Jump to content

Avinstallera Windows XP pro

Pain To ThE MaX
 Share

Recommended Posts

OK,

min dator är helt död och jag orkar inte mer. Ska avinstallera win Xp (allt började med det) och installera Win 200 Pro. Jag blir förbannad av att överallt på google står det hur man avinstallerar win xp OM MAN HAR UPGRADERAT från 98, me osv. Men gissa vad? Det har inte jag gjort! Det jag vill är att totalt formatera min hårddisk så att inte ett skit finns kvar. Sedan ska jag installera en fräsh installation av Windows 2000 pro.

Vet inte vad ni behöver för information om min dator, men jag har FAT32 och INTE NTFS (ska använda det i 2000). Min hårddisk är INTE uppdelad i några partitioner. Eee.. <_< Men allvarligt så är jag väldigt tacksam för svar. Jag har skapat en startdiskett redan. ;)

tack

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För vissa så går det inte att starta med xp-skivan när dom startar om, då måste du gå in på bios och ändra first boot drive till CD-ROM och second boot drive till HDD. Då funkar det...

ok tack... alltid bra att veta. Tror jag ska testa det där med 98 disketten först, eftersom mange gjort det så vet jag att det fungerar. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

stoppa in win 2000 skivan och följ instruktionerna..

välj "Install windows" och sen så kommer det annan skit och precis innan du installerar så frågar den om du vil formatera eller inte..

jo, det blev så jag gjorde till slut. hur lätt som hällst. Men de senaste 3 dagarna har varit ett helvette. Autoupdate är bara för roligt. Jag hade kopierat filer till min väns mp3. Därför var den insatt i usb:n. Sen laddade jag ner sp4 (till win 2000pro) och började installera. Gissa vart den installerade sp4? I mp3:n lol! Men varför liksom? Min hårddisk heter C: och jag har windows installerat där och man får inte ens välja vart det ska installeras. Så jag fick installera om hela skiten igen. Men nu sitter jag på win 2000 och allt fungerar hur bra som hälst + att jag ser att jag har 478mb fritt minne efter start. Hade 380 i XP. men den här är ju nyformaterad så...

aja...tack alla. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor