Jump to content

Hiphoptråden!

Wild_hawk
 Share

Recommended Posts

Föresten, gillar ni svensk hip-hop? Den ända som jag tycker om är Petter.

Diggar Highwon, Blues, Ken, Ayo och folk jag känner samt 'Mitt kvarter' med Latin Kings.

Edit: Lyssnat på ungefär halva Buck skivan nu och jag tycker att ett par låtar var helt okej. Men det som gör honom så falsk är att han inte reppat Dirty South så mycket. Men nu när södern är main stream så börjar han ta in T.I, Jeezy och sådana här. Aja, Young Buck är nog bäst i G-Unit åtminstone.

Angående 50 så håller jag med Tommy. Han gör reklam för rap. Även om han verkligen inte är bra längre så lockar han fler och fler att lyssna på rap. På så sätt kommer musiken att växa. Själv gillar jag ett par gamla låtar från Fifty, t.ex "How To Rob" där han rappar om hur han skulle råna olika kända människor. "Ghetto Qu'ran" förutom att han tjallar på halva Queens så är den faktiskt bra. "Power of the Dollar" och ett par till från skivan med samma namn som den sistnämda. Sedan finns det ett par bra nyare låtar som "Hustler's Ambition" och "God Gave Me Style". Som sagt, han gör sin grej, Get rich or die tryin.

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känner ni till några bra Hip Hop låtar som man kan lyssna i bilen. Helst ska det vara från filmer.. typ som igår visade dom Blue Streak och där lyssnade Martin Lawrence på en hip hop i bilen. Jag undrar om ni känner till flera sånna här "Hip Hop Bil låtar" som förekommit i filmer :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känner ni till några bra Hip Hop låtar som man kan lyssna i bilen. Helst ska det vara från filmer.. typ som igår visade dom Blue Streak och där lyssnade Martin Lawrence på en hip hop i bilen. Jag undrar om ni känner till flera sånna här "Hip Hop Bil låtar" som förekommit i filmer :wub:

B.I.G - Juicy

Ludacris - Act A Fool

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg inte filmen så vet inte exakt vad du menar men bra låtar att pumpa bil med kan jag nog några...

Lil Jon & Ying Yang Twins - Get Low

T.I. - 24's

50 Cent - If I Can´t

LA Symphony - King Kong

Jurassic 5 - What's Golden

Dr.Dre & Snoop Dogg - Still D.R.E.

Ice Cube - Check Yourself

N.W.A. - Gangsta Gangsta

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite sent kanske men jag överförde bilder från mobilen till datorn nu.

Taget efter Snoop Dogg och Diddy konserten.

Man ser lite dåligt, men han i vita sneakers är Snoop Dogg.

5513ftnin3.jpg

Sen bytte han helt plötsligt bil

czbyvcegcj.jpg

Heh man ser ingenting men endå ganska coolt. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite sent kanske men jag överförde bilder från mobilen till datorn nu.

Taget efter Snoop Dogg och Diddy konserten.

Man ser lite dåligt, men han i vita sneakers är Snoop Dogg.

5513ftnin3.jpg

Sen bytte han helt plötsligt bil

czbyvcegcj.jpg

Hehe Rätt så skön bil iaf :wub:

Riktigt skönt uppträdande med Xzibit, gillar att dom har en orkester som spelar :lol:

Här

Redigerad av Solid_X
Länk till kommentar
Dela på andra sidor