Jump to content

Hiphoptråden!

Wild_hawk
 Share

Recommended Posts

@ Ace- Proof sköts i år(kanske inte drive by) men fortfarande hade han vapen(han sköt tillbaka)

Cassidy blev skjuten i år, Snoop greps med vapen, Lil Eazy greps med vapen, The Game greps för att leka polis.

Så det finns fortfarnde rappare som använder vapen, knark m.m. fast de är kända.

Och när Snoop blev känd(Doggystle albumet) så bodde han fortfarnde i tha block.

@Sixxe- Det har inte med att han var snäll eller inte, många rappare har haft samma uppväxt som honom, men de leker inte gangster.

Lil Wayne växte upp i USA's värsta område, Magnolia House Projects(New Orleans, tror jag att det är). Ser du honom sjunga gangsta låtar, och han hade kanske t.o.m(tror jag) värre uppväxt än 2pac.

@Mr.Magic-Att jämnföra 2pac med NWA(som var/är rikitgt gangsta) går ju, som du visade, men 2 låtar gör honom ej gangsta.

Han har gjort fler poesi rap låtar än gangsta.

Lyssna bara på hans nya Pac's Life album, så får du se vad jag menar.

Alla hans "kända" låtar är nästan poesi rap.

Hans bästa gangster låt är All Eyez On Me och I don't Give A' Fuck(innan han blev känd) tycker jag.

Några Crip rappare:

Snoop Dogg (Rollin' 20 Crips)

WC (111 Neighborhood Crips)

Daz Dillinger (Rollin 60 Neighborhood Crips)

Dresta (Nutty Blocc Compton Crips)

Eazy-E (Kelly Park Compton Crips)

Jayo Felony (NHC 47 Blocc Crips)

MC Eiht (Tragnew Park Compton Crips)

Tone Loc (South Side Compton Crips)

Spider Loc (97th Street East Coast Crips)

B.G. Knocc Out (Nutty Blocc Compton Crips)

Young Jeezy (WSGC 124 Crips in Macon, Georgia)

Game är Blood.

Redigerad av tommy killer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@ Ace- Proof sköts i år(kanske inte drive by) men fortfarande hade han vapen(han sköt tillbaka)

1 [Cassidy blev skjuten i år, Snoop greps med vapen, Lil Eazy greps med vapen, The Game greps för att leka polis.

Så det finns fortfarnde rappare som använder vapen, knark m.m. fast de är kända.]

2. [Och när Snoop blev känd(Doggystle albumet) så bodde han fortfarnde i tha block.]

3. [Att jämnföra 2pac med NWA(som var/är rikitgt gangsta) går ju, som du visade, men 2 låtar gör honom ej gangsta.

Han har gjort fler poesi rap låtar än gangsta.

Lyssna bara på hans nya Pac's Life album, så får du se vad jag menar.

Alla hans "kända" låtar är nästan poesi rap. ]

1.Så bara för man springer omkring med en glock och använder droger, så är man gangster?

Shiit, har du någonsin hör talas om wangsta?

Fiddy har också blivit skjuten, är han gangster?

2. Konstigt? Hur många svarta rappare kommer inte från ghettot?

3. All hiphop är på sätt och vis poesi.

Att 2Pac skriver texter som är meningsfulla betyder inte att han inte är gangsta.

Edit: Du visste inte att 2Pac sägs ha varit inblandade i Bloods eller?

Redigerad av Ace
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1.Så bara för man springer omkring med en glock och använder droger, så är man gangster?

Shiit, har du någonsin hör talas om wangsta?

Fiddy har också blivit skjuten, är han gangster?

2. Konstigt? Hur många svarta rappare kommer inte från ghettot?

3. All hiphop är på sätt och vis poesi.

Att 2Pac skriver texter som är meningsfulla betyder inte att han inte är gangsta.

1. Nej, men 2pac höll ju på med sånt, är han ganhster då?? Ni säger att han är gangster.

Oh jag vet vad wangsta är, och 50 är bara en rappare som gör hip hop mer känd.

2. Många, men kolla på Eminem, vit och mycket bättre än de flesta svarta rappare.

3.Meningsfulla? Visst många var det, men det är ju han som började med money,hoes, guns etc!!

Det är ju han som har typ skapat G-Unit(som leker gangsta med alla sina vapen i videos m.m.)

Redigerad av tommy killer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Nej, men 2pac höll ju på med sånt, är han ganhster då?? Ni säger att han är gangster.

Oh jag vet vad wangsta är, och 50 är bara en rappare som gör hip hop mer känd.

2. Många, men kolla på Eminem, vit och mycket bättre än de flesta rappare.

3.Meningsfulla? Visst många var det, men det är ju han som började med money,hoes, guns etc!!

1. 2Pac blev skjuten två gånger (Kanske fler?) , och dog den andra gången. Hur tror du att han hamnade i så mycket skit om han inte höll på med sånt?

Det finns många som håller på med vapen och sånt, men som skulle lägga benen på ryggen om dom hamnade i en riktig fight.

Så bara för att man håller på med vapen så behöver man inte vara gangsta, det är bara det jag menar.

2. Vad har Eminem med detta att göra?

3. N.W.A's låtar "Bitch is a Bitch", "Cash Money" då? Dom skrev också såna texter...

Men palla skriva mer.. jag bryr mig inte ett skit om vilken som är gangsta eller inte..

Inte ens insatt i gangsta-rap, så det är rätt svårt att debattera om det.

Redigerad av Ace
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. 2Pac blev skjuten två gånger (Kanske fler?) , och dog den andra gången. Hur tror du att han hamnade i så mycket skit om han inte höll på med sånt?

Det finns många som håller på med vapen och sånt, men som skulle lägga benen på ryggen om dom hamnade i en riktig fight.

Så bara för att man håller på med vapen så behöver man inte vara gangsta, det är bara det jag menar.

2. Vad har Eminem med detta att göra?

3. N.W.A's låtar "Bitch is a Bitch", "Cash Money" då? Dom skrev också såna texter...

Men palla skriva mer.. jag bryr mig inte ett skit om vilken som är gangsta eller inte..

Inte ens insatt i gangsta-rap, så det är rätt svårt att debattera om det.

Han hade fiender från sitt ursprung? Samma som många andra rappare idag.

2. Du su ju att det fanns många svarta rappare kommer från ghettot, men många vita också, och de går inte runt o leker gangster.

3. Men de har gjort fler gangsta låtar än poesi, medan 2pac har gjort tvärtom!

Tycker att du har debattérar rikigt bra för att som du själv säger inte vara insatt i gangsta rap.

Skulle gärna vilja se vad Corrtez hade sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Några Crip rappare:

Snoop Dogg (Rollin' 20 Crips)

...

Game är Blood.

Skrattade lite eftersom jag såg den där listan igår på wikipedia. :unsure:

A number of popular West Coast rappers claim to be affiliated with Bloods gangs or use speculation about their ties to gangs to generate media attention. The Game has said he was caught up in the gangs in his Cedar Block neighborhood[2]. Dipset is a known Blood gang also at the top of the hiphop industry. Due to employing several known Bloods members, the media has speculated that Death Row Records CEO Suge Knight maintains an association with the gang. Also employee and close friend of Suge Knight it has been said that late rapper Tupac Shakur was affiliated with the MOB piru bloods, mainly due to that fact that he used known gang members as security and that both Tupac and Suge Knight had a tattoo reading MOB, which means member of bloods. [3]. Tupac explained his tattoo with that it meant "Money Over Bitches", similar to his THUG LIFE chest tattoo, that meant "The Hate U Give Little Infants F*** Everybody". Rapper/producer DJ Quik, also a Compton native, has talked about growing up as a member of the Tree Top Piru Bloods[4]. In 1995, Los Angeles producer Ron "Ronnie Ron" Phillips produced the self-titled debut album of the Damu Ridaz, a rap group consisting of gang members from the Denver Lane Bloods. Birdman and Lil' Wyane always appear with red flags on their videos.

Appropå vita rappare, Eminem är iprincip den ända "bra" vita rapparen. Fat joe, Big pun och flera andra "vita" är egentligen hispanic(hur man nu säger det på svenska).

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrattade lite eftersom jag såg den där listan igår på wikipedia. :)

Appropå vita rappare, Eminem är iprincip den ända "bra" vita rapparen. Fat joe, Big pun och flera andra "vita" är egentligen hispanic(hur man nu säger det på svenska).

Pun och dom kan väl kallas latino? :)

Dresta var blood antagligen BGKO också så listan stämmer inte :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp ska ja skicka en lista? Så du kan bli gangster du också! (Om du skriver inom en timme så ingår en guide hur man blir bäst på att äta med fötterna)

Hoho nu var du kul, fick du bättre självförtroende efter att du postat?

@tommy_killer: Fakk paul wall. 8 av hans män rånade Chamillionaires bror på en nattklubb, bitch ass wigger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@tommy_killer: Fakk paul wall. 8 av hans män rånade Chamillionaires bror på en nattklubb, bitch ass wigger.

Har häller aldrig gillat honom.

Han tror att han är svart, rappar som svarta, går,klär sig och att han är svart för att han "hänger" med svarta rappare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja ja får bättre självförtroende för att ja skriver saker på ett forum. Paul Wall rappar inte han bara säger lite skit till ett beat sen kallar han det hip hop. Det är förjävligt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor