Pain To ThE MaX Skrivet 27 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2004 OK, min dator är helt död och jag orkar inte mer. Ska avinstallera win Xp (allt började med det) och installera Win 200 Pro. Jag blir förbannad av att överallt på google står det hur man avinstallerar win xp OM MAN HAR UPGRADERAT från 98, me osv. Men gissa vad? Det har inte jag gjort! Det jag vill är att totalt formatera min hårddisk så att inte ett skit finns kvar. Sedan ska jag installera en fräsh installation av Windows 2000 pro. Vet inte vad ni behöver för information om min dator, men jag har FAT32 och INTE NTFS (ska använda det i 2000). Min hårddisk är INTE uppdelad i några partitioner. Eee.. Men allvarligt så är jag väldigt tacksam för svar. Jag har skapat en startdiskett redan. tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 27 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2004 Sätt in Xp-skivan och formatera där ifrån. Eller testar du att sätta in Windows 2000-skivan så kanske det går där ifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 27 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2004 kanske bara jag som är dum men jag hittar inte? Det går inte att formatera med startdiskett? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zitch Skrivet 27 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2004 Min pappa och hans kompis kan sånt. Vi gjorde en Format C och tog bort vår Win.2000 och instalerade XP istället, ska fråga dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 28 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2004 vore skit "juste" (stavas väll så eller?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2004 nej det stavas inte riktigt så. Men han kan inte använda format c: eftersom han inte kan komma in i dos när han har xp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 28 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2004 nej det stavas inte riktigt så. Men han kan inte använda format c: eftersom han inte kan komma in i dos när han har xp helt säkerT? trodde det ick om man inte hade NTFS. Hur gör man annars? Ps. kollade i ordlistan, stavas "just" el "juste" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Warmedal Skrivet 28 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2004 Start -> inställningar -> kontrollpanelen -> lägg till/ta bort program helt säkert på att det inte finns där? men iaf, dra in xp skivan och formatera därifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mange Skrivet 28 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2004 Det går att formatera med en 98 stardiskett........... har jag gjort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2004 Ps. kollade i ordlistan, stavas "just" el "juste" Mmm, menar inte du schyst som typ snäll eller hederlig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 28 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2004 Jo det är det jag menar, och det stod exakt så på "juste" och "just". Ska testa det där med 98 diskett. Är det det vanliga med dos och 'format c:/'? Stavfel och annan skit redigerad av PTTMs kompis Mean Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 28 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2004 För vissa så går det inte att starta med xp-skivan när dom startar om, då måste du gå in på bios och ändra first boot drive till CD-ROM och second boot drive till HDD. Då funkar det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 29 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2004 För vissa så går det inte att starta med xp-skivan när dom startar om, då måste du gå in på bios och ändra first boot drive till CD-ROM och second boot drive till HDD. Då funkar det... ok tack... alltid bra att veta. Tror jag ska testa det där med 98 disketten först, eftersom mange gjort det så vet jag att det fungerar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mange Skrivet 29 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2004 Ska testa det där med 98 diskett. Är det det vanliga med dos och 'format c:/'? Stavfel och annan skit redigerad av PTTMs kompis Mean Ja det är det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stian Skrivet 2 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2004 stoppa in win 2000 skivan och följ instruktionerna.. välj "Install windows" och sen så kommer det annan skit och precis innan du installerar så frågar den om du vil formatera eller inte.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 3 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2004 stoppa in win 2000 skivan och följ instruktionerna.. välj "Install windows" och sen så kommer det annan skit och precis innan du installerar så frågar den om du vil formatera eller inte.. jo, det blev så jag gjorde till slut. hur lätt som hällst. Men de senaste 3 dagarna har varit ett helvette. Autoupdate är bara för roligt. Jag hade kopierat filer till min väns mp3. Därför var den insatt i usb:n. Sen laddade jag ner sp4 (till win 2000pro) och började installera. Gissa vart den installerade sp4? I mp3:n lol! Men varför liksom? Min hårddisk heter C: och jag har windows installerat där och man får inte ens välja vart det ska installeras. Så jag fick installera om hela skiten igen. Men nu sitter jag på win 2000 och allt fungerar hur bra som hälst + att jag ser att jag har 478mb fritt minne efter start. Hade 380 i XP. men den här är ju nyformaterad så... aja...tack alla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts