Jump to content

Hiphoptråden!

Wild_hawk
 Share

Recommended Posts

Okej det här borde jag kunna fråga här.

Jag har mer eller mindre börjat digga rapcore utav helvete och är nu på jakt efter bra rapcore band.

Så kan ni tipsa om några bra rapcore band, och snälla nämn inte Limp Bizkit för dom har jag verkligen totalt lyssnat slut på!

Lite svårt att definiera vad som är rap, någon form av metal, rapcore, acid rap och allt vad det heter. Men Insolence. Kan tipsa om låtarna Poison Well och Natural High. P.O.D tror jag klassas som rapcore också. Youth of the nation, Alive och The payback är tunga, men du har säkert hört dom. Linkin Parks gamla skit är lite rapcore det med, i alla fall låtarna där Mike Shinoda lägger rap. Shootyz Groove kan du kolla in också. Mad For it.

Beastie Boys kanske kan räknas som old school rapcore. Till exempel låten Sabotage.

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har mer eller mindre börjat digga rapcore utav helvete och är nu på jakt efter bra rapcore band.

Så kan ni tipsa om några bra rapcore band, och snälla nämn inte Limp Bizkit för dom har jag verkligen totalt lyssnat slut på!

HOLLYWOOD UNDEAD!

Bl.a

Young

City

Finns massor av bra låtar de gjort. Rekommenderar varmt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Crazy Town har varit inaktiva i många år nu och rapparen Shifty Shellskock därifrån har gjort en bra solokarriär, men de talar om att komma tillbaka. Visserligen har ena bandmedlemmen dött och de har diskuterat kring detta i två-tre år, men ändå :confused:

Föreslår några av deras äldre låtar, dock, helt underbara.

Crazy Town - Drowning

Crazy Town - Toxic

Rekomenderar hela deras skiva Gift of the Game. Kolla upp och gilla :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Näääk? Jag läste om den här snubben i tidningen imorse, recensenten gav hans nya skiva en 4:a, sa att han lät som Snoop Dogg och sjöng om att röka spliff och dricka fernet. Bra koder :mf_doof:

Vad tycker ni?

Han är rätt bra, han hade nån låt för nåt år sedan som heter typ "Mina Gangsters" den är riktigt fresh.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DSL från Ed Banger Records (skivbolaget som drivs av självaste Busy P själv och sitter på artister som Justice, DJ Feadz, Mr Oizo, Uffie, SebastiAn mm) har släppt en ny låt

Stupid Bitches

http://www.youtube.com/watch?v=1pzJ8luxqkc

eller en lite äldre låt som är en personlig favorit

Sexual

http://open.spotify.com/track/5dQqMwh19wpCggpL69tGhw

Fransk hiphop blandat med fransk elektro. <3

http://www.myspace.com/dslbros

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...