Jump to content

Hiphoptråden!

Wild_hawk
 Share

Recommended Posts

Amen, FÖRUTOM den då :)

Jag diggar den här:

Flo-Rida - Birthday (Remix) Feat. Rick Ross & Brisco

Fixa Rick Ross två album, Rise to Power och Port of Miami.

Tips: Mange Schmidt - Gömma mig (Feat. Ken), jaja, jag skiter i, den är skön.

IAM - Ca Vient De La Rue, också riktigt bra.

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har egentligen inte så mycket med Hip Hop att göra men, ni känner väl till 2pac - California Love, Right? ändå hyffsad najs låt? Hur som helst, igår upptäckte jag att ett svenskt rock band vid namnet Tribal Ink hade gjort en cover på den som jag personligen tycker är okej.

Skulle funka om han som sjöng/rappade inte var så jävla pinsam av sig ;)

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känner ni till några grymma låtar som har typ samma konstiga/feta sounds som exempelvis T-pain - Low :innocent: ?

Aldrig hört den låten så jag youtube'a den och lyssnade, låter lite som en låt som typ Bone thugz N harmony skulle kunnat ha gjort, dem har en slags R&B hiphop stil.

Låttips:

[youtube-old]iBrzEVJwYFg[/youtube-old]

(inte bony thugs)

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aldrig hört den låten så jag youtube'a den och lyssnade, låter lite som en låt som typ Bone thugz N harmony skulle kunnat ha gjort, dem har en slags R&B hiphop stil.

Låttips:

[youtube-old]iBrzEVJwYFg[/youtube-old]

(inte bony thugs)

Ah glas och våfflor låten :innocent: Den som fick mig att verkligen gilla Big L :wub:

Gang Starr - The Illest Brother !

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förlåt för att jag hela tiden frågor om tips men jag behöver som sagt lite nya låtar, börjar tröttna på dom jag har nu :D . Anyway, den här gången söker jag några låtar som har samma typ av beat som 50 Cent - In Da Club. Det ska liksom inte finnas massa skit i låten, utan en ren beat och det ska helst inte vara nån oldschool.

Så, känner ni till några sådana låtar :P?

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förlåt för att jag hela tiden frågor om tips men jag behöver som sagt lite nya låtar, börjar tröttna på dom jag har nu :D . Anyway, den här gången söker jag några låtar som har samma typ av beat som 50 Cent - In Da Club. Det ska liksom inte finnas massa skit i låten, utan en ren beat och det ska helst inte vara nån oldschool.

Så, känner ni till några sådana låtar :P?

Tyvärr, är inte så mycket för "club hiphop" jag bryr mig mer om rhymes än beat

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Whoop that trick är ganska skön men den där T-pain låten är total cancer för mina trumhinner!

Jag vene exakt hur din hiphop smak är men om du gillar typ hårda låtar med raspig röst så lyssna på Yukmouth

2 Yukmouth tips:

[youtube-old]sybDz-dxMe4[/youtube-old]

[youtube-old]oENAsjy8fFg[/youtube-old]

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Whoop that trick är ganska skön men den där T-pain låten är total cancer för mina trumhinner!

Jag vene exakt hur din hiphop smak är men om du gillar typ hårda låtar med raspig röst så lyssna på Yukmouth

Yukmouth är för snäll. Jag behöver grymmare beats. Det ska vara riktiga Underground Deep Shit typ. Svårt att förklara men, typ som Whoop That trick. En riktigt elak grym beat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor