Jump to content

Hiphoptråden!

Wild_hawk
 Share

Recommended Posts

The Roots :)

Dom lät bra. Black Thought har jag hört lite innan, på Linkin Parks Reanimationskiva som jag gillade när jag var yngre.

Lyssnar du på Lupe Fiasco borde du nog kolla in Kanye West som singnade honom och har liknande stil. Det är det enda ja kommer på just nu återkommer kanske... :P

Har hört lite innan men det låter bra. Den har fint sound också även om han lever ganska mycket på samplingarna.

Twista har ett par sköna låtar som du kanske diggar, Kanye West också..

The Roots kan också vara intressanta.

Matisyahu möjligtvis.. även om det lutar lite åt reggae-hållet.

Edit: Palla att jag skriver så långsamt.. >.<

Matisyahu var skitbra faktiskt. Inget fel på reggae heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han menar att det är den klassiska LLoyd Bnks stilen, inte hip hop+ så har Lloyd Banks gjort övermånga mixtapes.

Jag syftade inte på hiphop-stilen, utan Lloyd Banks som rappare.

För övrigt kan jag tipsa om en västkustrappare som kallar sig Blu, har precis släppt en EP, rätt så soulinspirat ljud ändå, bra grejer hur som helst. Sen Okai's senaste är jävligt nice också för den delen, hela skivan proddat av Ayatollah! Väldigt underskattad producent man frågar mig, härjade en del under Rawkus-tiden och skapade undergroundklassiker, Ayatollah har precis släppt ett instrumentalalbum med några gamla men även nya skapelser för den delen.

Redigerad av Mr_Nitty
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag syftade inte på hiphop-stilen, utan Lloyd Banks som rappare.

För övrigt kan jag tipsa om en västkustrappare som kallar sig Blu, har precis släppt en EP, rätt så soulinspirat ljud ändå, bra grejer hur som helst. Sen Okai's senaste är jävligt nice också för den delen, hela skivan proddat av Ayatollah! Väldigt underskattad producent man frågar mig, härjade en del under Rawkus-tiden och skapade undergroundklassiker, Ayatollah har precis släppt ett instrumentalalbum med några gamla men även nya skapelser för den delen.

Det var inte ett Lloyd Banks album, utan ett mini 50 cent album.

Inget görs utan att 50 måste stå i bakgrunden till videon eller låten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor