Jump to content

Hiphoptråden!

Wild_hawk
 Share

Recommended Posts

Krazyie Bone's nya album, rikitigt skönt, lite gamal WC känsla på beatsen.

Ett tips, om man vill ha ett lite mer moget album. :naughty:

Krayie Bone - Thugline Boss

KRS - One "dissar" Kanye West och hedrar 50, rätt eller fel?

Jaså? Varför gör han det? Jag tycker väl då han har fel. Kanye har gjort mycket mer bra än 50 Cent.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shorta ft T-Roc - Ond spegel.

GAAAH! Det är en klassiker! En myt! En legend! Den hiphop-are som inte lyssnat på den borde ta och tanka den direkt! (Om den finns kvar på frizon vill säga, annars får ni prata med mig. :> )

Förövrigt har han släppt en ny skiva (För hur länge sedan vet jag inte) ska lyssna på den lite senare sen när jag orkar. Men enligt provlyssningarna som fanns på sidan så dög den nog. Lite kasst ljud bara verkade det som.

http://www.shorta.nu

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På väg genom Bahnhof Zoo hoppar en stor svart tysk man fram framför mig och trycker en CD i handen på mig. Han pratar snabb berlinsk tyska så jag knappt hänger med och det slutar med att jag köper hans skiva för 100:- Kändes jävligt dumt då för de 100:- kunde jag haft god nytta av dagen efter (lång historia) Jag lät skivan ligga i väskan i några veckor och nu började jag äntligen lyssna på den. Inte så jävla kasst faktiskt .. lite old school tysk gangsta-rap. Jag tänker mig tyska hiphopare i en skitig studio i 8 Mile-stil. Pösiga jackor och ringar på fingrarna, oh yeah.

Schwarz Weiss - Rauskomm heter skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PUBLIC ENEMY - BY THE TIME I GET TO ARIZONA

Alltså, ärligt, när det vanliga beatet slutar och barnen som skriker börjar loopas och det enda man hör är hans sjukt tunga röst, det sjukt tunga beatet och hör den sjukt tunga texten så är det nog det bästa i hiphopen någonsin.

Peace.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor