Jump to content

Hiphoptråden!

Wild_hawk
 Share

Recommended Posts

Det är din åsikt, han låtar är grymma, grymma beats, han har hela packetet, och tänk dig att vara i denna bransch i över 20 år!

Och endå efter så många år fortfarande kunna rappa, man tappar jävligt mycket.

Haha, drävling där. Självklart är bra musik subjektivt. Är det ditt argument varför han är den bästa rapparen genom tiderna? Hur kan han ha hela paketet när han inte är en bra lyricist? Han skriver inte ens sina egna texter. A'yo Dre, stick to producin'

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, drävling där. Självklart är bra musik subjektivt. Är det ditt argument varför han är den bästa rapparen genom tiderna? Hur kan han ha hela paketet när han inte är en bra lyricist? Han skriver inte ens sina egna texter. A'yo Dre, stick to producin'

Öhh, bara för att Still D.R.E skrevs av Jay-Z betyder inte att han inte skriver sin egen musik.

Han är e bra lyriscit, men man kan inte jämföa han med Eminem eller KRS-One t.ex.

Deras flow är annorlunda.

Vem är enligt dig bästa rapparen då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öhh, bara för att Still D.R.E skrevs av Jay-Z betyder inte att han inte skriver sin egen musik.

Han är e bra lyriscit, men man kan inte jämföa han med Eminem eller KRS-One t.ex.

Deras flow är annorlunda.

Ice Cube skrev väl allt han rappade i NWA och sedan gjorde väl Ren och The D.O.C. resten och sedan har väl Eminem skrivit mycket också. Han har väl knappt skrivit nåt självi hela sitt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svår fråga som jag nog aldrig skulle uttala mig om. Det har funnits perioder då jag också tyckt att Dre varit en av de bästa, då jag varit inne på gammal g funk/gangsta rap. Ett tag tyckte jag att DMX var bäst för något skäl. När jag var 7-8-9 år hade jag nog sagt Tupac. Ett tag bajsade jag på allt mainstream och lyssnade bara på Def Jux, Aesop rock och sådant. En annan period lyssnade jag bara på Chamillionaire, Slim Thug, Mike Jones, Paul Wall, Bun B, Pimp C , H-Town grejjer helt enkelt. Då hade jag antagligen sagt att Chamillionaire var bäst. Så enligt mig finns det ingen the best. Utan det går upp och ner och i olika perioder. Sedan kan man ju snacka om vem som har de mest komplexa teknikerna o.s.v.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dre skerv mycket av sitt, men han rappade inte mycket, han gjorde beatsen själv.

Han har ett flwo, som bara han har, sedan med hans egn beat, går ej att nå.

Det jag menar med Eminem o KRS-One är att de är bättre lyriscister än Dre, men de har 2 helt olika lyriska stilar, det ät som att jämföra en Merca med en Ferrari, att båda är sportbilar som går på bensin, betyder inte att den ena är bättre än den andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem är det enligt dig?

The Game, Warren G, N.W.A, Cube(som är grym), 2pac?

213, DPG, NWA, WSC, Outlawz, Cypress Hill, respektive deras solo artister, ja fan till och med Bay area är bra. Alla har sitt men Pac är fortfarrande på en nivå som är mycket högre än alla andra.

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker inte att Dr Dre är så speciell, visst är riktigt duktig på att göra beats, men han är långt ifrån en av dom bästa på att skriva texter.

Några rappare som jag tycker är riktigt bra (menar inte att dom skriver bra texter, gör bra beats,har bra flow utan några som kan vara bra på nåt av dom)

Warren G,Nas,Eminem,Das Efx,Tupac,Biggie,Jurassic 5,Kanye West,Kool G Rap,Mos Def,Common,Mobb Deep,Nate Dogg(för den underbara rösten),Public Enemy,Krs-One,Smiff-N-Wessun,Snoop Dogg,Wu Tang Clan,Above The Law,Beatnuts, Ice Cube,Big Daddy Kane,De La Soul,Del Tha Funkee Homosapien,Dilated People med fler.

Sen en låt som är en klasiker är Da Shootaz - Joyride från Gta 1 :shifty:

Redigerad av Solid_X
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte Nuthin But A G-Thang världens bästa hiphoplåt eller?! Jo.

Tycker inte att det nåt som är så speciellt med den förutom att det är en klassiker men tycker inte att det är världen bästa.

@Okka Den är ligger väldigt högt på min lista :shifty:

Redigerad av Solid_X
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Pharcyde's Passin' Me By är världens bästa hiphoplåt.

Sen kommer Nuthin but a G-Thang, tätt följd av Tearz av Wu-Tang.

Den du sa var bäst Okka, var ju så jälva dryg, beatet är så jävla jobbigt.

Akon simulerar sex med en 14 åring under en av sina konserter.

http://www.hiphopdx.com/index/news/id.5150...ith-14-year-old

OBS!!! Video finns, så vissa kan ta detta som stötande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor