Jump to content

Blir ingen ragdoll..

Share

Recommended Posts

• Inlägg 72
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Varför ska Rockstar dra åt helvetet bara för att dom inte inkluderar ragdoll i spelet? Vill ni inte ha ett nytt GTA?

Dessutom har GTAGaming fruktansvärt fel i det dom skriver! När jag lyssnade på On the Spot senast hörde jag detta:

... vilket absolut inte är samma sak som "a comment was made that it will not be present in the game".

Hehe.. jag blev bara så fly förbannad och visste inte vad jag skulle ta mig till :D

Hoppas det du hörde/säger är rätt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk att du skjuter någon i spelet, så faller han ihop som en trasdocka, ja, eller iallafall så att det ser mera verkligt ut (finns säkert folk som kan förklara Ragdoll bättre än jag)

Så det är det ni håller på å bryta i hop över?

herregud...en liten detalj...

det är väll ingen å bryta ihop över...

tror man inte komemr tänka p ådet när man spelar..eller i alla fall inte jag

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så det är det ni håller på å bryta i hop över?

herregud...en liten detalj...

det är väll ingen å bryta ihop över...

tror man inte komemr tänka p ådet när man spelar..eller i alla fall inte jag

Va? Liten detalj? Detta är något stort och ingen lite detalj som ingen bryr sig om te x hur många kallinga jag har hemma.. Blir det ingen ragdoll blir jag besviken!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

det var mig en rolig kommentar :D

Och ja, ferkurz, ragdoll är en GIGANTISK DEL i spelet... citat från Havok (skaparna av ragdoll):

New, localized ragdoll effects (for example, you can get a dead arm if you get shot in the shoulder) and bone level blending of key-framed animation with physics.

Classic ragdoll effects blended from key-framed animation sequences for more realistic secondary motion (for example, in death scenes) for your characters.

Effects for multiple character types, we support whatever number of limbs, tentacles or antennae your imagination demands

Breakable constraints for detachable limbs, so you can get as gory as you like

A fully integrated controller with tunable physical responses

Tools for ragdoll set-up for 3ds max and Maya so that you can easily create, tweak and test character joints within a familiar environment.

Vehicle Dynamics

The Havok Vehicle Kit is designed to allow all types of vehicle behaviours to be simulated effectively.

The Vehicle Kit features:

Core vehicle physics system and tuned car wheel friction model

Game specific modules for transmission, engine, suspension, gameplay, aerodynamics, steering

Breakable constraints for post-crash car debris

Support for multiple vehicle types including realistic racing cars, morotbikes, cartoon cars, tanks, monster trucks and articulated trucks and trailers

Stunt Driver Responses -- Havok vehicles can be combined with Havok Character Dynamics for realistic stunt driver responses

Ragdoll innebär alltså inte bara "realistiska fall", utan det är far beyond that :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor