tommy killer Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Men Kanye är mer hip hop än rap. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 T.I. - Big Things Poppin http://youtube.com/watch?v=FT1ReQaODIw Haha, "shit" fick bli "things" Men det är bara versionen som är för tv som heter så eller? Har han släppt den ocensurerad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Haha, "shit" fick bli "things" Men det är bara versionen som är för tv som heter så eller? Har han släppt den ocensurerad? Ja, Big Things Poppin' e clean, Big Shit Poppin' dirty. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Men Kanye är mer hip hop än rap. Var vänlig och förklara skillnaden för mig, då jag anser att rap är en del av hiphop. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Var vänlig och förklara skillnaden för mig, då jag anser att rap är en del av hiphop. Rap är mer brutalt, mer svordomar, medan hip hop är mer kritik, man berättar mer om ens upplevelser och tankar om livet och lite mer muukare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Rap är mer brutalt, mer svordomar, medan hip hop är mer kritik, man berättar mer om ens upplevelser och tankar om livet och lite mer muukare. Rap is something you do, hip hop is something you live - KRS One Hört talas om hiphopens fyra element? MCing, DJing, breakdancing & graffiti. Att rappa är vad en master of ceremony gör, så jag förstår inte riktig hur du kan dela upp 50 och Kanye med rap och hiphop. Om du vill dela upp deras stilar, som en metalnörd *host*Xemtoth*host* gör, så blir det snarare gangsta rap och jazz rap. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Men idag så är tillhör inte någon förutom MCing själva DJ skitet, har andra stilar tagit över, graffiti tillhör mer skate och rebell typen och breakdancing, inte sett på länge nån video med någon som breakdansar. Rap är rap, hip hop e hip hop. Rap= Brutalare, mer gangsta attityd Hip Hop= Lugn, mer poetisk, express yourself Så ser det ut idag, innan såg det ej ut så, men tuder förändras. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Sean Paul, och vad vi förstått även Missy Elliot, kommer till Sverige 11:e juli för en spelning på Skansen i Stockholm. Biljetterna kostar 290 kronor och släpps på Ticnet 16:e maj. Om nu någom är intresserad av dom, klart sedan länge också att NAS och Xzibit ska spela på Berns 2:a och 7:e juni Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Men idag så är tillhör inte någon förutom MCing själva DJ skitet, har andra stilar tagit över, graffiti tillhör mer skate och rebell typen och breakdancing, inte sett på länge nån video med någon som breakdansar. Rap är rap, hip hop e hip hop. Rap= Brutalare, mer gangsta attityd Hip Hop= Lugn, mer poetisk, express yourself Så ser det ut idag, innan såg det ej ut så, men tuder förändras. http://en.wikipedia.org/wiki/Rap Hip hop music, also known as rap music Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 På wikipedia kan vem som helst ändra!! Alla har sin uppfattning, visa säger potato, andra potatoe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solid_X Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 (redigerad) På wikipedia kan vem som helst ändra!! Alla har sin uppfattning, visa säger potato, andra potatoe. Rap är ett av elementen i Hiphop och det kan ingen ändra på. Men om vi ska säga som du gör så vill jag ändra lite. Rap = Rap Hiphop = Bögfjantar som står och leker tunga. (Nelly,Chingy,D4L osv.) Redigerad 18 maj, 2007 av Solid_X Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 (redigerad) På wikipedia kan vem som helst ändra!! Alla har sin uppfattning, visa säger potato, andra potatoe. Definitionen av hiphopmusik är rap. Så är det bara. Rap är en del av hiphop, hiphopens musik är rap. Vill du ha fler källor eller? http://www.thefreedictionary.com/hip+hop http://www.urbandictionary.com/define.php?term=hip+hop Förövrigt uttalar man potato "po·ta·toe". Redigerad 18 maj, 2007 av Mr.Magic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Du har aldirg sett filmer eller? Man kan säga potato och potatoe, samma sak fast annat utall. Jo jag vet, men rap är brutalare än hip hop. Det är ett faktum, jämför Nas med KRS-One. Båda är samma genre, men 2 helt olika inriktiningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Du har aldirg sett filmer eller? Man kan säga potato och potatoe, samma sak fast annat utall. Jo jag vet, men rap är brutalare än hip hop. Det är ett faktum, jämför Nas med KRS-One. Båda är samma genre, men 2 helt olika inriktiningar. RAP ÄR HIPHOP, VAD ÄR DET SOM ÄR SÅ SVÅRT ATT FÖRSTÅ Det finns olika sub-genrer. Nas' och Chris' låtar skiljer sig inte så mycket att de delas upp i två olika genrer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 RAP ÄR HIPHOP, VAD ÄR DET SOM ÄR SÅ SVÅRT ATT FÖRSTÅ Det finns olika sub-genrer. Nas' och Chris' låtar skiljer sig inte så mycket att de delas upp i två olika genrer. Inte för mig!!!! Alla har sin uppfattning och det har de rätt i! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solid_X Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Hiphop är en livsstil precis som raggare. så det blir ganska fel när man säger att man lyssnar på hiphop. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Du har aldirg sett filmer eller? Man kan säga potato och potatoe, samma sak fast annat utall. Jo jag vet, men rap är brutalare än hip hop. Det är ett faktum, jämför Nas med KRS-One. Båda är samma genre, men 2 helt olika inriktiningar. Du menar tomater va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 (redigerad) Hiphop är en livsstil precis som raggare. så det blir ganska fel när man säger att man lyssnar på hiphop. Nej det är inte fel. @Boomer: Ja Redigerad 18 maj, 2007 av tommy killer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Aggee Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Du har aldirg sett filmer eller? Man kan säga potato och potatoe, samma sak fast annat utall. Jo jag vet, men rap är brutalare än hip hop. Det är ett faktum, jämför Nas med KRS-One. Båda är samma genre, men 2 helt olika inriktiningar. Vad i helvete? Det där var något av det konstigaste (dummaste) jag hört. RAP = BRUTALARE?! :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Vad i helvete? Det där var något av det konstigaste (dummaste) jag hört. RAP = BRUTALARE?! :'( Hör du Kanye West rappa om hoes, pengar hur G han är? Nej, för han e hip hop, han rappar om sitt liv, upplevelser, tankar, känslor etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts