J-coop Skrivet 20 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2004 Kan jag koppla ihop två datorer som ena har XP och andra har 98 eller XP med 2000? Isåfall vad ska jag har för nätverkskabel så man bara ska koppla ihop mellan två datorer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 20 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2004 (redigerad) edit: sorry såg inte att du ville slippa det smärtsamma köpet av hub/router/switch Redigerad 20 juli, 2004 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 20 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2004 för att koppla ihop 2 datorer utan nåt imellan behöver du en twistad tp-kabel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
J-coop Skrivet 20 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2004 för att koppla ihop 2 datorer utan nåt imellan behöver du en twistad tp-kabel okey... men går det att koppla ihåg två olika system som XP och 98 ? eller XP och 2000? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_vice_boy Skrivet 20 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2004 jådå de går att koppla ihop xp med 2000 och även 98... hade de innan men sen bytte jag operativsystem till ME på ena datorn.. och de fungerar fint! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Conny_S Skrivet 20 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2004 Kan jag koppla ihop två datorer som ena har XP och andra har 98 eller XP med 2000? Isåfall vad ska jag har för nätverkskabel så man bara ska koppla ihop mellan två datorer? Du skall ha en korsad nätverkskabel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 20 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2004 Conny_S : som KalleR sa när vi ändå snackar..kablar å shit.. va ska man ha om man vill att 2 datorer ska kunna va online samtidigt ska man ha en Brebandsrouter då ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urachez Skrivet 20 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2004 Conny_S : som KalleR sa när vi ändå snackar..kablar å shit.. va ska man ha om man vill att 2 datorer ska kunna va online samtidigt ska man ha en Brebandsrouter då ? En router (enklast) eller så får en av datorerna ha 2 nätverkskort. Då kopplar du kabeln från modemet/uttaget till ett av nätverkskorten, och se'n kopplar du ihop den andra datorn via det andra nätverkskortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 20 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2004 okej tackar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mange Skrivet 21 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2004 Det funkar med en vanlig switch också .... Tror att det funkar med hub också.. fast vet inte säkert.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 21 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2004 Det funkar med en vanlig switch också .... Tror att det funkar med hub också.. fast vet inte säkert.. va är billigast? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mange Skrivet 22 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2004 Det finns nog knappt några nya hubbar att köpa längre..... En router är oftast dyrare än en switch.. Men du kan ju kolla runt lite på typ http://www.datorbutiken.com och http://www.webhallen.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 22 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2004 Det finns nog knappt några nya hubbar att köpa längre..... En router är oftast dyrare än en switch.. Men du kan ju kolla runt lite på typ http://www.datorbutiken.com och http://www.webhallen.com okej tack så mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 24 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2004 Router skulle jag säga att vara det billigaste. Vi har en Netgear router med 4 uttag och den fungerar utmärkt till mindre behov.. som hemma t.ex. Den köpte vi för några hundra bara. Var lite knas med installationen o så. Men man slipper logga in på telias sida varje gång man går in på internet om man har adsl. Skönt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts