Matters, hört talas om den? Tycker du helt ärligt att den är dåligt skriven? Att James mest personliga låt är dålig? Texten är underbar, den sammanfattar alla känslor man har för en person man tycker om, och den spelas underbart. Jag tror du bara har hört St. Anger-skivan, och grundar alla dina åsikter på den. Köp Ride the Lightning eller Black Album (eller Metallica som den heter egentligen) och se om du håller kvar vid din åsikt.

Och sen att du säger att James Hetfield, Cliff Burton, Jason Newsted och Lars Ulrich är dåliga på det de gör bevisar att du inte har någon verklighetsuppfattning alls.

James Hetfield är BÄTTRE än Kirk Hammet på gitarr. Hört några av James' solon? Antagligen inte. Visst, Kirk är bra när han står där och fjantar sig på guran totalkoncentrerad på det, men James gör ett minst lika bra jobb och sjunger samtidigt. Så fort Kirk öppnar käften står han med blicken fastlimmad på guran och har micken vid pannan så man inte hör honom. Oj då. Inget ont om Kirk, han är bra, men James är bättre.

Cliff Burton var, och är fortfarande, världens bästa bassist någonsin. Ladda ner en bootleg (som inte är olagligt, mods..) från en konsert under hans Metallica-dagar. Ladda helst ner For Whom the Bell Tolls, där visar han otroligt väl hur duktig han är. Jag har aldrig hört någon som lyckats spela det introt lika bra som han. Och sen så spelar många bassister så basen hörs för väl. Basen ska endast märkas om man lyssnar efter den, annars ska den smälta in med resten av musiken. Det fixade Cliff galant.

Jason likaså, och han hade också en grym röst som passade perfekt med James. Kolla bara in S&M-dvd'n om du känner för att köpa den, det är otroligt hur bra Jason och James' röster funkade tillsammans.

Lars Ulrich.. många klagar på att han är knasig, och att han är som en treåring på sitt nya trumset. Dom ska man skratta åt. Lars sitter och slår som en jävla dåre på trummorna, och det låter precis som det ska. Han spelar på ett tungt sätt, vilket någon annan trummis inte klarar. Kanske Joey Jordison, han är rätt grym också. AC/DC's trummis suger, kort sagt. Han är den enda dåliga i bandet. Ozzy's trummis... häng honom. Deep Purple's, han duger väl.

Jag citerar skribb:

"Du vet inte vad du snackar om".

Lyssna på gamla Metallica, t.ex. Master of Puppets. Metallica är bra, de spelar bra, och för guds skull så skriver de bra låtar.

Och den där metoden du pratar om, du har aldrig brytt dig om att ta reda på vad för metod det är, eller hur? Deras metod är att Lars fokuserar sig på trummandet, att Jason/Cliff fokuserade sig på basen, James på sången/gitarren och Kirk på gitarren. Alltså att de höll sig till sitt eget instrument. Det är deras metod, och inte fan låter låtarna likadant för att de själv väljer hur de ska spela.

Edit: Nedrans stavfel. Är iofs. oundvikligt i en så lång text. >_<

Tror du med ditt hjärta att Cliff är världens bästa basist??

MOHAHAHAHA! Har du levat under en sten eller?

DU har antagligen aldrig hört John Myung som ÄR rankad som THE WORLDS GREATEST BASSPLAYER enligt alla som har mer än 100 i I.Q och International Music Mag.!

Jag har aldrig hört något från S:t Anger!!!

Jag har dock blivit tvingad att spela fucking Nothing Else Matter inför hela skolan!!

Och JA den är jävlit kasst skriven!!!!

Och gitarristen i mitt band tjatar hela tiden om att vi ska spela Master of Puppets så JA denhar jag också hört och fått damp av så kass den e!!

Jag har spelat trummor,gitarr,bas i över 10 år så jag har MYCKET mer musikalisk uppfattning än daj!

Cliff Burton var knappt vad man kan kalla en basist! Verkade som han trodde att han spelade på en elgitarr istället! Han kunde inte mycket om äkta basspel!

