The Dude Skrivet 10 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2007 Vänta nu... har Dr Dre blivit anti cannabis? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 10 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2007 Vänta nu... har Dr Dre blivit anti cannabis? Han va det på NWA tiden, sedan i en intervju med MTV då Eminem var med och de dissade Vanillaa Ice så sa han " drugs make you fucked" och kollade på Eminem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carlis Skrivet 11 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2007 Det har han säkert vart under hela sin kariär, folk säger vad som helst på sina skivor för att få sälja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 11 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2007 Det har han säkert vart under hela sin kariär, folk säger vad som helst på sina skivor för att få sälja. Haha tänkte precis skriva Ice Cube är säkert pacifist också The Latin Kings - Shuno. "Keep Ya Head Up" på svenska Måste säga att det är Dogges bästa text...inte ett enda "rimma samma ord på samma ord" i hela låten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2007 Jag uppfattade det så att han inte gillade hiphop artister, eller "gangstas" som han uttryckte sig, som braverar om sina gangsterdåd. Alltså vapen, droger, kvinnor, bilar et cetera. Men att Dre då fick skryta eftersom han hade varit med om allt det han pratade om. Jag ursäktar mig igen om jag förstod fel. Du är förlåten. http://forums.singingnews.com/upfiles/smiley/icon_smile_halo.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 11 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2007 Jag uppfattade det så att han inte gillade hiphop artister, eller "gangstas" som han uttryckte sig, som braverar om sina gangsterdåd. Alltså vapen, droger, kvinnor, bilar et cetera. Men att Dre då fick skryta eftersom han hade varit med om allt det han pratade om. Jag ursäktar mig igen om jag förstod fel. Puss! Förlåt om jag tog i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2007 (redigerad) Dr Dre - Forgot About Dre - Feat. Eminem Tuung. Det jag inte gillar med hiphop är att alla gangstas är så jävla skrytsamma men skillnaden mellan Dre och alla andra är att han RÄTT till att vara skrytsam. Shieeet, vad bra låt. Har inte hört en så bra hiphop låt på år. Dr. Dre-s sista vers är fantastisk. Redigerad 11 augusti, 2007 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2007 Shieeet, vad bra låt. Har inte hört en så bra hiphop låt på år. Dr. Dre-s sista vers är fantastisk. Jag tycker också om den, faktiskt. Still Dre är rätt bra också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Jag tycker också om den, faktiskt. Still Dre är rätt bra också. Still D.R.E. är utan tvekan Dres bästa beat och låt. Han flow och det undebara mästerverk är utan tvekan en av de bästa hip hop låtarna genom tiderna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carlis Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Still D.R.E. är utan tvekan Dres bästa beat och låt. Han flow och det undebara mästerverk är utan tvekan en av de bästa hip hop låtarna genom tiderna. Det är inte Dre som har gjort beatet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 (redigerad) Det är inte Dre som har gjort beatet Öhhh, jo, Scott Storch är den som gjort det piano ljudet, sedan har Mel Man co.prod beatet. Redigerad 12 augusti, 2007 av tommy killer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Jag tycker inte någon av låtarna på 2001 riktigt uppnått samma sköna känsla som de på Chornic, Doggystyle, Straight Outta Compton o.s.v. Någon av Gin & Juice, Let Me Ride, Fuckin wit Dre Day, Deep Cover och Who Am I (What's My Name?) är den bästa låten av Dre om du frågar mig. Still Dre har aldrig riktigt attraherat mig. What's The Diffrence, Xxplosive, The Watcher, The Next Episode och Bang Bang är bättre. Angående produceringen så har Dre alltid haft massor av folk som producerar både hans texter och beats. Men han räknar sig själv som "executive". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 KRS-ONE berättar om HipHop födseln. (Riktigt bra video om man orkar lyssna på allt. 38minuter) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Dre creditar alltid sina beats med de han gjort, står på baksidan av 2001, executive prod. Dr.Dre and Mel Man, sedan hjälper Mike Elizodo honom ibland, o Scott. Still D.R.E. skrevs av Dre och Jay-Z. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Dre creditar alltid sina beats med de han gjort, står på baksidan av 2001, executive prod. Dr.Dre and Mel Man, sedan hjälper Mike Elizodo honom ibland, o Scott. Still D.R.E. skrevs av Dre och Jay-Z. Oftast ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carlis Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 (redigerad) Jag tycker inte någon av låtarna på 2001 riktigt uppnått samma sköna känsla som de på Chornic, Doggystyle, Straight Outta Compton o.s.v. Någon av Gin & Juice, Let Me Ride, Fuckin wit Dre Day, Deep Cover och Who Am I (What's My Name?) är den bästa låten av Dre om du frågar mig. Still Dre har aldrig riktigt attraherat mig. What's The Diffrence, Xxplosive, The Watcher, The Next Episode och Bang Bang är bättre. Angående produceringen så har Dre alltid haft massor av folk som producerar både hans texter och beats. Men han räknar sig själv som "executive". W0rd Tipsar om Sean Kingstown - Kingston Tux: Jag vill också ha hiphop på schemat med Krs-One Redigerad 12 augusti, 2007 av Carlis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 W0rd Tipsar om Sean Kingstown - Kingston Tux: Jag vill också ha hiphop på schemat med Krs-One Sean Kingston - I Can Feel It är ännu bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Gillar inte honom. Men "Beautiful Girls" sätter sig på hjärnan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Gillar inte honom. Men "Beautiful Girls" sätter sig på hjärnan. Den är kasssss, albumet har ganska feta beats (J.R) annars skulle jag vilja höra Sean med en annan röst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Underground Hip Hop Stat Quo - Like Dat Stat Quo - Here We Go Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts