Jump to content

Hiphoptråden!

Wild_hawk
 Share

Recommended Posts

Lägg upp nåt då

Såvitt som jag vet, har jag inte blivit dissad ännu?

Men visst, jag har låtar liggandes, men de är fortfarande inte reccade, för jag har ingen okej mick. Finns en ungdomsgård dock 5 km härifrån där de har riktiga grejer, som man kan få hyra, funderar på att hyra det, eller så fixar jag egen mick. Men det kommer.

Varför undrar du, är du sugen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äh, BG Knockout och Dresta samt Eazy blev ju dödade av DPG...

...enligt mig =)

Kanske på micken men Jag har inte hört några låtar av dem... :D

Asså där dom dissar BGKO o Dresta.

Men i en Dresta interview så sa han att dom hade möts i en golfklubb eller nåt och att DPG var ca 25 st och det var bara BGKO o Dresta. Då kulle Nate Dogg vara "tuff" och knuffa BGKO och då sa han nåt om att han skulle akta sig.

Dresta sa nåt i stil med att han kunde slåss mot BGKO men att han inte skulle rå på Dresta...

Då backade de eller nåt...

Men tipsa om nån DPG låt mot BGKO o Dresta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såvitt som jag vet, har jag inte blivit dissad ännu?

Men visst, jag har låtar liggandes, men de är fortfarande inte reccade, för jag har ingen okej mick. Finns en ungdomsgård dock 5 km härifrån där de har riktiga grejer, som man kan få hyra, funderar på att hyra det, eller så fixar jag egen mick. Men det kommer.

Varför undrar du, är du sugen?

Frenzy la ju upp en låt men du kanske inte tog det som en diss precis.

Anledningen till att jag sa så var att du verkade så självsäker så du borde bevisa att du är så bra i så fall.

Edit: Alltså låten du la upp en gång var inte direkt imponerande.

Redigerad av GTA3 freak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frenzy la ju upp en låt men du kanske inte tog det som en diss precis.

Anledningen till att jag sa så var att du verkade så självsäker så du borde bevisa att du är så bra i så fall.

Edit: Alltså låten du la upp en gång var inte direkt imponerande.

Att vara självsäker är av min natur, alltid varit så, och har inga planer på att ändra det.

Jag anser mig själv vara bra på att rappa, och mina texter är ännu bättre, och flickor håller med. =)

Kanske har nåt att göra om att jag mest har låtar om kärlek hittills. Men vad är fel på det, glad sålänge jag klarar mig utan hat.

Och som sagt har jag utvecklas mycket senaste tiden. Senaste året.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske på micken men Jag har inte hört några låtar av dem... :D

Asså där dom dissar BGKO o Dresta.

Men i en Dresta interview så sa han att dom hade möts i en golfklubb eller nåt och att DPG var ca 25 st och det var bara BGKO o Dresta. Då kulle Nate Dogg vara "tuff" och knuffa BGKO och då sa han nåt om att han skulle akta sig.

Dresta sa nåt i stil med att han kunde slåss mot BGKO men att han inte skulle rå på Dresta...

Då backade de eller nåt...

Men tipsa om nån DPG låt mot BGKO o Dresta.

Haha, det är svinkul, golfincidenten dvs.

BG och Dresta kommer inspringandes på en videoinspelning med DPG (som sker på en golfbana) och börjar vifta med golfklubbor. Sen blir det värsta bråket och Nate Dogg blir slagen i skallen med en golfklubba, eller så var det tvärtom...

Jaja, sjukt och kul var det iallafall...

...angående dissar, här ska du få fakta från Ego Trips Book Of Rap Lists:

Dr Dre & Tha DoggPound vs. Eazy E & B.G. Knocc Out& Dresta.

Rond 1: "Intro"; "Fuck Wit Dre Day (And Everybody's Celebrating)" - Dr Dre Featuring Snoop Doggy Dogg (also disses Luke & Tim Dog) & "Bitches Aint Shit" - Dr Dre featuring The Dogg Pound & Jewell (Death Row, 1992)

Rond 2: "Puffin on Blunts And Drankin' Tanqueray" - Dr Dre featuring Lady Of Rage & Tha Dogg Pound (Death Row, 1993)

Rond 3: Hela "It's On (Dr Dre) 187um Killa LP", i synnerhet "Real Mothaphuckkin' G's" - Eazy-E featuring B.G. Knocc Out & Dresta (Ruthless, 1993)

Rond 4: "What Would U Do?" - Tha Dogg Pound (Death Row, 1994)

Rond 5: "D.P.G./K" - B.G. Knocc Out & Dresta (Ruthless, 1995)

Winner: Tha Dogg Pound Gangstas.

hela deras album Dogg Food innehåller även massa radioshowsskits då dom snackar en massa skit om dom, mest om Eazy, massa gayskämt, inte särskilt humorfyllt men...diss som diss.

Äh, jag lyssnar ju inte på hiphop nå' mer egentligen...

Sovgott!

------------------------------------

Cortez:

Om du är nu så självsäker så kan du väll lägga upp en text!!

...hoppas bara att det inte är ett pinsamt fall av hybris. Lägg upp en text så får vi se! Själv tror jag, efter ditt snack, att du verkar grym!

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, det är svinkul, golfincidenten dvs.

BG och Dresta kommer inspringandes på en videoinspelning med DPG (som sker på en golfbana) och börjar vifta med golfklubbor. Sen blir det värsta bråket och Nate Dogg blir slagen i skallen med en golfklubba, eller så var det tvärtom...

Jaja, sjukt och kul var det iallafall...

...angående dissar, här ska du få fakta från Ego Trips Book Of Rap Lists:

Dr Dre & Tha DoggPound vs. Eazy E & B.G. Knocc Out& Dresta.

Rond 1: "Intro"; "Fuck Wit Dre Day (And Everybody's Celebrating)" - Dr Dre Featuring Snoop Doggy Dogg (also disses Luke & Tim Dog) & "Bitches Aint Shit" - Dr Dre featuring The Dogg Pound & Jewell (Death Row, 1992)

Rond 2: "Puffin on Blunts And Drankin' Tanqueray" - Dr Dre featuring Lady Of Rage & Tha Dogg Pound (Death Row, 1993)

Rond 3: Hela "It's On (Dr Dre) 187um Killa LP", i synnerhet "Real Mothaphuckkin' G's" - Eazy-E featuring B.G. Knocc Out & Dresta (Ruthless, 1993)

Rond 4: "What Would U Do?" - Tha Dogg Pound (Death Row, 1994)

Rond 5: "D.P.G./K" - B.G. Knocc Out & Dresta (Ruthless, 1995)

Winner: Tha Dogg Pound Gangstas.

hela deras album Dogg Food innehåller även massa radioshowsskits då dom snackar en massa skit om dom, mest om Eazy, massa gayskämt, inte särskilt humorfyllt men...diss som diss.

Äh, jag lyssnar ju inte på hiphop nå' mer egentligen...

Sovgott!

------------------------------------

Cortez:

...hoppas bara att det inte är ett pinsamt fall av hybris. Lägg upp en text så får vi se! Själv tror jag, efter ditt snack, att du verkar grym!

Aight blir en del sökande på limewire dåra...

Bra att du skrev så snabbt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att vara självsäker är av min natur, alltid varit så, och har inga planer på att ändra det.

Jag anser mig själv vara bra på att rappa, och mina texter är ännu bättre, och flickor håller med. =)

Kanske har nåt att göra om att jag mest har låtar om kärlek hittills. Men vad är fel på det, glad sålänge jag klarar mig utan hat.

Och som sagt har jag utvecklas mycket senaste tiden. Senaste året.

Vilka flickor?

Till och med jag blir intresserad av vad du nu kan, skulle du inte köpa en mick idag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cortez:

Jag vet att du läser i den här tråden, så ignorera nu inte...

...du säger ju självt att det är dina texter du är stoltast över och att dom håller hög klass, självförtroendet verkar inte heller vara särskilt lågt, men ändå snirklar du dig undan frågan om du kan lägga upp en text. Vad är det som bär emot? Varför lägger du inte upp en text då du påstår, vilket jag tror på, att du är talangfull? Fast då igen: varför snirklar du dig ur hela tiden då du besitter talang (?)

Svara nu, gärna i form av en text...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att du läser i den här tråden, så ignorera nu inte...

...du säger ju självt att det är dina texter du är stoltast över och att dom håller hög klass, självförtroendet verkar inte heller vara särskilt lågt, men ändå snirklar du dig undan frågan om du kan lägga upp en text. Vad är det som bär emot? Varför lägger du inte upp en text då du påstår, vilket jag tror på, att du är talangfull? Fast då igen: varför snirklar du dig ur hela tiden då du besitter talang (?)

Svara nu, gärna i form av en text...

Duger den här texten? Visst kan jag lägga upp texter jag skrivit, men jag trodde ni vill ha musik i form av...ljud?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Duger den här texten? Visst kan jag lägga upp texter jag skrivit, men jag trodde ni vill ha musik i form av...ljud?

Nu har du nog fått ganska klart för dig att jag skulle gärna vela se en låttext av dig, så sluta slingra dig.

"Duger den här texten?" - Du vet exakt vad jag menar...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, okej då. Här är en vers ur min senaste låt, kallad Flickvän(handlar om kärlek, inget gangstasnack som vissa vill kalla det.). Om ni undrar varför filen heter "girlfriend", är det för silentwhisper inte tar emot filer med flickvän(notera Ä) i namnet. Men, för den som vill läsa den här versen av låten finns den här under.

Cortez - flickvän(en vers)

Edit: Ja, då var det försent för folk att kolla på denna. Ha en bra dag..

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor