Jump to content

Kommer det fler?

Share

Recommended Posts

Jag tror att det kommer göras fler GTA men jag tror dom kommer vänta tills playstation 3 kommer faktiskt. Nu har dom gjort det mesta som kan göras och förbättrat det mesta som man kan på ps2, så jag tror, för att dom fortfarande ska kunna förnya grafiken m.m. så borde dom göra det på ps3. För annars kommer det bara bli ännu ett GTA eftersom dom gjort nästan allt man kan göra. Friheten är nästan total redan så det är mest grafiken + några andra småsaker de glömt eller kanske inte klarat av att göra som återstår för att göra ännu ett nyt GTA med det där lilla extra. Känns lite tråkigt på ett sätt att det inte blir mycket nytt men det finns ju inte mycket mer rockstar, eller någon annan, kan skapa. För de har dom redan gjort. Rockstar är bäst helt enkelt! :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man tänker så, så är GTA:SA det sista i serien och GTA dör, men eftersom det varit så populärt så kommer de säkert göra minst 2 till

håller de inte fortfarande på att jobba, skissa med spelet som än så länge går under namnet GTA4. Där det utspelas sig i Las vegas. Och där man ska kunna koppla upp sig mot nätet och spela mot andra. Eller blev det inget av eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det kommer göras fler GTA men jag tror dom kommer vänta tills playstation 3 kommer faktiskt. Nu har dom gjort det mesta som kan göras och förbättrat det mesta som man kan på ps2, så jag tror, för att dom fortfarande ska kunna förnya grafiken m.m. så borde dom göra det på ps3. För annars kommer det bara bli ännu ett GTA eftersom dom gjort nästan allt man kan göra. Friheten är nästan total redan så det är mest grafiken + några andra småsaker de glömt eller kanske inte klarat av att göra som återstår för att göra ännu ett nyt GTA med det där lilla extra. Känns lite tråkigt på ett sätt att det inte blir mycket nytt men det finns ju inte mycket mer rockstar, eller någon annan, kan skapa. För de har dom redan gjort. Rockstar är bäst helt enkelt! :wub:

då blir det till att skaffa en ny maskin då efter San Andreas då :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hört på någon GTA-Sida att dom ska göra GTA:London i 3D. :huh:

Låter bara som ett falskt ryckte...

Angeånde nästa GTA efter SA tror jag det kommer bli ett online-spel, eftersom R* t.o.m. sagt att dom varit intresserade av att göra ett sånt.

Jag tror även att de kommer göra det spelet helt från scratch, m.a.o. ny grafikmotor, fysikmotor, ljudmotor, rubbet!

(När jag säger ny grafikmotor säger jag dock inte att jag tror den blir så väldigt mycket snyggare)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det kommer göras fler GTA men jag tror dom kommer vänta tills playstation 3 kommer faktiskt. Nu har dom gjort det mesta som kan göras och förbättrat det mesta som man kan på ps2, så jag tror, för att dom fortfarande ska kunna förnya grafiken m.m. så borde dom göra det på ps3. För annars kommer det bara bli ännu ett GTA eftersom dom gjort nästan allt man kan göra. Friheten är nästan total redan så det är mest grafiken + några andra småsaker de glömt eller kanske inte klarat av att göra som återstår för att göra ännu ett nyt GTA med det där lilla extra. Känns lite tråkigt på ett sätt att det inte blir mycket nytt men det finns ju inte mycket mer rockstar, eller någon annan, kan skapa. För de har dom redan gjort. Rockstar är bäst helt enkelt! :huh:

Efter SA så går Rockstars kontrakt med Sony ut och dom är fria att välja den konsol som erbjuder dom bästa möjligheterna. Så det MÅSTE inte vara ps3, och inte heller en konsol, va? Kan väl lika gärna komma till PC direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter bara som ett falskt ryckte...

Angeånde nästa GTA efter SA tror jag det kommer bli ett online-spel, eftersom R* t.o.m. sagt att dom varit intresserade av att göra ett sånt.

Jag tror även att de kommer göra det spelet helt från scratch, m.a.o. ny grafikmotor, fysikmotor, ljudmotor, rubbet!

(När jag säger ny grafikmotor säger jag dock inte att jag tror den blir så väldigt mycket snyggare)

"Ljud"motor? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ljudmotor är inte ett existrande väsen. :huh:

Jaså, så du har aldrig hört talas om att det finns ljud i spel?

Ljudmotorn är den motor som bl.a. sköter hur högt eller lågt ljudet ska låta beroende på hur långt bort det ska komma ifrån, den sköter även sånna grejer som om en ljudfil ska spelas upp endast en gång (t.ex. att du skjuter med en pistol), eller om det ska upprepas tills du t.ex. släpper knappen. (t.ex. när du skjuter med minigun)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor