Jump to content

Hiphoptråden!

Wild_hawk
 Share

Recommended Posts

Snoop Doggs nya för fasen! Vissa kanske gråter över att det inte är om gangsta-hiphop och Dr Dre längre, men detta är enligt mig mycket intressantare och det känns ändå som den eran är över. Tummen upp! Väntar på en ocensurerad version nu. Kanske till och med köper skivan när den kommer, om jag inte inser att det bara är nyhetens behag som gör att jag gillar den.

Detta är alltså vad som rullar: Snoop_Dogg-Ego_Trippin_(Clean_Album)-2008-CMS

Några extra feta låtar att rekommendera? Hörde en remake Sexual Eruption (sensual seduction?) med svenska Robyn, är den med? Ganska coolt egentligen, bättre än originalet.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Några extra feta låtar att rekommendera? Hörde en remake Sexual Eruption (sensual seduction?) med svenska Robyn, är den med? Ganska coolt egentligen, bättre än originalet.

Nej har bara lyssnat igenom skivan och sen lite på random så jag har inte så god koll på vilka låtar som är vilka. Men vad som kan vara intressant att kolla in är bla. My Medicine, som är en contrylåt dedikerad till Johnny Cash.

Whateva U Do är skön, lite mer elektroniskt discosound som är lite av den nya grejen.

[youtube-old]GFPdLpxCnV8[/youtube-old]

Har även hört talkbox på flera av låtarna, bla i Gangsta Like Me.

Edit: Och ja, Sensual Seducion är "cleannamnet" på Sexual Eruption. Robynlåten verkar intressant, måste kollas in!

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm. Jag var ju rätt inne på hiphop i sjuan/åttan. En tjejkompis skrev "Guess who's back" på msn, för hon kommit hem från sitt jobb, och jag fick bara för mig att svara Rakim. Och då blev jag påmind. :doh: Grym låt, kom på mig själv med att kunna varenda ord. <_<

[youtube-old]6SGt_47zWeE[/youtube-old]

Och Gang Starr feat Jadakiss - Right Where You Stand!

[youtube-old]NM4Rph7eeP4[/youtube-old]

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har jag tipsat om den här förr?

[youtube-old]CUQYiD9RhHk[/youtube-old]

"Survival of the fittest, let me see what type of shape I'm in."

Den där andra samplen i början, vilka låt är det? "yeah i kinda like this beat.."

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar inte Lil' Wayne (har inte lyssnat så mycket på honom heller) men den här låten gillar jag faktist, den har inte direkt bra rhymes men jag får en bra kännsla av att lyssna på den, och refrängen är den del jag gillar mest.

[youtube-old]ATj7tXKi3D4[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej har bara lyssnat igenom skivan och sen lite på random så jag har inte så god koll på vilka låtar som är vilka. Men vad som kan vara intressant att kolla in är bla. My Medicine, som är en contrylåt dedikerad till Johnny Cash.

Whateva U Do är skön, lite mer elektroniskt discosound som är lite av den nya grejen.

Har även hört talkbox på flera av låtarna, bla i Gangsta Like Me.

Edit: Och ja, Sensual Seducion är "cleannamnet" på Sexual Eruption. Robynlåten verkar intressant, måste kollas in!

Skivan finns ute som Explicit nu!! :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte säker på om det här verkligen är hiphop. Men visst låter det lite som shizzle foo dizzle yo, när man läser artist- och låtnamnet.

http://www.purelyrics.com/index.php?lyrics=vzgoujpq

Edit: Nog fan var det hiphop alltid. Frågan är om det är tillräckligt mycket nigger i den?

http://youtube.com/watch?v=efr4OOh8y0Q

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag behöver låtar där de säger nigga/niggas mycket! Jättemycket! Jag vet redan DMX - My Niggas. Jag behöver dem ikväll, så don't bother ifall ni ser detta senare. Tack!

I vissa delar av Ludacris - Comming 2 America överanvänds n-ordet rätt friskt:

Stryk det.

Snoop Dogg - For All My Niggaz & Bitches bör göra susen, främst början på låten.

[youtube-old]jNDVIfKV_3U[/youtube-old]

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Musiktips

Snoop Dogg ft. Sticky Gingaz - Buck em

[youtube-old]Aj1KBfnOnmU[/youtube-old]

Method Man ft. Streetlife - Suspect Chin Music

[youtube-old]yF7k4t1vZ2I[/youtube-old]

Capone N Noreaga - Invincible

[youtube-old]8tXn0puZQBc[/youtube-old]

Big Noyd - Recognize & Realize