Jacker Skrivet 21 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2004 Nu på lördag kör dom krigsfilms klassikern Apocalypse Now. Filmen handlar om en soldat (kommer inte ihåg vad han hette ) som får i uppdrag att döda en amerikansk officerare (spelad av Marlon Brando) som bytt sida, och nu leder gerilla soldater. Filmen är lite flummig, men det är det som gör den så bra! Det är också från denna film som det klassiska filmcitatet "I just love the smell of napaml in the morning" kommer. Notis: Alla som lirat BFV kommer känna igen stället dom atackerar med helisar i filmen. Man har lånat naturdesignen från den här scenen till "Operation Irving". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 21 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2004 När? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 21 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2004 jag har sett dem, Reduxen är lite väl jobbig, men den är bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 21 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2004 Jacker! ( ) Tänkte tipsa om den med Film! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 21 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2004 Jacker! ( ) Tänkte tipsa om den med Film! You snooze, you lose. @Topic: Kanske ska se. Vilken kanal? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 21 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2004 Hur kan man se en sådan film. Vietnamkriget var ren fascism å det grövsta, det går visserligen inte att ta tillbaka kriget men att "uppmuntra" det genom att se på en film som avspeglar kriget är sjukt! När dessutom den handlar om att döda de som byt till den goda sidan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2004 You snooze, you lose. @Topic: Kanske ska se. Vilken kanal? TOPIC TOPIC! (står ju inte SVT1 eller?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 21 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2004 Hur kan man se en sådan film. Vietnamkriget var ren fascism å det grövsta, det går visserligen inte att ta tillbaka kriget men att "uppmuntra" det genom att se på en film som avspeglar kriget är sjukt! När dessutom den handlar om att döda de som byt till den goda sidan Extremt åt h*lvete W0rd som f*n! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 21 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2004 @skribb: Ja det har du ju rätt i. Har inte sett filmen men man vet ju inte hur den är. Gerillan behöver ju inte avspelas som megaond, det kanske amerikanerna gör. Fast är det tvärtom är det ren skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 21 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2004 Jag har sett Redux men vad är skillnaden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 21 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2004 jag har hört att redux är extramaterialsgrejer på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skapar1 Skrivet 21 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2004 Jag har sett Redux men vad är skillnaden? Redux är 53 minuter längre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 21 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2004 ska med en film som inte är en krigs fil och amerikans..lr ja inte´..som handlar om amerika utan dom amerika slåss mot..slipper man iaf alla amerikanska flaggro som svajar i varje bakrund när nån dör eller nått patriot snack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Haggard Skrivet 22 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2004 Hur kan man se en sådan film. Vietnamkriget var ren fascism å det grövsta, det går visserligen inte att ta tillbaka kriget men att "uppmuntra" det genom att se på en film som avspeglar kriget är sjukt! När dessutom den handlar om att döda de som byt till den goda sidan Men det finns skallar där ute som inte fattar vad Vietnam-kriget handlade om, så dom kan nog lära sig ett och annat av att se den. Dessutom så ÄR det ju en väldigt välgjord film! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 25 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2004 REDUX visas på SVT 2 kl 21.15 el va de va Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 25 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2004 Vad heter den låten de spelade när en åkte vattenskidor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 25 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2004 Vad heter den låten de spelade när en åkte vattenskidor? Rolling stones - Satisfaction (stavning? ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 25 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2004 Rolling stones - Satisfaction (stavning? ) Ha, jag har den men kunde inte riktigt lokalisera var jag hört låten innan när jag hörde den på filmen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 26 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2004 Vad tyckte ni då? Jag tycker den äger! Skrev fel, skulle va SVT2... :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
blink182 Skrivet 26 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2004 Vad tyckte ni då? Jag tycker den äger! Skrev fel, skulle va SVT2...:"> den var ganska bra, men jag kollade ändå inte klart. den var så lång.och jag ville till datorn..haha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts