Jump to content

Hiphoptråden!

Wild_hawk
 Share

Recommended Posts

Aldrig hört talats om delade åsikter?

Jag lyssnar på hiphop, och den hiphop jag tycker om.

T.ex. Jedi Mind Tricks, N.E.R.D, Looptroop Rockers, Kanye West, R.A The Rugged Man, Snook, Petter, Adam Tensta

Okej, that's just gravy! men jag tanker anda inte ta ditt ord nar det kommer till hiphop att gora. btw sa ar detta inte ett forsok att tjafsa sa stay nice.

Samma sak galler dig (Tux) for din kommentar: "Precis som Afasi en gång sa - kvittar vad man sjunger om, så länge det låter bra. Håller med honom". Det ar folk som dig (elr kanske inte, beroende pa om du koper din musik eller inte) som forstor hiphopen men att kopa musik som fukuseras pa klubb och hitsingel-material.

Samt nedladdning, men jag finner det svart att bry mig och rappares kommentaren om att nedladdning ar fel nar dem snackar om att doda folk, fuck'a ho's och tjana pengar pa crackers such as myself >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, that's just gravy! men jag tanker anda inte ta ditt ord nar det kommer till hiphop att gora. btw sa ar detta inte ett forsok att tjafsa sa stay nice.

Samma sak galler dig (Tux) for din kommentar: "Precis som Afasi en gång sa - kvittar vad man sjunger om, så länge det låter bra. Håller med honom". Det ar folk som dig (elr kanske inte, beroende pa om du koper din musik eller inte) som forstor hiphopen men att kopa musik som fukuseras pa klubb och hitsingel-material.

Samt nedladdning, men jag finner det svart att bry mig och rappares kommentaren om att nedladdning ar fel nar dem snackar om att doda folk, fuck'a ho's och tjana pengar pa crackers such as myself >_<

Orka..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

emo, får man först fråga vad det är för artister du lyssnar på?.

Jag vet inte hur det är i era skolor men, att lyssna på Hip-Hop = Mobbat. Jag går i ett musik gymnasium med massor av esteter som lyssnar allt möjligt, förutom Hip-Hop. Om man springer runt och lyssnar på nån jävla old-school hip hop eller lil wayne och 50 cent så kan man räkna med ett par onda blickar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte hur det är i era skolor men, att lyssna på Hip-Hop = Mobbat. Jag går i ett musik gymnasium med massor av esteter som lyssnar allt möjligt, förutom Hip-Hop. Om man springer runt och lyssnar på nån jävla old-school hip hop eller lil wayne och 50 cent så kan man räkna med ett par onda blickar.

Så du väljer alltså din musik efter vad alla andra tycker? Makes sence.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sjalvklart far du det; A tribe Called Quest, Big L, Big Pun, Big Noyd, Method Man, Redman, Keith Murray, Capone-N-Noreaga, Naughty By Nature, De La Soul, Wu-Tang Clan, Tupac, Daz, Kurupt... for att namna ett par. Ta aven en titt pa YouTube videon jag postade bara en liten bit tillbaka i traden sa far du hora en lat som spelas mycket i min iPod just nu.

Allt jag sager ar att nar folk koper musik fran artister som ar fokuserat valdigt mycket pa tunga beats och inte mycket pa rhymes eller flow sa blir det en bild av att det ar det folket vill ha (vilket iofs kanske ar sant) men i mina ogon sa forstor det hiphopen. Du verkar mest gilla svensk hiphop vilket ar all gravy men jag har inte riktigt fatt upp ogonen for det men t.ex. Adam Tensta - My Cool (typisk amerikansk klubb hit singel om du fragar mig) latar ar vad som forstor hiphop for som jag sa sa ar det den typen folk vill ha.

Nej, jag orkar bara inte ta en diskussion med dig, för du anser dig vara kungen av hiphop.

Det finns en jävla massa grupper inom hiphop.

Du verkar vara den som tillhör tung-ghetto-neger-förort-lowride gruppen.

Orkar bara inte din attityd.

Okej inte for att jag sagt nagonting bortsett fran att jag inte direkt gillar din smak, men visst jag kan vara kung, jag ar hedrad.

Och du har ratt, jag tillhor "tung-ghetto-neger-förort-lowride" samt andra genrer.

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Soulja Boy som gäller, vafan! >_<

Haha vilken isbrytare :D

Har förövrigt försökt börja lyssna på RZA's soloalbum, men det är inga låtar som faller mig riktigt i smaken. Visst jag har inte lyssnat så mycket som jag borde, men kan någon rekommendera några låtar som snabbt får "in" en i RZA's musik? Känns verkligen som jag missar nåt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...
Nån som lyssnat på Kartellen? Hetast i svenska hiphopscenen atm no doubts! Gangstarap på riktigt så att säga... :confused:

De siktar på skivsläpp i oktober, ska bli fett o höra.

http://www.myspace.com/kartellen

Verkar tungt, ska fråga Salla om de. :) Apropå Redline, checka Stors mixtape: http://www.baselinemusic.se/Dikter_Ifran_Bikten.zip

Några riktigt tunga låtar på den. Mina favoriter är Ge Mig Problem, Dem Vet Vart, En slant eller sedelbunt och Där ni ser mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rock The Bells Tour kommer till Stockholm och annexet, Nas, Mos Def, De La Soul, Supernatural och Scratch är med på turnen.

FETT, synd att inte Pharcyde spelar i Stockholm bara! Någon härifrån som planerar att gå?

Åå, jag ångrar att jag inte såg Wu Tang Clan när jag var i New York, de spelade där just då men jag hade annat för mig den kvällen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor