Maimstream Skrivet 14 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2008 Curse OV Dialect låter ju inte helt fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2008 Idiotförklarad - Min tur Åh, jag minns runt 2005 när jag hängde på whoa.nu, var ung, idealistisk och lyssnade ganska mycket på Idiotförklarad.. little did I know att våra vägar faktiskt skulle korsas. Träffade honom under mystiska omständigheter förra sommarn och det var först efter att jag känt honom ett tag som han lite blygsamt erkände att han rappade. Jag frågade vad hans "rap-namn" var och sen satt jag där med gapande mun. Min ungdomsidol liksom! Tänkte på honom häromdan och lyssnade lite på hans låtar. Han är inte en lika bra rappare som producent men han duger i mitt tycke. Sökte på forumet och det visade sig att HOWHOW (ni minns HOWHOW, va?) också känner honom. Litet land vi har! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 19 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2008 (redigerad) HOWHOW, haha jodå, vilken snitch. Har för mig att de gick i samma skola, Idiotförklarad, Grammaton, howhow och Emil. Redigerad 19 november, 2008 av Mr.Magic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 19 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2008 Den valsen drog han för mig med via MSN, kommer inte ihåg hur det kom fram.. Men det var en lögn iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 HOWHOW, haha jodå, vilken snitch. Har för mig att de gick i samma skola, Idiotförklarad, Grammaton, howhow och Emil. Den valsen drog han för mig med via MSN, kommer inte ihåg hur det kom fram.. Men det var en lögn iallafall. Ojoj, här måste göras efterforskningar. För övrigt äger Flobots. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DizzY Skrivet 20 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 (redigerad) Idiotförklarad - Min tur Åh, jag minns runt 2005 när jag hängde på whoa.nu, var ung, idealistisk och lyssnade ganska mycket på Idiotförklarad.. little did I know att våra vägar faktiskt skulle korsas. Träffade honom under mystiska omständigheter förra sommarn och det var först efter att jag känt honom ett tag som han lite blygsamt erkände att han rappade. Jag frågade vad hans "rap-namn" var och sen satt jag där med gapande mun. Min ungdomsidol liksom! Tänkte på honom häromdan och lyssnade lite på hans låtar. Han är inte en lika bra rappare som producent men han duger i mitt tycke. Sökte på forumet och det visade sig att HOWHOW (ni minns HOWHOW, va?) också känner honom. Litet land vi har! han va fan grym Edit.. han har ingen sida eller ngnstans man kan hitta fler låtar? Redigerad 20 november, 2008 av DizzY Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 22 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2008 T.I. - Paper Trail = Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 12 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2008 (redigerad) GOD DAMN Äntligen har riktig hiphop gjort en comeback... självklart snackar jag om EPMD's nya album "We Mean Business". Man har inte hört nånting om EPMD på 8 år och här kommer dem och släpper ett album som tyvärr inte kommer att kunna skina över all cp dålig hiphop som är ute nu. Albumet gästas av bl.a. Keith Murray, Redman, Method Man, KRS-One m.m. Här har ni ett smakprov på en av singlarna ur plattan som fick en video innan hela albumet släpptes, seröst ni kan inte dissa den här låten!!! hoppas jag. [youtube-old]tcHHVd8gT_c[/youtube-old] Redigerad 12 december, 2008 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 12 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2008 Tung låt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 12 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2008 Tung låt. Ord Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2008 (redigerad) GOD DAMN Äntligen har riktig hiphop gjort en comeback... självklart snackar jag om EPMD's nya album "We Mean Business". Man har inte hört nånting om EPMD på 8 år och här kommer dem och släpper ett album som tyvärr inte kommer att kunna skina över all cp dålig hiphop som är ute nu. Albumet gästas av bl.a. Keith Murray, Redman, Method Man, KRS-One m.m. Här har ni ett smakprov på en av singlarna ur plattan som fick en video innan hela albumet släpptes, seröst ni kan inte dissa den här låten!!! hoppas jag. [youtube-old]tcHHVd8gT_c[/youtube-old] Har skaffat skivan nu, känns som kvalitet vid första lyssningen. En annan comeback som jag har för mig att jag tipsade om i musiktips är Q-Tip [youtube-old]4XQEUOP4408[/youtube-old] [youtube-old]c0zOcZ6lzeY[/youtube-old] [youtube-old]6BavWjbelEY[/youtube-old] Redigerad 12 december, 2008 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2008 (redigerad) GOD DAMN Äntligen har riktig hiphop gjort en comeback... självklart snackar jag om EPMD's nya album "We Mean Business". Man har inte hört nånting om EPMD på 8 år och här kommer dem och släpper ett album som tyvärr inte kommer att kunna skina över all cp dålig hiphop som är ute nu. Albumet gästas av bl.a. Keith Murray, Redman, Method Man, KRS-One m.m. Här har ni ett smakprov på en av singlarna ur plattan som fick en video innan hela albumet släpptes, seröst ni kan inte dissa den här låten!!! hoppas jag. Ingenting man rynkar näsan åt det där inte! Dude: Inte dina låtar heller! Visserligen är jag ju i princip allätare, men i alla fall. Redigerad 12 december, 2008 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 12 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2008 (redigerad) Har skaffat skivan nu, känns som kvalitet vid första lyssningen. En annan comeback som jag har för mig att jag tipsade om i musiktips är Q-Tip 3 st youtubeklipp Du har skön smak inom hiphop. Tycker du borde kolla in Shad (Shadrach Kabango), Unspoken Heard (Asheru & Blue Black), Phife Dawg (från A Tribe Called Quest) Några låtar från dem nämnda: Shad - The Old Prince Still Lives at Home Man måste bara älska Fresh Prince temat på videon [youtube-old]sH8SDiPPjoc[/youtube-old] Unspoken Heard - Welcome [youtube-old]DGXf7kHJ10Y[/youtube-old] Phife Dawg - Beats Rhymes And Phife [youtube-old]TExBEH1CFz0[/youtube-old] Redigerad 12 december, 2008 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 12 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2008 (redigerad) Apropå Q-Tip. [youtube-old]OmjdlEeyppQ[/youtube-old] Resten är också tunga. Och när vi ändå är inne på Knaan. Låten börjar efter ungefär 01.00 [youtube-old]rbB4f1eyXY0[/youtube-old] Redigerad 12 december, 2008 av Mr.Magic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DizzY Skrivet 19 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2008 Checka min myspace och kommentera på min senaste låt som släpptes igår! "Dizzy-This Is Just Me" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 (redigerad) Check yo self! jag har alltid tänkt mig Ludacris som en av dem bästa från södern, jag gillar inte southrap men alltid tänkt mig att Ludacris skulle vara ett undantag och så har jag alltid känt men nu har jag lyssnat igenom alla hans album och jag hittade sammanlagt 6 låtar som jag gillar och två av dem gillar jag enbart pga av beatet, t.ex. Freaky Thangs har ett ordentligt skönt beat (känns spanskt) men texten och refrängen suger verkligen. Btw om någon skulle kunna hooka instrumental till låten "Freaky Thangs" skulle bli årets hjälte! har försökt i två dagar nu att hitta den. Redigerad 21 december, 2008 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 emo: Ludacris nya är rätt bra. Featar bland annat T.I, The Game, Chris Rock, Jamie Foxx, Lil Wayne, Nas, Jay-Z och Common. Annars gillar jag Commons egna nya skiva väldigt mycket, många bra partylåtar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 22 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2008 emo: Ludacris nya är rätt bra. Featar bland annat T.I, The Game, Chris Rock, Jamie Foxx, Lil Wayne, Nas, Jay-Z och Common. Annars gillar jag Commons egna nya skiva väldigt mycket, många bra partylåtar. Jag tycker om Ludacris stil, han leker med ord väldigt bra en det är en blandning av southrap och "crunk"-ljud som gör att jag inte gillar han, elr jag gillar nog Ludacris mer än vad jag gillar andra från södern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 26 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2008 (redigerad) Tänkte dela med mig av nyheten (inte direkt nyheter med iaf) att Method Man och Redman har ett par projekt på gång. Method & Redman - Blackout 2 (har ni inte lyssnat igenom deras Blackout album... skäms!!) Method Man - Crystal Mef Redman - Muddy Waters 2 Redman ska också göra någon samlingsplatta med sitt skivbolag (Gilla House) så det ska bli trevligt att höra någonting från dem igen. Dem ska även hålla på med uppföljaren till How High, alltså How High 2 (om du är slow). EPMD släppte ju nyligen We Mean Business, och som vanligt som bjuder dem på ordentlig hiphop. Nu hoppas jag bara på ett nytt Def Squad album, ingen grupp har en sånt starkt crew som Keith Murray, Erick Sermon och Redman bildar i Def Squad och tekniskt sett så har dem bara släppt ett album (individuellt har dem släppt ett par var). Redigerad 26 december, 2008 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DizzY Skrivet 4 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2009 Jag har gjort en ny låt "nobody's looking" och det är min bästa låt jag gjort hittills tycker jag..! denna gången har jag fått hjälp med mixingen oxå så det låter fätt nice nu! tycker alla ska ta sig en lyssning, även om ni inte gillar hiphop. så checka och droppa någon kommentar! Min Myspace... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts