Mark Skrivet 15 juni, 2016 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2016 Sprillans nytt. Vet inte vad jag skulle ta mig till utan r/hiphopheads. Om Danny släpper sitt nya album i år så kommer det bli årets fetaste släpp, garanterat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 27 juni, 2016 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2016 2016-06-15 at 17:31, Mark skrev: Sprillans nytt. Vet inte vad jag skulle ta mig till utan r/hiphopheads. Om Danny släpper sitt nya album i år så kommer det bli årets fetaste släpp, garanterat. En kompis rekommenderade låten till mig, och jag diggar den sjukt mycket! Sjukt bra faktiskt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 2 augusti, 2017 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2017 (redigerad) 1/14/2016 at 20:36, dibel skrev: Någon som vet var man kan finna "Deep Cover part 2" ?! 3 in to the 2 and 2 in to the 1. Never give up, never surrender! Här är den: (Fel beat, detta är någon remix med deep cover beatet) http://picosong.com/TMB6/ Här är originalet: Redigerad 7 augusti, 2017 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 25 augusti, 2017 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2017 Snoops nya är rätt bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 24 november, 2023 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2023 @okka my "nig" diggar du fortfarande Hip-Hop eller är det bara indie som gäller nuförtiden? - Long time no seen never forget your teen 4 Element Respekt det sägs från Feven vi rimmar såväl i Underjorden som i Heaven - Hip-Hop ändå, vilket jävla skämt det blivit. Kapitalridare med "vita" (ni vet vad jag menar HH) övermän som sköter videos och konserter. Vad hände med gatan? Där det startade? Nåväl jag droppar väl en låt ändå... Vilken ska det bli? Något 90-tal? Nej. Min twitter-kärleks såklart. Symbolen för den moderna "Hip-Hopen". Usch. Jävla skit e vare e. On God. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 25 november, 2023 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2023 20 timmar sedan, dibel skrev: @okka my "nig" diggar du fortfarande Hip-Hop eller är det bara indie som gäller nuförtiden? [...] Vad hände med gatan? Där det startade? Haha, det är alltjämt mer hiphop än indie ..! I huvudsak är det följande genrer mina skivköp består av: country, midwest emo, hiphop, jazz Vad dessa vitt skilda genrer har gemensamt är väl kanske just ett äkthetsbegrepp. Jag vill inte påstå att jag värdesätter "äkthet" i sig, men jag uppskattar musik (oavsett genre) som förhåller sig till en tydlig kontext, som utmanar och utvecklar inifrån givna parametrar. En bra hiphopskiva letar sig ofta bortom gängse förväntningar om vad hiphop kan åstadkomma utan att tumma på vad genren innebär och försöker uppnå, och detsamma gäller med exempelvis country. Eftersom det här är hiphoptråden, och du frågar vad som hände med gatan, vill jag slå ett slag för följande album, alla relativt nya: Westside Gunn - Pray for Paris Ka - Honor of the Samurai Dr. Yen Lo - Dr. Yen Lo Mach Hommy - Pray for Haiti 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 6 december, 2023 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2023 Varenda jävel kommer höra dig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 18 januari Rapportera Share Skrivet 18 januari 4 Element Respekt, någon som känner för att dela med sig av sina DJ-vanor, sitt brejkdansande eller kanske t.o.m. sin tagg? Själv kan jag inte dansa, särskillt inte brejk. "Spelar" musik på twitter, men främst på GTAsajten. Angående graff så suger jag där med, men är ändå stolt över min fina DVCE1-tagg. Min första tagg var FOX (Metal Gear-inspirerad). Precis som mina kärlekar (min Queen och alkoholen) så går det i två. MC:ande ska vi inte ens tala om. Det enda jag mäktar med är keffa rim och med typ dyslexi fast i talmål så är det ingen mening att rappa och mikrofongreppa. Hip-Hopen är Död, Länge Leve Hip-Hopen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 18 januari Rapportera Share Skrivet 18 januari Vilken Träna, vi kör Au Naturel jag håller om min Queen varenda jävla kväll Östra Stå Nonkonform, jag har levt det där Livet spelade Spader Dam och Joker, Gud skrattade åt givet nu bland demoner och shayatin jag reppar min ort 121 Stockholm Södra, Söder om Himmelen, det gick fort vilken poesi, jag snackar inte ens gatukamp det enda jag känner till är fotbollsdamp vilka supportrar, vi är fucking huliganer uppstudsiga grabbar med lejonmaner HH, hockeyfrilla kan dra linor som jag drar min prilla svart är färgen för en äkta ligist inte konstigt att man blev fascist nere på botten jag fortsätter skåla 4 Element Respekt, fortsätter måla --- Respekt till alla grabbar som älskar att rappa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 18 januari Rapportera Share Skrivet 18 januari Svensk Hip-Hop ändå, inget jag diggar, men den är ändå våran på vårat språk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts