The Dude Skrivet 29 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2007 Nej men det produceras och säljs mycket mer fransk hiphop än svensk. "Jo då det kan man säga, genom att jag skulle ge den skivan 5/10 i betyg" Det var bara det jag reagerade på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solid_X Skrivet 30 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2007 Så kan du ju inte alls säga! Jag fick en fransk hiphoplåt skickad till mig häromdagen och jag störde mig på att jag inte fattade språket så jag kunde inte uppskatta den så mycket. 5/10 skulle jag ändå ger det men har jag i och med det rätt att påstå att den franska hiphopscenen är död? Låten var Saian Supa Crew - Raz De Maree btw. Varför skulle jag inte kunna säga det för? Jag tycker att skivan är okej men inget jag skulle sitta och dunka 24/7 lyssnade på den 1 gång sen behöver jag inte lyssna mer på den. Sen tycker inte jag att det finns nån mer speciellt bra svensk rappare så med det säger jag att svensk hiphop är ganska dött. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 30 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2007 (redigerad) "Jo då det kan man säga, genom att jag skulle ge den skivan 5/10 i betyg" Den får 5/10 i betyg för du inte klarar av skånskan, men enligt den allmänna uppfattningen och de flesta kritiker så är Oberoendeframkallande riktigt bra och nyskapande grejer. Timbuktu & Damn! är ju dessutom bland de hetaste festivalbokningarna i år. Du kan såklart ha som åsikt att rappen är död men när jag läste ditt inlägg uppfattade jag det som "fakta". Redigerad 30 april, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 30 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2007 Young Buck freestyle på AOL, on fire!! http://videovault.morrisvideos.com/videos/...reestyleaol2007 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solid_X Skrivet 30 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2007 "Jo då det kan man säga, genom att jag skulle ge den skivan 5/10 i betyg" Den får 5/10 i betyg för du inte klarar av skånskan, men enligt den allmänna uppfattningen och de flesta kritiker så är Oberoendeframkallande riktigt bra och nyskapande grejer. Timbuktu & Damn! är ju dessutom bland de hetaste festivalbokningarna i år. Du kan såklart ha som åsikt att rappen är död men när jag läste ditt inlägg uppfattade jag det som "fakta". Jag råkade säga fel, det jag menade var att jag tycker att den svenska hiphopen är död. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 30 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2007 Jag råkade säga fel, det jag menade var att jag tycker att den svenska hiphopen är död. Håller med om att svenska hip-hopen är död. Finns knappt några stora artister som alla känner till etc(förutom Markoolio). Det behövs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 2 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 The Pharcyde - Ya Mama Jag älskar när Slimkid3 kommer in vid 1:05! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solid_X Skrivet 2 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 The Pharcyde - Ya Mama Jag älskar när Slimkid3 kommer in vid 1:05! Hehe gillar The Pharcyde starkt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
YooSho Skrivet 4 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2007 När ni lyssnar på hip hop, vad tycker ni mest om. Flow eller lyrics? Nu för tiden verkar det som att alla rappare bara har en av dom. Själv gillar jag flow. Men bra lyrics är alltid bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 4 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2007 När ni lyssnar på hip hop, vad tycker ni mest om. Flow eller lyrics? Nu för tiden verkar det som att alla rappare bara har en av dom. Själv gillar jag flow. Men bra lyrics är alltid bra Flowet! Det är ju inte direkt så Snoop Dogg har intelligenta lyrics Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 4 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2007 Idag, flowet,lite lyrics,prodcuern och beatet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 4 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2007 Helheten. Lyriken behöver inte vara speciellt bra för att blåsa upp däremot. Massor av fjortisar i min skola som springer runt med den där "this is why im hot, you aint cus you not"-låten på sina mobiler, verkligen skitdålig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 4 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2007 Helheten. Lyriken behöver inte vara speciellt bra för att blåsa upp däremot. Massor av fjortisar i min skola som springer runt med den där "this is why im hot, you aint cus you not"-låten på sina mobiler, verkligen skitdålig. Samma här, de sjunger den tillochmed. T.o.m DJ Unk - Walk It Out är bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Aggee Skrivet 4 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2007 Souls of Mischief - 93 'til Infinity En av de bästa hiphoplåtarna någonsin, sjukt bra beat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 4 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2007 När ni lyssnar på hip hop, vad tycker ni mest om. Flow eller lyrics? Nu för tiden verkar det som att alla rappare bara har en av dom. Själv gillar jag flow. Men bra lyrics är alltid bra Helst båda. Men annars kan ju flowet väga upp om man har riktigt kassa lyrics. Men oftast inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solid_X Skrivet 4 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2007 Både och. Vi tar tex. Snoop dogg han har bra flow och bra beats men texterna har väl inget speciellt budskap. Sen kan vi ta Immortal Technique, han har riktigt bra texter men ett flow som är åt helvete. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 5 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2007 Både och. Vi tar tex. Snoop dogg han har bra flow och bra beats men texterna har väl inget speciellt budskap. Sen kan vi ta Immortal Technique, han har riktigt bra texter men ett flow som är åt helvete. Öh nej? Tech har riktigt grymt flow på många av sina låtar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solid_X Skrivet 5 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2007 Öh nej? Tech har riktigt grymt flow på många av sina låtar. Öh jo? Det är iallafall vad jag tycker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2007 Hihi, jag bryr mig inte ett skit om texterna.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 5 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2007 Hihi, jag bryr mig inte ett skit om texterna.. Du kör istället på What You Know!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts