Zane Skrivet 29 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2004 Har kört c++ ett tag och de går bra men jag tycker det är lite för mycket matte för mig att orka hålla på med. Vad är bra som nybörjar språk. Är mest intresserad av 3d programmering/grafiskt då typ enklare saker som opengl. Tänkte testa Python men jag vet inte vart man ska använda det riktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 29 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2004 C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 29 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2004 Instämmer Zalc Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zane Skrivet 29 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2004 Varför c? Har hört att det är tvärtom, lär man sig c blir det svårt att lära sig c++ sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 29 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2004 Varför c? Har hört att det är tvärtom, lär man sig c blir det svårt att lära sig c++ sen. aha... men C är lika bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 30 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2004 aha... men C är lika bra eh, nej, C++ är ju "uppföljaren" till C, sedan finns det ju C# (C-sharp) också. vad jag vet finns det ingen ANSI-C, men ANSI-C++ finns (ANSI = utökning av tecken, tex åäö var inte möjligt utan ANSI). Jag är inte 100% säker, jag har bara programmerat i C++ en kort tid. Zane: om du vill ha en enklare alternativ kanske du ska pröva Visual Basic eller något? VB är främst för UI-program, men du kan programmera OpenGL/DirectX också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zane Skrivet 30 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2004 vigge, Ok tack jag ska prova det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2004 "För mycket matte" Hur mycket matte är det inte i OpenGL/3d programmering...alla kordinater, storlekar...allting. Programmering ska inte vara lätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts