Jump to content

Half-Life 2!

Jacker
 Share

Recommended Posts

• 4 weeks later...
  • Inlägg 1,1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Sry för att jag drar upp en gammal topic men tyckte det var bättre än att göra en ny.

Vilka är det som lirar fortfarande? SP? MP? Jag har precis börjat med sp igen och jag njuter verkligen, spelet är mycket bättre andra gången. Ravenholm är där jag är nu, och det är grymt mycket roligare än första gången, då ville man bara komma därifrån :P. Dock så hatar jag dom snabba sakerna och spindlarna lika mycket som förra gången B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sry för att jag drar upp en gammal topic men tyckte det var bättre än att göra en ny.

Vilka är det som lirar fortfarande? SP? MP? Jag har precis börjat med sp igen och jag njuter verkligen, spelet är mycket bättre andra gången. Ravenholm är där jag är nu, och det är grymt mycket roligare än första gången, då ville man bara komma därifrån :P. Dock så hatar jag dom snabba sakerna och spindlarna lika mycket som förra gången B)

Spelar sp också!

Höjer svårhetgrad varje gång jag klarar ut de!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har precis börjat på det typ. Började igår. Spelat ett par dagar innan men spelade bara utan att spara. Men det är bra hittills.

Anledningen till att jag inte spelat det tidigare är att delvis mitt tidigare grafikkort/och jag brukar inte gilla såna spel.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom förbi det. Men jag har fått reda på att Father...vad hans namn nu var igen, ska se en och göra så att vagnen kommer åt en. Men jag skjuter för att få hans uppmärksamhet, men han vänder sig åt mitt håll, och sen vänder han sig tillbaka. Vad är problemet?

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom förbi det. Men jag har fått reda på att Father...vad hans namn nu var igen, ska se en och göra så att vagnen kommer åt en. Men jag skjuter för att få hans uppmärksamhet, men han vänder sig åt mitt håll, och sen vänder han sig tillbaka. Vad är problemet?

Har för mig att efter ett tag så börjar han röra på sig, han är lite seg ibland fast jag kan ju ha fel

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har för mig att efter ett tag så börjar han röra på sig, han är lite seg ibland fast jag kan ju ha fel

Jag andvände fusket "noclip" för jag orkade inte med honom. :ermm: Så jag åkte över till hans sida och sen började han snacka osv...

Iaf, nu har jag kommit ut från det där, följt tågspåren, men åter igen stöter jag på problem. Har dödat de 2 utanför, sen en som springer ut, en precis när man kommer in, 3-4 där inne, sen frågar snubben om vem som är skadad, och så säger bruden ett namn och sen ber han mig komma och se att dom har fått radiomeddelanden från Alex, men han stannar bara i öppningen in till rummet. Alltså, den utan dörr. Och sen säger han "Follow me". Ställer mig precis framför honom, men han rör sig inte...

Med pauser imellan säger han samma ord: "Its this way". Men han rör sig aldrig. Vad ska jag göra?

Jag brukar stå precis framför honom. Jag backade bara lite för att ge er lite mer överblick.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

bla bla bla...

Med pauser imellan säger han samma ord: "Its this way". Men han rör sig aldrig. Vad ska jag göra?

Jag brukar stå precis framför honom. Jag backade bara lite för att ge er lite mer överblick.

Jag hade ett liknande problem förut när man ska följa tjejen (inte Alyx) in i en hiss, men så stannar hon helt. Jag löste det genom att trycka på quicksave och sen loada den. Då hoppade A.I:n igång igen. Det kan vara värt att testa :P

Annars vet jag inte. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför inte bara klampa på som fint folk :P

Mjo, jag har krossat glasen och gått in bakom honom, men då vänder han bara på sig och upprepar samma sak igen och vänder sig tillbaka igen. Smart snubbe. Har även testat att andvända noclip så jag åkte igenom väggen, och man kunde se Alex på bilden, och en jag kan inte namnet på och en tjej och en skadad och en annan. Och där inne hör man honom fortfarande utanför och upprepar samma sak.

Fredrico, jag testade att quicksava precis när han sagt "Follow me", och sen quickloada,

men han upprepade samma sak igen. Men ska man ladda från menyn, eller är det ingen skillnad? Tack för din hjälp.

Jag har fått reda på att det är det sista på leveln att se på Alex innan man kommer till nästa level...skitkul. :ermm:

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, jag har krossat glasen och gått in bakom honom, men då vänder han bara på sig och upprepar samma sak igen och vänder sig tillbaka igen. Smart snubbe. Har även testat att andvända noclip så jag åkte igenom väggen, och man kunde se Alex på bilden, och en jag kan inte namnet på och en tjej och en skadad och en annan. Och där inne hör man honom fortfarande utanför och upprepar samma sak.

Fredrico, jag testade att quicksava precis när han sagt "Follow me", och sen quickloada,

men han upprepade samma sak igen. Men ska man ladda från menyn, eller är det ingen skillnad? Tack för din hjälp.

Hum.konsigt jag klamapde bara på sen såg jag alex och stanade för att kolla på henne, vad konstigt half life du har verkar bugga sig :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På leveln Highway 17 när man ska skjuta ner det där flygande...vad det nu är, med rocketlauncher, jag hör snubben säga nåt om skeppets skydd, men jag fattar inte hur jag kommer förbi det. Nån som vill förklara?

Skjut bara sönder skeppet..

Jag har klarat spelet ungefär 13 gånger.

Jag har aldrig haft några liknande problem :D

Skjut massa rocket skott på det, När du har avfyrat raketen så håller du bara lasern på skeppet hela tiden så åker den dit du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skjut bara sönder skeppet..

Jag har klarat spelet ungefär 13 gånger.

Jag har aldrig haft några liknande problem :D

Skjut massa rocket skott på det, När du har avfyrat raketen så håller du bara lasern på skeppet hela tiden så åker den dit du vill.

Mja, men man inte bara skjuta och stå stilla för då tar skeppets skydd bort dom. Man ska "måla" skeppet efter man skjutit ifrån skottet så att skeppet inte kan skydda sig emot skottet. Skjuter man bara styrs skottet bort. P-C hjälpte mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor