Jump to content

Hiphoptråden!

Wild_hawk
 Share

Recommended Posts

Det har han säkert vart under hela sin kariär, folk säger vad som helst på sina skivor för att få sälja.

Haha tänkte precis skriva :lol:^_^ Ice Cube är säkert pacifist också ^_^

The Latin Kings - Shuno. "Keep Ya Head Up" på svenska :( Måste säga att det är Dogges bästa text...inte ett enda "rimma samma ord på samma ord" i hela låten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag uppfattade det så att han inte gillade hiphop artister, eller "gangstas" som han uttryckte sig, som braverar om sina gangsterdåd. Alltså vapen, droger, kvinnor, bilar et cetera. Men att Dre då fick skryta eftersom han hade varit med om allt det han pratade om. Jag ursäktar mig igen om jag förstod fel.

Du är förlåten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag uppfattade det så att han inte gillade hiphop artister, eller "gangstas" som han uttryckte sig, som braverar om sina gangsterdåd. Alltså vapen, droger, kvinnor, bilar et cetera. Men att Dre då fick skryta eftersom han hade varit med om allt det han pratade om. Jag ursäktar mig igen om jag förstod fel.

Puss! Förlåt om jag tog i.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dr Dre - Forgot About Dre - Feat. Eminem

Tuung. Det jag inte gillar med hiphop är att alla gangstas är så jävla skrytsamma men skillnaden mellan Dre och alla andra är att han RÄTT till att vara skrytsam. ^_^

Shieeet, vad bra låt.

Har inte hört en så bra hiphop låt på år.

Dr. Dre-s sista vers är fantastisk. :lol:

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker inte någon av låtarna på 2001 riktigt uppnått samma sköna känsla som de på Chornic, Doggystyle, Straight Outta Compton o.s.v.

Någon av Gin & Juice, Let Me Ride, Fuckin wit Dre Day, Deep Cover och Who Am I (What's My Name?) är den bästa låten av Dre om du frågar mig. Still Dre har aldrig riktigt attraherat mig. What's The Diffrence, Xxplosive, The Watcher, The Next Episode och Bang Bang är bättre.

Angående produceringen så har Dre alltid haft massor av folk som producerar både hans texter och beats. Men han räknar sig själv som "executive".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker inte någon av låtarna på 2001 riktigt uppnått samma sköna känsla som de på Chornic, Doggystyle, Straight Outta Compton o.s.v.

Någon av Gin & Juice, Let Me Ride, Fuckin wit Dre Day, Deep Cover och Who Am I (What's My Name?) är den bästa låten av Dre om du frågar mig. Still Dre har aldrig riktigt attraherat mig. What's The Diffrence, Xxplosive, The Watcher, The Next Episode och Bang Bang är bättre.

Angående produceringen så har Dre alltid haft massor av folk som producerar både hans texter och beats. Men han räknar sig själv som "executive".

W0rd

Tipsar om Sean Kingstown - Kingston

Tux: Jag vill också ha hiphop på schemat med Krs-One :P

Redigerad av Carlis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor