Jump to content

Hiphoptråden!

Wild_hawk
 Share

Recommended Posts

Börjat gilla svensk hiphop i viss mån.

Fick tips från en polare om CK - På Rosa Moln, och den var jävligt bra. >_<

Haha, vilka minnen du väcker till liv nu! :wub:

Lyssnade på den hela tiden för typ 3 år sen, och fan vad härlig den är.

Förresten så är "beatet", eller vad man säger, snott från Hoola Bandoola Band :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja tack!

Men all rock är inte bra. Speciellt Slipknot rock osv...

Jimi Hendrix, Joe Satriani, Steve Vai, AC/DC, Motörhead, Nirvana och Pantera äger :rolleyes:

Jomen,det är det jag menar. SlipKnoT har jag lyssnat på en del men inte längre. Metallica,Slayer,Death,Panter,AC/DC m.m. det är bra musik!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ni sett Peters låt "det går bra nu"? Den är ju en kopia på Snoops Drop it like its hot. Till och med beatet låter likadant. Dåligt. :P

Har hört samma sak förut, spelar inte så stor roll eftersom drop it like it's hot inte är bra, och det är inte Petters låt heller...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, de är lika. Fast jag tycker den är mer lik J-kwon - Tipsy

Hmmm...bara så ni vet så är modern av alla dessa låtar är Clipse med "Grindin'". Producerad av Neptunes.

Den låten var den första i sitt slag och skapade det så kallade minimalistiska beatet.

Grymt beat för övrigt.

Petters låt en total rip-off på Grindin, lyssna bara på pianot/synten under refrängen. Det var det första jag tänkte på när jag hörde den.

Tipsy och Drop it like it's hot har oxå tagit mycket från låten.

Sedan är ju oxå Petters "Tar det tillbaka" en total ripoff på Nas - Nas is Like. Men det är en annan historia...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmmm...bara så ni vet så är modern av alla dessa låtar är Clipse med "Grindin'". Producerad av Neptunes.

Den låten var den första i sitt slag och skapade det så kallade minimalistiska beatet.

Grymt beat för övrigt.

Petters låt en total rip-off på Grindin, lyssna bara på pianot/synten under refrängen. Det var det första jag tänkte på när jag hörde den.

Tipsy och Drop it like it's hot har oxå tagit mycket från låten.

Sedan är ju oxå Petters "Tar det tillbaka" en total ripoff på Nas - Nas is Like. Men det är en annan historia...

Ok Peters låtar är ganska kassa anyway så. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kul video med en full/ hög Busta Rhymes. Nån snubbe har kört in sin Ferrari i hans producents tomt och Busta går in och börjar bråka och fitta sig :D

http://youtube.com/watch?v=dN6C2qd8bsA

"Shut up chickenhead! Shut up bitch!" :D

Polis: Get outta here or i'm gonna put you in jail right now :D

Busta: Put me in jail for what?

Polis: I don't know...we'll figure something out :wub:

Busta: :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor