Jump to content

Detta får inte hända!!

Recommended Posts

Following on the Manhunt news is this GameDaily interview with Florida attorney Jack Thompson. He has a history of going against violent media and he was contacted by the parents of a child that was killed in England. The child was murdered by another boy who played Manhunt. Now Jack Thompson thinks he's going to make Rockstar cease to exist.

GameDaily: This whole situation in England is certainly unfortunate. From what I have read, the parents of the victim have contacted you?

Thompson: The mother did, yeah. We are going to destroy Rockstar, you can count on that.

GD: You are going to target Rockstar North?

Thompson: Not just Rockstar, another target will be Sony. The tie-in between Rockstar and Sony is rather firmly established.

He goes on to say that since Rockstar will not stop marketing violent games to children, he will win all of their money so they cease to exist. He says he warned them before and they wouldn't listen, so now he's taking them out. Thompson says that the games will not be protected under the First Amendment in court and he will have them banned.

GD: It does seem though that for every study that does indicate a possible link between videogame violence and real-life violence, there is another one that discounts that.

Thompson: Let me say it again, since you are the Devil's advocate here. The studies that show a linkage are independent of anybody. The head of the American Medical Association and the head of the American Pediatric Psychiatric have testified under oath before Congress and said all the studies that are out there that are reliable; prove the causal nexus between violent videogame and teenage violence.

All the studies that you and Doug Lowenstein and others want to say rebut those are hired by the industry with their dollars. They are told in effect what the results are going to be, they have flawed testing techniques and so forth. So they come up with the results they want to protect their industry. They are not interested in finding out the truth here. I will tell you right now they have their own internal studies, that they won't share with the public, that show the behavioral consequences because they need it from a risk management standpoint.

This is the industry that said for a decade there was no causal link between videogame play and photosensitive epilepsy. Now there's a warning on every game as to the linkage between those things. They said there were no studies that indicated that, and yet we have found out in a federal case in Louisiana that Nintendo had their own in-house studies showing the nexus between the games and the epilepsy.

Det finns faktiskt en 18-årsgräns på spelen! Sen att minderåriga spelar det ändå är ju föräldrarnas fel så dom kan ju inte ringa till folk som vill få rockstar att lägga ner då!! Dom borde kanske vara hårdare mot barnen istället! Rockstar får inte lägga ner! Att det alltid bara är dom som blir anklagade också! :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 95
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

det är ju inte rockstar som säljer spelen till barnen utan affärerna? skyll på dom.

det är ju som när jag går på bio, för 2-3 år sedan så kom jag in på vilken film som hälst och jag fyller 15 om 15 dagar.. Vem ska du skylla på då? Biografen elelr dem som gjort filmen? Många filmer som jag sett på bio och TV är mycket våldsammare än Manhunt.

Redigerad av Stian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

He goes on to say that since Rockstar will not stop marketing violent games to children, he will win all of their money so they cease to exist

För fan dom gör inte spelen till barn. ^_^

Blir så jävla less på sånt här men jag tror inte att han lyckas i alla fall. Om han gör det ska jag fan gå ut och begå massmord och sen skylla på att han inspererade mig att förstöra för andra. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

detta är löjligt har bara hänt en gång att mina föräldrar har varit tvunga att säga att dom accepterar att jag köper spelet. Som tur var va min pappa med mig då *puh* löjligt att folk tror attt man blir påverkad av spel.

Förresten det var ett tag sen så hade en svensk undersökt om man blev påverkad av spelen. Och resulatet visade sig att man inte påverkades. Och då tycker jag att sammhället borde lyssna på dom :huh:^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni behöver inte vara oroliga.. föreldrarna har stämt rockstar..men dom kan aldrig vinna för att det är en klar 18 års gräns på spelet..så det är igentligen affärens och föreldrarnas egna fel.. sen är det kanske 0,1% av alla som spelar GTA som flippar ut och gör en sån grej...så jag tror inte att rockstar games slutar göra spel när dom kan tjäna miljader på dom...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

sen är det kanske 0,1% av alla som spelar GTA som flippar ut och gör en sån grej

Mkt mindre än 0,1%, det är ändå mer än 100(0) pers.

Måste säga att jag skrattade åt denhär advokaten ett långt tag. Vad försöker han göra? Förstöra Rockstar? OCH SONY?? Han behöver nog mer tur än han tror. Som sagt är det ju klart mer butikens fel än det är R*'s. Även om han fått tag på spelet på olagliga sett borde det ändå finnas en varning när man startar spelet som säger att man inte borde göra saker som man ser i spelet. Det borde ju ändå räcka som skydd när det gäller rättegång.

Thompson tar en större bit än vad han kan tugga. Han är ju bara kaxig och otrevlig i den intervjun.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker Rockstar borde göra en uppgift i GTA san andreas där man ska döda han Thompson :huh: nämen allvar vad tror han? Han vill stoppa ett "MEGA STORT" företag som har sålts flera miljoner exemplar av deras spel. Och Sony är bland de största företagen från Japan han kan inte stoppa dom inte ensam iallafall ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

han kommer aldrig att lyckas att krossa Rockstars. Rockstars kan på sin höjd få betala skadestånd om så fallet skulle bli. Men det tror jag knappast på heller. Han gör ju bara bort sig. Hans tid som advokat är snart slut. Ingen advokatfirma vill ha honom. Det är ju inte rockstars fel i huvudtaget han de där killarna är totalt sinnessjuka i huvudet. Har nog mera med deras uppfostran, uppväxt att göra.

Det är ju som att Tony Olsson skulle överklaga sina hela dom och skylla på att det var Rockstars fel att de rånade banken och sköt poliserna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Alice Cooper

Inte för att han Thompson kommer lyckas ta ner R* tackvare en rund röd ring där det står 18 i!!!

Men om ja hade en pistol siktad, laddad mot Jack Thompsons huvud så hade jag inte tvekat en sekund på att avlösa "the trigger"!! ^_^:huh::wub:

Redigerad av Alice Cooper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Seriöst nog för att han vill "krossa" R* men det är sånt här som gör att folk stämmer dom med att folk säjer så som Alice Cooper sa.

Inte för att han Thompson kommer lyckas ta ner R* tackvare en rund röd ring där det står 18 i!!!

Men om ja hade en pistol siktad, laddad mot Jack Thompsons huvud så hade jag inte tvekat en sekund på att avlösa "the trigger"!!

Men som sagt det är inte R' fel att unga får tag på det det är föräldrarnas fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om ja hade en pistol siktad, laddad mot Jack Thompsons huvud så hade jag inte tvekat en sekund på att avlösa "the trigger"!! ^_^:huh::wub:

Haha, du är ju typ ett perfekt exempel på vad det Thompson säger. :wub:

Nämen, han kommer inte lyckas. Känner mig bara sur nu. Beklagar ju incidenten men att han ska "ta ner" hela Rockstar verkar lite dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, du är ju typ ett perfekt exempel på vad det Thompson säger. :huh:

Nämen, han kommer inte lyckas. Känner mig bara sur nu. Beklagar ju incidenten men att han ska "ta ner" hela Rockstar verkar lite dumt.

att få ner R* är som att ta ner Vattenfall å alla sånna där som ger el ut i sverige bara för ett ström avbrott och en liten bebis kanske börjat gråta.

Ärligt. OMÖJLIGT

Länk till kommentar
Dela på andra sidor