Lars Ulrich...var ska jag börja!!! Någonsin hört liveversionen av Maspter of Puppets från Live Shit? Sätt på en metronom när du lyssnar på den så höör du hur jävla dålig han är på att hålla takten! Min trumlärare bad man göra det för innan tyckte jag Lars iaf KUNDE spela lite trummor!

Jag håller me daj, AC/DC´s trummis är INTE bra! Men om du insinuerar på Tommy Aldridge som spelade med Ozzy (DU VET SÄKERT INTE ENS VEM SOM HAR SPELAT TRUMMOR MED OZZY) och tror att han är sämre än Lars så vill jag bara skjuta daj för din arrogans!

Ian Paice , ja det är bra att du inser hur jävla grym han är men för alla trummisar som någonsin varit i närheten av att spela med Ozzy, Castillo, Aldridge, Kerslake, etc har varit mycket MYYYCKET bättre än Lars...han tror att spela trummor bara är att spela fort och hårt! Han har fan INGEN känsla!!

Här är deras erkännda metod(lite överdivet kanske men i helhet...)

Kör 32:andre delar(om du vet vad det är) på E....adda lite G, F här och där....Adda 32:andre delar på baskaggarna, adda virvelslag på fjärdedelarna(så ingen kan höra så dåligt det är)

Bli biten av en hund i röven så du skriker som *** och DONE!! Metallicas nästa "HIT FOR DUMMIES"!!

J*vla nollor som inte kan nåt om musik!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Alice Cooper
Var inte så jävla naiva >_<

Ni har ta mig fan inte läst en enda låttext av dem så håll tyst!

Har DU någonsin försökt skriva en text?

Om man gör det så ser man vad som är enkelt att skriva och vad som är mer komplext att skriva!! Alltid när ja hör Metallicas texter så får jag en deja vu från min första(kassa) text!! Men alla deras är så!!!!

LAME LAME LAME!!

Lyssna på äkta musik! Alice Cooper, OZZY, KISS, Dream Theater(Musiker i VÄRLDSKLASS)

,Sabbath, Purple, Zeppelin!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Alice Cooper
Han vet vad han snackar om. Hoppas att Slayer är med.

Jag hoppas också att slayer är med men eftersom att dom hade Raining Blood på VC så är chansen inte så stor men man kan alltid hoppas!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man gör det så ser man vad som är enkelt att skriva och vad som är mer komplext att skriva!! Alltid när ja hör Metallicas texter så får jag en deja vu från min första(kassa) text!! Men alla deras är så!!!!

LAME LAME LAME!!

Lyssna på äkta musik! Alice Cooper, OZZY, KISS, Dream Theater(Musiker i VÄRLDSKLASS)

,Sabbath, Purple, Zeppelin!!!

Det var inte dig jag snackade med..

EoD

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

LAME LAME LAME!!

,Sabbath, Purple, Zeppelin!!!

vad är de för gnäll om riktig musik? får man inte ha sin egen smak om vad "riktig musik" är? själv gillar jag inte de.

aja, jag tycker de ska ha en country kanal i SA som man kan cruisa med på landet. country äger ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hörrö Miami_vice88 eller vad fan din gamla användare nu hette, du har ingen aning om vad du babblar loss om.

Har du överhuvudtaget hört något annat album än St. Anger? För om du kallar mästerverk som Kill 'Em All, Ride the Lightning, Master of Puppets, ...And Justice For All och Metallica som dåliga, då tror jag du borde tänka över din hjärna. Ok om du inte gillar musiken, men att de är dåliga låtskrivare kan ingen hålla med dig om.

Några av världens mest kända låtar är just Metallicas. Nothing Else Matters, hört talas om den? Tycker du helt ärligt att den är dåligt skriven? Att James mest personliga låt är dålig? Texten är underbar, den sammanfattar alla känslor man har för en person man tycker om, och den spelas underbart. Jag tror du bara har hört St. Anger-skivan, och grundar alla dina åsikter på den. Köp Ride the Lightning eller Black Album (eller Metallica som den heter egentligen) och se om du håller kvar vid din åsikt.

Och sen att du säger att James Hetfield, Cliff Burton, Jason Newsted och Lars Ulrich är dåliga på det de gör bevisar att du inte har någon verklighetsuppfattning alls.

James Hetfield är BÄTTRE än Kirk Hammet på gitarr. Hört några av James' solon? Antagligen inte. Visst, Kirk är bra när han står där och fjantar sig på guran totalkoncentrerad på det, men James gör ett minst lika bra jobb och sjunger samtidigt. Så fort Kirk öppnar käften står han med blicken fastlimmad på guran och har micken vid pannan så man inte hör honom. Oj då. Inget ont om Kirk, han är bra, men James är bättre.

Cliff Burton var, och är fortfarande, världens bästa bassist någonsin. Ladda ner en bootleg (som inte är olagligt, mods..) från en konsert under hans Metallica-dagar. Ladda helst ner For Whom the Bell Tolls, där visar han otroligt väl hur duktig han är. Jag har aldrig hört någon som lyckats spela det introt lika bra som han. Och sen så spelar många bassister så basen hörs för väl. Basen ska endast märkas om man lyssnar efter den, annars ska den smälta in med resten av musiken. Det fixade Cliff galant.

Jason likaså, och han hade också en grym röst som passade perfekt med James. Kolla bara in S&M-dvd'n om du känner för att köpa den, det är otroligt hur bra Jason och James' röster funkade tillsammans.

Lars Ulrich.. många klagar på att han är knasig, och att han är som en treåring på sitt nya trumset. Dom ska man skratta åt. Lars sitter och slår som en jävla dåre på trummorna, och det låter precis som det ska. Han spelar på ett tungt sätt, vilket någon annan trummis inte klarar. Kanske Joey Jordison, han är rätt grym också. AC/DC's trummis suger, kort sagt. Han är den enda dåliga i bandet. Ozzy's trummis... häng honom. Deep Purple's, han duger väl.

Jag citerar skribb:

"Du vet inte vad du snackar om".

Lyssna på gamla Metallica, t.ex. Master of Puppets. Metallica är bra, de spelar bra, och för guds skull så skriver de bra låtar.

Och den där metoden du pratar om, du har aldrig brytt dig om att ta reda på vad för metod det är, eller hur? Deras metod är att Lars fokuserar sig på trummandet, att Jason/Cliff fokuserade sig på basen, James på sången/gitarren och Kirk på gitarren. Alltså att de höll sig till sitt eget instrument. Det är deras metod, och inte fan låter låtarna likadant för att de själv väljer hur de ska spela.

Edit: Nedrans stavfel. Är iofs. oundvikligt i en så lång text. ^_^

Jag skriver under på det där alltså, Metallica är bäst och det kommer att förbli så..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vad är de för gnäll om riktig musik? får man inte ha sin egen smak om vad "riktig musik" är? själv gillar jag inte de.

aja, jag tycker de ska ha en country kanal i SA som man kan cruisa med på landet. country äger ^_^

KLART! Man SKA ju ha en egen åsikt men bara för man gillar något eller t.o.m är älskar något så betyder det inte att det är bättre än det egentligen är! Nu pratar ja metaforiskt!

Men visst, det finns dom som hatar Alice Cooper, Ozzy, Dream Theater, Purple, Sabbath, Zep etc också men (i detta fallet är dom skitbra musiker) bara för man inte gillar dom kan man inte säga att dom är kassa som musiker och bättre musiker i fall man gillar dom! Det är min hela poäng i denna dumma diskussionen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför all hat mot andra musikstilar? Man får väll ändå lyssna på vad man vill...och det har nog R* tänkt på, antagligen så kommer det finnas hur jämra mycket variation som helst på radion, det skulle ju vara ett enormt stort soundtrack.

GTA3 Freak - spy på, Skribb håller bunken och jag håller upp håret...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor