Everest Skrivet 18 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2006 Började att spela om HL2 idag, och nu minns man verkligen att det är ett av världens bästa spel. Vet, hade tråkigt för ett tag sen, så jag startade HL2 som jag märkte att jag fortfarande hade installerat. Tänkte bara gå in och beundra grafiken, men det slutade med att jag började lira fram till Sandtraps eller nåt Helt makalöst vad roligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 18 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2006 Jag har half-life 2.... men jag har aldrig spelat det! Lirar bara cs: source Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 18 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2006 Jag har half-life 2.... men jag har aldrig spelat det! Lirar bara cs: source Du har verkligen missat mycket, men det är inte försent än! Join the Jag-har-spelat-HL2-och-tyckte-det-var-bra-side! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 18 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2006 Du har verkligen missat mycket, men det är inte försent än! Join the Jag-har-spelat-HL2-och-tyckte-det-var-bra-side! Bah, Jag-har-spelat-HL2-och-ÄLSKADE-det-och-längtar-efter-Episode1-så-jag-blir-galen-side äger den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 18 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2006 Bah, Jag-har-spelat-HL2-och-ÄLSKADE-det-och-längtar-efter-Episode1-så-jag-blir-galen-side äger den. Förlåt, sa fel. Jag ska genast joina din sida, my master. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 18 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2006 Yeees ! fick i gång det ! Håller med till 100% hl2 äger sönder ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 (redigerad) Lite bilder från vårt kära spel (dubbelpost) Vackert http://img162.imageshack.us/img162/2453/d1canals0600005qr.jpg Någon som lagt märke till honom förut ? http://img105.imageshack.us/img105/6933/d1canals0600017rj.jpg Döö Dööö Döööö http://img162.imageshack.us/img162/5315/d1canals0600023yl.jpg Hs! http://img162.imageshack.us/img162/4526/d1canals0800058ic.jpg Redigerad 19 mars, 2006 av VaXXoR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 (redigerad) Half-Life 2 är ett jävla bra spel, jag älskar verkligen miljöerna i spelet. Enda som är surt att man inte får någon större info om storyn. Varför är Gordon där han är? Varför har en massa vakter tagit över världen? Vad är det som gick snett efter slutet HL1? Redigerad 19 mars, 2006 av Mr.Dumbom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 Half-Life 2 är ett jävla bra spel, jag älskar verkligen miljöerna i spelet. Enda som är surt att man inte får någon större info om storyn. Varför är Gordon där han är? Varför har en massa vakter tagit över världen? Vad är det som gick snett efter slutet HL1? Mjo det blev ju så av den där laser grejen i HL1 monster då skapade ledningen soldater för att få bort alla monster men en utav dom i ledningen blev maktgalen och dödar alla andra i ledningen och styr dom där soldatera för att ta över världen (låter som filmen Judge Dredd) Dom andra frågorna vet jag inte riktigt (Psst Jag-har-spelat-HL2-och-ÄLSKADE-det-och-längtar-efter-Episode1-så-jag-blir-galen-sidan är jag med på) (Psst jag bara tror det är så) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 (redigerad) Vad som hänt innan Gordon kommer berättas i spelet ju. Inte allt för långt bak, men det är bättre än inget. Combines invaderade jorden(om de inte redan var där... hm... enligt modellerna är det bara mänskliga i alla dräkter) och Dr Breen(f. d överhuvud på Black Mesa där Gordon jobbade i HL1). I alla fall, det var officiellt krig i 7 timmar innan Breen "gav över" jorden till dom, och han anser att han hjälper mänskligheten eftersom han tror dom inte har en chans att vinna kriget ändå. Men det gillar ju såklart inte vissa, eller snarare alla andra människor gillar det inte, och slår tillbaka emot Combines... Men jag tror Combines inte kommer ifrån jorden. Om ni minns i slutet av HL2 när man åker hissen upp med Alyx, och springer upp bakom Breen och kollar upp på skärmen så ser man praktiskt taget en Combine med gasmask. Jag tror det är överhuvudet för Combines, och han verkar ju inte vara i närheten i alla fall, så jag gissar på en annan planet. Vet inte om det här stämmer... hmm.. Redigerad 19 mars, 2006 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 Cortez, du har ganska rätt. Tidsgapet mellan HL1 och HL2 är okänt och då karaktärerna har åldrats kan man ju speculera om det är över ett decennium eller inte. Själv tror jag det. En dag började det jorden över att skjuta fram portaler. Denna period kallades 'The Portal-storms' då det droppade ner Xen-varelser (från HL1) överallt. En stor mängd människor dog under den tiden. Kort därefter så sköt det upp väldiga skyskrapor (citadels) ur marken och ur dom strömmade det gunships och annat djävulsskap. Jorden stred mot dessa men kapitulerade efter 7 timmar! Dr. Breen (från HL1) som redan innan fått ett erbjudande att bli jordens 'administrator' av Combines tackade inte nej utan agerade som Combines handdocka. Nu sätter Combines sin plan i verket. De skapar 'Civil Protection' som ska 'beskydda' mänskligheten från Xen-djuren men i själva verket så är det en slags terroriserings-patrull. CP-medlemmar består av vanliga människor som blivit opererade i 'Nova Prospect', ett slags fängelse. Städerna byter namn och Combines lägger nåt i vattnet som gör att du sakta men säkert glömmer ditt förflutna. Men samtidigt formas en rebellion mot Combines ledda av Dr. Kleiner och Dr. Vance från Black Mesa. Black Mesa har blivit en slags legend, liksom Gordon själv. Och nu väntar världen på sin räddare... chucky.swe: Tyst om saker du inte vet nåt om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 (redigerad) Varför kommer det här upp, vad är fel ? Finns med i Steam's FAQ. http://support.steampowered.com/cgi-bin/st...li=&p_topview=1 Redigerad 19 mars, 2006 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 Varför har en massa vakter tagit över världen? Vad är det som gick snett efter slutet HL1? Inget gick egentligen fel. Gman planerade 'The Residents Cascade' (incidentens namn) och allt gick efter hans planer. Han letade efter en person som skulle kunna förgöra Combines som sprider sig över galaxen. Black Mesa var hans 'prov' då Gman visste att Jorden skulle vara härnäst. Efter att du besegrar Nialntlath (nånting..) så drar Gman dig ur Xen-dimensionen och vill rekrytera dig till att rädda jorden när Combines väl infinner sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 Cortez, du har ganska rätt. Tidsgapet mellan HL1 och HL2 är okänt och då karaktärerna har åldrats kan man ju speculera om det är över ett decennium eller inte. Själv tror jag det. En dag började det jorden över att skjuta fram portaler. Denna period kallades 'The Portal-storms' då det droppade ner Xen-varelser (från HL1) överallt. En stor mängd människor dog under den tiden. Kort därefter så sköt det upp väldiga skyskrapor (citadels) ur marken och ur dom strömmade det gunships och annat djävulsskap. Jorden stred mot dessa men kapitulerade efter 7 timmar! Dr. Breen (från HL1) som redan innan fått ett erbjudande att bli jordens 'administrator' av Combines tackade inte nej utan agerade som Combines handdocka. Nu sätter Combines sin plan i verket. De skapar 'Civil Protection' som ska 'beskydda' mänskligheten från Xen-djuren men i själva verket så är det en slags terroriserings-patrull. CP-medlemmar består av vanliga människor som blivit opererade i 'Nova Prospect', ett slags fängelse. Städerna byter namn och Combines lägger nåt i vattnet som gör att du sakta men säkert glömmer ditt förflutna. Men samtidigt formas en rebellion mot Combines ledda av Dr. Kleiner och Dr. Vance från Black Mesa. Black Mesa har blivit en slags legend, liksom Gordon själv. Och nu väntar världen på sin räddare... chucky.swe: Tyst om saker du inte vet nåt om. Jag skrev ju faktiskt att det bara var ren gissning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 Jag håller på att uppdatera det nu... och jag har inte LITE förväntningar på spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 (redigerad) Jag skrev ju faktiskt att det bara var ren gissning Var då? Mjo det blev ju så av den där laser grejen i HL1 monster då skapade ledningen soldater för att få bort alla monster men en utav dom i ledningen blev maktgalen och dödar alla andra i ledningen och styr dom där soldatera för att ta över världen Inget av det där stämmer det minsta. rabarben: Sorry, men ValvEs senaste updatering har fuckat spelet. Redigerad 19 mars, 2006 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 (redigerad) Var då? Inget av det där stämmer det minsta. rabarben: Sorry, men ValvEs senaste updatering har fuckat spelet. Posted on Mar 19 2006, 09:47 (Psst jag bara tror det är så) Står det i min post lite längre bak Redigerad 19 mars, 2006 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 (redigerad) Ready to play in.... 99 minuter woohoo! Redigerad 19 mars, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 (redigerad) När jag försöker starta det så står det: The game is currently available EDIT: Doh dubbelpost! Redigerad 19 mars, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 21 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2006 Ny info om Episode 1 som ska vara bekräftade av Valve själva! TEXTEN INNEHÅLLER SPOILERS! LÄS INTE OM DU INTE VILL VETA NÅGOT OM SPELET! In the May issue of PC Gamer they've gone and landed themselves a nice little Episode 1 exclusive, containing both new info and some awesome new screens. Scans courtesy of Iced_Eagle, since I live in faraway Britian, who's PC gamer is too lackluster to get the exclusive "At this phase of the story, Gman is losing control over you and you begin to work for yourself." - Robin Walker. Interesting, to say the least - don't feel we've had that much of a chance to work for Gman to begin with, so we'll see how this pans out. Theres a new enemy, The Zombine - a grenade wielding Zombified Combine soldier. Theres an area in the game where you and Alyx are in multistory car park and have to defend against an antlion attack, she stays on the upper floor fighting them off whilst you use your (non super charged) grav gun to cover the holes from which they spew with cars. Theres another sequence where your both trapped within an underground bunker area, and the only way outs the elevator. Sadly, theres no power. To top it off, its pitch black, so you have to use your flashlight to help Alyx aim. Gunships return! \o/. Well, we knew they would. Two-thirds through the game you take shelter in a large wooden warehouse, and the dropship attempts to take you out via shooting through the panels. You grab a RPG and take it on. By the end, the PC gamer fellows were left with no second floor and no roof. New screens show a ruined City 17 with a Strider trampling on through, with Alyx in the corner. To say the least, it looks spectacular. Another with Alyx wielding a shotgun and firing at a fas zombie flying through the air. Theres a few zombie corpses around as well as hoppers, and a sentry gun at the far end. This area is indoor. And another with Alyx and Dog. Apparantly, every HL2 character will return. Breeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts