L_Voll Skrivet 27 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2007 Jopp, men det är på gång igen! Kommer inte ihåg vilket datum, dock. Nice, det måste man dra på. Inte för att jag är så förtjust i DMX, mest för att det är ett tungt namn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 27 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2007 X Finns det några mer bra låtar han gjort som är i den stilen ungefär? We bout to blow. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Själv är jag lite småsåld på DMX just nu, lyssnar mycket på hans musik och hade lätt gått på spelningen på Otten om det inte varit åldersgräns. X Gon Give It To Ya, som jag lyssnade på under början av högstadiet är en låt jag gillar. Party Up (Up in here), är en riktig festlåt, spelades flitigt i lördags. Stop Being Greedy är ganska bra. Get it on the floor är också ganska bra. Samt What's my name. Finns det några mer bra låtar han gjort som är i den stilen ungefär? Ruff Ryders Anthem Slippin' Dog's Out Where The Hood At? Its Personal Don't Gotta Go Home Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carlis Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Dom två bästa Dmx låtar som finns är DMX - The Rain DMX - Sleepin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 (redigerad) Min kompis sa precis att både Curtis och Graduation har läckt. Edit: Kanye hade 1500 fler seeders, heh. Redigerad 31 augusti, 2007 av Mr.Magic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 (redigerad) Min kompis sa precis att både Curtis och Graduation har läckt. De läckte igår. Sedan är Curtis inte dirty, utan clean, Graduation är retail explicit! Lyssnt igenom Graduation, inte mycket bra där, Stronger och den med T-Pain är de starkaste låtarna, får se när explicit läcker på Curtis. Redigerad 31 augusti, 2007 av tommy killer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carlis Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 Tycker inte att nån av skivorna var nån höjdare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 Tycker inte att nån av skivorna var nån höjdare. Inte jag heller. Skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 (redigerad) Låtar som jag hittills har fastnat för: Champion Stronger Barry Bonds och så är Homecoming rätt go. Och Good Life. Men som sagt levererar den knappast någon hitparad i like med Late Registration. Från torrentkommentarerna på Graduation @ OiNK: College Dropout. Fantastic. Late Registration. So-so. Graduation. Let's see. Amidst untold amounts of pre-hype, hype and undoubtedly post-hype, Graduation really ought to be every ounce as good as it has promised to be, the question is, is it? Well, in terms of production, this is no quantum leap from Late Registration - but that's no bad thing. One of the biggest misgivings I tend to have about themed albums is that somewhere along the line, the production team either get bored, fired or drunk - this inevitably results in the core theme losing gravity, and as a result the series fades into a jumbled mess - a perfect example of this is The Eminem Show, and while I adored the previous outings, that album was pretty forgettable. So, the production values are in place. Great, we're all facing in the same direction. How about the lyrics? Well, again, there are no significant changes here. What you can expect is very much more of the same, smoothed-out Kanye, peppered with smirk-worthy delivery and lashings of that Friday night feel. As I say, this is no bad thing - but don't expect anything revolutionary here. The songs themselves, however, are an improvement on Late Registration, but - and here's the cruncher - they are nowhere near as infectious as the tracks that feature on College Dropout. That said, you really will be playing these songs again and again, and many of the hooks featured are, well, hooky. From the outset, Good Morning has a clean, crisp feel, layered with subtle synths and a vocal that could have featured on an ELO album. Take note of the Håller med till 100%! 'synth' here, because you're going to be hearing a lot of it. Champion has the trademark snap-snare-stop feel and uses samples to very good effect. Possibly the standout track on the album comes in the form of Stronger - using a Daft Punk sample that Kanye flows effortlessly over, this is the sort of thing that I would like to hear more of from Mr. West. I Wonder is extremely pretty, again utilising samples and a big, big snare. So big infact, the speakers damn near rattled their way off the walls. Good Life is set for release, plain and simple. Expect to hear this on your local radio station like soon. Made for the masses and sounding suspiciously like a famous Michael Jackson track, this one will bring the money in like theres no tommorow. Can't Tell Me Nothing is one of the less memorable tracks here, while Barry Bonds will have your head nodding like the Churchill dog - simply apply weed and a loud system. Now, we're using that Håller med till 100%! again - synth. Drunk & Hot Girls uses plenty of 'em, rippling over a half-time beat that Kanye part raps, part sings over - and with Flashing Lights, once again a power synth combined with soft disco strings provide a perfect soundscape for weekend listening in your car. I could go on. But let's cut the chase here - is it any good? Well, yes and no. Yes, because it remains true to the theme, and fans of the previous two outings will be thankful of that. No, because it sounds a little contrived. You are immediately aware of a very clinical, sterile feel that permeates this album - it's as if a formulae has been used here to ensure it's success, rather than allow Kanye to wander as he did so brilliantly with College Dropout. As with the Rocky franchise, none of the sequels shone a candle to the original - and this is probably the best way I can describe this trilogy. Dropout was genius, Registration was a worthy sequel, and while Graduation is an improvement on it's predecessor - it really doesn't come close to the original. So, there you go. Fans of Kanye will love it, those new to this guy may need to refer backwards to be convinced. Rating: 85% A fitting end to a mostly fantastic trilogy - but like Star Wars, you'll be left feeling that you'd watched the last one first, and the first one last. Review By Bru Redigerad 31 augusti, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 Fixade Entourage - Season 1 Soundtrack. Hittade två sköna låtar på den: Gang Starr - Work The Roots - Don't Say Nuthin Asbra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 1 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2007 (redigerad) Nu har jag lyssnat igenom hela Graduation ordentligt. Goodlife, Champion och Stronger var de ända bra låtarna. 2007 har varit en stor besvikelse hitills för mig. Av alla album som släppts i år, som jag längtat efter, var Common - Finding Forever bäst, och det var inte direkt hans bästa om man säger så. På det hela var Jazzy Jeff's och Guru's dem bästa, de kom som oväntat för mig. Får hoppas på Lupe Fiasco, Papoose, Rasaq och Chamillionaire nu. Nu ska jag lyssna igenom UGK och WC's nya. Edit: WC = medioker. Redigerad 1 september, 2007 av Mr.Magic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2007 Nu har jag lyssnat igenom hela Graduation ordentligt. Goodlife, Champion och Stronger var de ända bra låtarna. 2007 har varit en stor besvikelse hitills för mig. Av alla album som släppts i år, som jag längtat efter, var Common - Finding Forever bäst, och det var inte direkt hans bästa om man säger så. På det hela var Jazzy Jeff's och Guru's dem bästa, de kom som oväntat för mig. Får hoppas på Lupe Fiasco, Papoose, Rasaq och Chamillionaire nu. Nu ska jag lyssna igenom UGK och WC's nya. Edit: WC = medioker. När släpper Papoose? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 1 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2007 The Roots - Don't Say Nuthin Asbra. Wow!, tack för tipset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 1 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2007 När släpper Papoose? Vet inte riktigt. Han har skjutit upp det ett par gånger men i slutet på 2007 eller i början på 08. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ssfh Skrivet 1 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2007 Lite oldschool låtar till er: Gangstarr, Mass Appeal: http://youtube.com/watch?v=VXyFZkU9bkQ Mc Eiht(CMW), Def Wish II: http://youtube.com/watch?v=7WEkS4kfku8 Gangstarr, You Know My Steez: http://youtube.com/watch?v=JXCo_lR3Pp0 Mobb Deep, Peer Pressure: http://youtube.com/watch?v=kILNalq0yBI Nas, It Ain't Hard To Tell: http://youtube.com/watch?v=_-_IFAt8ka0 Nas, Halftime: http://youtube.com/watch?v=KTOg_RGOEBg Mobb Deep, Party Over: http://youtube.com/watch?v=Dx6fl_BSi1c Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 3 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2007 Så, tror alla hört både Graduation och Curtis vid detta läge, vem vinner då? Enligt mig fortfarande 50. 50 släppte totalt fel låtar, Fire, I'll Still Kill är riktigt bra bangers! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 3 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2007 (redigerad) Så, tror alla hört både Graduation och Curtis vid detta läge, vem vinner då? Enligt mig fortfarande 50. 50 släppte totalt fel låtar, Fire, I'll Still Kill är riktigt bra bangers! Beaten i Fire var väl helt okej. Men på hela skivan var "I Get Money" den ända som jag diggade. I Get Money är enligt mig den bästa låten han gjort på länge. Ingen av de vann om du frågar mig. Båda var besvikelser. Redigerad 3 september, 2007 av Mr.Magic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 3 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2007 Beaten i Fire var väl helt okej. Men på hela skivan var "I Get Money" den ända som jag diggade. I Get Money är enligt mig den bästa låten han gjort på länge. Ingen av de vann om du frågar mig. Båda var besvikelser. Nja, Graduation var sisådär, tyckte bara homecoming, den med T-Pain och Stronger var nått. 50's var inte kanske lika jämn, men enligt mig har han fetare beats, mer versital. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carlis Skrivet 3 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2007 Har inte fastnat för nån låt på nån av skivorna så enligt mig så sög båda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 3 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2007 Faf Larage - Pas Le Temps Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts