Jump to content

Är det bara jag som hatar nya internet explorer?

P-C
 Share

Recommended Posts

Ok då, vad är så mycket bättre med valfri Mozilla-läsare? Det enda jag sett i Firefox som verkar vara bättre än i IE är nå'n grej som (vad jag förstod, jävligt konsig förklaring på deras sida) gör att man kan, medans en sida laddas, titta på en annan. Och det går minst lika bra med flera fönster uppe.

Firefox är utformat efter webstandardena, det är inte IE, dessutom innehåller IE sjukt mycket säkerhetsbuggar, vilket gör det till en riktigt dålig webbläsare.

Pop-up-blockering har jag redan, och har flera program mot spyware. Ad-aware, Spybot S&D och nå't grejs som ser till att spywares inte installeras från första början. Funkar utmärkt för mig.

Jaha? Men är det inte bättre att bara ladda hem ett program (FireFox) istället? Med Firefox behöver du aldrig oroa dig för så'na saker. Och att vänja sig vid Firefox tar ca. 5 min, så nämn inte äns det.

Och Linux har jag använt, men det var hos en kompis. Det sög.

Öhm, vet inte äns varför jag ska svara på det här?! Min röda spade är bättre än din gröna? Snälla någon, Linux ÄR bättre än Windows, svårare men bättre. Tro mig.

Sätt dig i nå'n dag med Linux och FÖRSÖK lära dig det (och ha inte inställningen; fan vad det här sög, för det suger verkligen inte... när man väl kan det) och tro mig, du kommer märka skillnader, bra skillnader!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ska jag göra ett litet försök här med Firefox... ska kolla om man nu verkligen fastnar för det som in säger. Och jag tänker inte anstränga mig för att hitta fel, utan jag ska se hur det är, inte tänka omedelbart "Bah, sämst.".

Och Linux tänker jag inte använda igen. Linux är bara massa onödigt krångel som jag, som vanlig Svensson-datoranvändare inte behöver. Jag har inget viktigt på datorn som behöver det bästa skyddet i världen, jag tycker brandväggen jag använder funkar utmärkt. Jag behöver inte mer.

Och Zalcinblablabla, kalla inte mig gnällkärring när du själv gnäller på att jag "inte vet bättre" och behöver ett färgglatt GUI.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Suck... nu ska vi se...

Bilderna tar evigheter att ladda, även de som cachats. Hade inga problem med det i IE.

Jag är tvungen att ställa in alla säkra adresser igen, d.v.s. de som jag vill tillåta cookies och popups ifrån. Och jag måste skriva in adressen manuellt.

Det finns en Google-grej uppe i toolbaren, och jag fick inte fram hur man tog bort den.

Ikonerna, uppdatera och gänget, är skitsmå. Och jag hittar ingenstans där man kan förstora dem. Eller rättare sagt, HELA toolbaren är för liten.

När man skriver är det där roliga strecket (wtf det nu heter) ivägen, och man ser inte skillnad på r och n. Smått störande.

När man trycker ner scrollen så det blir sådär puttinuttigt, då måste man trycka på scrollen igen för att avaktivera... pöttgrejen. Jag suger på förklaring, men visst. På IE räckte det med att man drog scrollen upp eller ner för att det skulle avaktiveras.

När jag skriver det här inlägget och trycker in en smilie, då hamnar jag automatiskt högst upp på sidan. Ok...

Och nu till de bra sakerna..

INGEN popup kom igenom. Testade med popup-hell (newgrounds.com och snyggast.se), och det vart tomt. Det är mycket bra.

Det är enkel, stilren layout. Smått, men inget onödigt tjafs. Härligt som bara fan.

Den stilrena designen ger mer plats åt sidan, alltså man ser mer av sidan.

Sidorna laddas snabbare. Bilderna tar längre tid, men inte sidorna.

Så, det är vad jag tycker. Tänker använda Firefox ett vecka eller så, sen ska jag testa IE och se vad jag tycker.

Och observera att jag är rejält träskallig, så om jag fastnar för Firefox så ÄR det mycket bättre. :D

Hoppsan, fick en säkerhetsvarning när jag skulle skicka inlägget.. hoppas det går att ta bort.

EDIT

Går det inte att få skiten på svenska?

Redigerad av Topp3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller helt men Topp3 i den här tråden, varför krångla, varför ha linux. Ja jag fattar om man är riktigt intresserad av programering eller liknande så är det kanske bättre och mer anpassningsbart men om man som Tobbe säger bara spelar, laddar ner musik mm, och surfar så finns det ingen som hellst anledning för linux.

Jag har dessuom aldrig fel med IE och jag kan det som min egen fitta... ficka!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Suck... nu ska vi se...

Bilderna tar evigheter att ladda, även de som cachats. Hade inga problem med det i IE.

Jag är tvungen att ställa in alla säkra adresser igen, d.v.s. de som jag vill tillåta cookies och popups ifrån. Och jag måste skriva in adressen manuellt.

Det finns en Google-grej uppe i toolbaren, och jag fick inte fram hur man tog bort den.

Ikonerna, uppdatera och gänget, är skitsmå. Och jag hittar ingenstans där man kan förstora dem. Eller rättare sagt, HELA toolbaren är för liten.

När man skriver är det där roliga strecket (wtf det nu heter) ivägen, och man ser inte skillnad på r och n. Smått störande.

När man trycker ner scrollen så det blir sådär puttinuttigt, då måste man trycka på scrollen igen för att avaktivera... pöttgrejen. Jag suger på förklaring, men visst. På IE räckte det med att man drog scrollen upp eller ner för att det skulle avaktiveras.

När jag skriver det här inlägget och trycker in en smilie, då hamnar jag automatiskt högst upp på sidan. Ok...

Och nu till de bra sakerna..

INGEN popup kom igenom. Testade med popup-hell (newgrounds.com och snyggast.se), och det vart tomt. Det är mycket bra.

Det är enkel, stilren layout. Smått, men inget onödigt tjafs. Härligt som bara fan.

Den stilrena designen ger mer plats åt sidan, alltså man ser mer av sidan.

Sidorna laddas snabbare. Bilderna tar längre tid, men inte sidorna.

Så, det är vad jag tycker. Tänker använda Firefox ett vecka eller så, sen ska jag testa IE och se vad jag tycker.

Och observera att jag är rejält träskallig, så om jag fastnar för Firefox så ÄR det mycket bättre. :D

Hoppsan, fick en säkerhetsvarning när jag skulle skicka inlägget.. hoppas det går att ta bort.

EDIT

Går det inte att få skiten på svenska?

Öhm, vilken version har du? 1.0?

Och förövrigt... sök hjälp, männi... öh sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

0.9.2., följde Zalcin's länk.

Och vad vinner du på att förolämpa mig? Det bevisar bara att du inte heller vet, och Firefox inte passar majoriteten av människorna som har datorer.

Inga kommentarer, eller jo två (från en annan, klok, männsika):

19:54:43] <[bostream]MMN-o> Jag gillar att han påstår att Linux är dåligt för att HANS MORSA har använt en dåligt konfigurerad dator för ändamål som hon säkert inte ens själv fattar vad de är till för.

[19:54:55] <[bostream]MMN-o> Folk som han får ju gärna använda Windows.

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[19:54:55] <[bostream]MMN-o> Folk som han får ju gärna använda Windows.

Se, han är klokare än vad du är.

Varför inte låta folk använda Windows utan att ni Linux-fanatiker ska komma och säga emot?

Och förresten, varför inte svara på mina frågor istället för att fråga andra om hjälp? Jag väntar spänt på ett svar från dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Se, han är klokare än vad du är.

Varför inte låta folk använda Windows utan att ni Linux-fanatiker ska komma och säga emot?

Och förresten, varför inte svara på mina frågor istället för att fråga andra om hjälp? Jag väntar spänt på ett svar från dig.

Öh, för det första så frågade jag inte han om hjälp! Herregud, jag avände dina citat som skämt. Den killen är verkligen en Linux människa.

Och du kommer inte få ett svar från mig, eftersom det är lönlöst att svara. Jag har sagt varför jag använder Linux, och varför fler borde använda det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor